-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lil Ugly Mane
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《화산새의 적과 유성우》()는 릴 어글리 마네가 제작한 판타지 전략 전쟁 게임이다.
Dennis로서 당신은 기억을 풀어줄 열쇠를 찾아 보드를 돌아다녀야 한다. 여러분은 차례대로 움직이고, 숨겨진 카운터를 탐색하고, 먹고, 오리 큐브 단계에 들어가는 데 시간을 보내게 될 것입니다. 모든 기억이 풀리면 데니스는 의기양양하게 게임보드를 떠날 수도 있다.
베아트리체 경관으로서 데니스가 물건을 기억하기 전에 죽여라 - 데니스는 절대 물건을 기억해서는 안 된다. 여러분은 차례대로 움직이고, 숨겨진 카운터를 탐험하며, 적 생물들과 싸우고, 데니스를 사냥하고, 오리 큐브 단계로 들어가는 데 시간을 보내게 될 것입니다. 데니스가 살해되면 베아트리체 경관은 의기양양하지만 후회하며 이사회를 떠날지도 모른다.
\'밤공기는 차갑고 축축하게 느껴지며, 감히 도시의 거리를 궁금해하는 여행자들에게 소금물을 남긴다. 오줌이 가득 찬 하수구에서 피어오르는 증기는 낮게 드리워진 안개와 함께 춤을 추며, 거리의 램프를 음산한 거인들의 줄로 칠하는 점성 있는 브룸 벽을 긁어모아 당신의 통행을 경멸적으로 허용한다.
멀리 도시의 경계 너머, 폐허와 늪을 가로질러 우뚝 솟아 외로운 탑이 앉아 있다. 그것은 마치 부리처럼 흐릿하고 너덜너덜한 밤의 벨벳을 관통하는 불길한 첨탑이다. 거리의 쉿쉿 소리를 통해 희미하게 꽥꽥거리는 소리가 들립니다...
"데니스... 너야..."\'
Dennis로서 당신은 기억을 풀어줄 열쇠를 찾아 보드를 돌아다녀야 한다. 여러분은 차례대로 움직이고, 숨겨진 카운터를 탐색하고, 먹고, 오리 큐브 단계에 들어가는 데 시간을 보내게 될 것입니다. 모든 기억이 풀리면 데니스는 의기양양하게 게임보드를 떠날 수도 있다.
베아트리체 경관으로서 데니스가 물건을 기억하기 전에 죽여라 - 데니스는 절대 물건을 기억해서는 안 된다. 여러분은 차례대로 움직이고, 숨겨진 카운터를 탐험하며, 적 생물들과 싸우고, 데니스를 사냥하고, 오리 큐브 단계로 들어가는 데 시간을 보내게 될 것입니다. 데니스가 살해되면 베아트리체 경관은 의기양양하지만 후회하며 이사회를 떠날지도 모른다.
\'밤공기는 차갑고 축축하게 느껴지며, 감히 도시의 거리를 궁금해하는 여행자들에게 소금물을 남긴다. 오줌이 가득 찬 하수구에서 피어오르는 증기는 낮게 드리워진 안개와 함께 춤을 추며, 거리의 램프를 음산한 거인들의 줄로 칠하는 점성 있는 브룸 벽을 긁어모아 당신의 통행을 경멸적으로 허용한다.
멀리 도시의 경계 너머, 폐허와 늪을 가로질러 우뚝 솟아 외로운 탑이 앉아 있다. 그것은 마치 부리처럼 흐릿하고 너덜너덜한 밤의 벨벳을 관통하는 불길한 첨탑이다. 거리의 쉿쉿 소리를 통해 희미하게 꽥꽥거리는 소리가 들립니다...
"데니스... 너야..."\'
"Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern" is a fantasy strategy wargame intended for 1-2 players designed by Lil Ugly Mane.
As Dennis, you must wander the board searching for keys which will unlock your memory. You will spend your turns moving, exploring hidden counters, eating, and entering the Duck cube Phase. When all memories have been unlocked, Dennis may exit the game board triumphant.
As Officer Beatrice, kill Dennis before he remembers stuff- Dennis must never remember stuff. You will spend your turns moving, exploring hidden counters, combating enemy creatures, Hunting Dennis, and entering the Duck cube Phase. You Once Dennis has been killed, Officer Beatrice may exit the board triumphant, yet remorseful.
\'The night air feels frigid and wet, leaving it\'s brine on any traveler that dare wonder the city\'s streets. The steam rising out of the piss filled sewer dances with the low hanging fog, cobbling together a viscous wall of brume that paints the street lamps as rows of dreary giants, disdainfully permitting your passage.
Rising up in the distance, beyond the borders of the city, across the ruins and swamps, sits a lonely tower. It\'s foreboding spire piercing the hazy, tattered velvet of night like a beak. Through the hiss of the streets you hear a faint quacking...
"Dennis...is that you?..."\'
As Dennis, you must wander the board searching for keys which will unlock your memory. You will spend your turns moving, exploring hidden counters, eating, and entering the Duck cube Phase. When all memories have been unlocked, Dennis may exit the game board triumphant.
As Officer Beatrice, kill Dennis before he remembers stuff- Dennis must never remember stuff. You will spend your turns moving, exploring hidden counters, combating enemy creatures, Hunting Dennis, and entering the Duck cube Phase. You Once Dennis has been killed, Officer Beatrice may exit the board triumphant, yet remorseful.
\'The night air feels frigid and wet, leaving it\'s brine on any traveler that dare wonder the city\'s streets. The steam rising out of the piss filled sewer dances with the low hanging fog, cobbling together a viscous wall of brume that paints the street lamps as rows of dreary giants, disdainfully permitting your passage.
Rising up in the distance, beyond the borders of the city, across the ruins and swamps, sits a lonely tower. It\'s foreboding spire piercing the hazy, tattered velvet of night like a beak. Through the hiss of the streets you hear a faint quacking...
"Dennis...is that you?..."\'
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
646
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
377
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18