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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
50-200 분
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연령
15+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Fredrik Berg
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아티스트
Axel Vaksjö
-
인원
게임 소개
피리는 캠프파이어와 장난꾸러기 아이들에게 들려주는 무서운 이야기들에 대해 들려주는 숲 속물들이 나오는 곳이다. 그리고 전 세계에서 온 여섯 명의 낯선 사람들이 신화 속의 피리 숲에서 자신들의 운명을 걸기로 결정하기 전까지는 아무도 그들이 진짜라는 것을 알 필요가 없었다피리의 숲: 위험한 추적은 숲에서 괴물을 사냥하고 현상금을 모은 다음, 승리 포인트로 그들을 투입하는 것에 관한 것입니다. 모든 플레이어는 최대 두 개의 이동 동작을 가집니다. 순서를 시작하려면, 그들이 서 있는 타일에서 그들이 선택한 특정 룬 쪽으로 나간 다음, 룬과 일치하는 방향으로 새로운 타일로 이동합니다. (1번째 이동) 그들이 착륙하고 상호 작용할 두 가지 종류의 타일이 있습니다. 첫 번째 유형은 포레스트 타일로, 플레이어는 숲에서 몬스터와 맞서기 위해 조우 카드를 뒤집어야 한다는 것을 의미한다. 두 번째 유형은 위치 타일로, 플레이어는 만남 카드를 건너뛰고 특정 타일과 상호 작용합니다. 플레이어가 몬스터가 없는 조우 카드를 뒤집거나 타일과 상호 작용하지 않기로 결정하면 다른 타일로 이동하여 대신 조우/상호 작용할 수 있습니다(2nd Move).
게임플레이 내내 죽음과 부활이 반복되겠지만, 모든 레벨의 플레이어를 위해 게임이 만들어지기 때문에 가혹한 결과 없이 이루어진다. 플레이어가 죽으면 다음 턴은 턴 순서의 마지막 자리로 자동 이동된다. 그리고 챔피온 다이를 굴림으로써 플레이어는 챔피언이 어디서 부활할 것인지, 그리고 그들이 얼마나 건강을 회복할 수 있는지를 알게 될 것이다.
이 게임의 목표는 다른 챔피언들보다 먼저 마을에 일정 수의 현상금을 지급하여 승리 포인트를 획득하는 것입니다. 먼저 정해진 빅토리 포인트에 도달한 플레이어가 게임에서 승리합니다. 숲과 마을 사이에 어떻게 상호작용하느냐가 피리의 숲에서 승리의 열쇠가 될 것입니다.
출판사의 설명
게임플레이 내내 죽음과 부활이 반복되겠지만, 모든 레벨의 플레이어를 위해 게임이 만들어지기 때문에 가혹한 결과 없이 이루어진다. 플레이어가 죽으면 다음 턴은 턴 순서의 마지막 자리로 자동 이동된다. 그리고 챔피온 다이를 굴림으로써 플레이어는 챔피언이 어디서 부활할 것인지, 그리고 그들이 얼마나 건강을 회복할 수 있는지를 알게 될 것이다.
이 게임의 목표는 다른 챔피언들보다 먼저 마을에 일정 수의 현상금을 지급하여 승리 포인트를 획득하는 것입니다. 먼저 정해진 빅토리 포인트에 도달한 플레이어가 게임에서 승리합니다. 숲과 마을 사이에 어떻게 상호작용하느냐가 피리의 숲에서 승리의 열쇠가 될 것입니다.
출판사의 설명
Fyri is where all those forest creatures told around campfire and scary tales told to naughty children come from. And no one needed to know they were real until 6 strangers from all around the world decided to bet their fate in the mythical forest of Fyri.
The Forest of Fyri: Perilous Pursuit is about hunting monsters and collecting bounties in the forest, then turning them in for victory points. Every player has up to two Move actions. To start your turn, exit toward a certain rune of their choice from the tile they stand on, then onto a new tile in the direction of matching rune. (1st Move) There are 2 types of tiles they will land and interact with. First type is Forest tiles, which means the player will have to flip an Encounter card to face a monster in the forest. Second type is Location tiles, which the player will skip the Encounter card and interact with the specific tile. If the player flips an Encounter card with no monsters or decides not to interact with the tile, they can move onto another tile and encounter/interact with it instead (2nd Move).
There will be repeated death & revival throughout the gameplay, but it is done without harsh consequence as the game is created for every level of players. When a player dies, their next turn is automatically moved to the last place in the turn order. And by rolling the Champion die, the player will find out where their champion will respawn and how much health they will be able to restore.
The goal of the game is to turn in certain number of bounties to the town before other champions do, racking up Victory points. The first player to reach a set amount of Victory points will win the game. How you interact between the forest and the town will be the key to victory in The Forest of Fyri.
—description from the publisher
The Forest of Fyri: Perilous Pursuit is about hunting monsters and collecting bounties in the forest, then turning them in for victory points. Every player has up to two Move actions. To start your turn, exit toward a certain rune of their choice from the tile they stand on, then onto a new tile in the direction of matching rune. (1st Move) There are 2 types of tiles they will land and interact with. First type is Forest tiles, which means the player will have to flip an Encounter card to face a monster in the forest. Second type is Location tiles, which the player will skip the Encounter card and interact with the specific tile. If the player flips an Encounter card with no monsters or decides not to interact with the tile, they can move onto another tile and encounter/interact with it instead (2nd Move).
There will be repeated death & revival throughout the gameplay, but it is done without harsh consequence as the game is created for every level of players. When a player dies, their next turn is automatically moved to the last place in the turn order. And by rolling the Champion die, the player will find out where their champion will respawn and how much health they will be able to restore.
The goal of the game is to turn in certain number of bounties to the town before other champions do, racking up Victory points. The first player to reach a set amount of Victory points will win the game. How you interact between the forest and the town will be the key to victory in The Forest of Fyri.
—description from the publisher
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