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BGG랭킹
BGG전체 : 18537
WARGAMES : 3340
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.09 / 5
-
디자이너
Gary Gygax, Mike Reese, Leon Tucker
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아티스트
Don Lowry
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인원
게임 소개
트랙틱스는 1971년 마이크 리즈와 리언 터커가 게리 기각스의 기여로 만들었다.
주제는 제2차 세계대전 전투였고 1971년 Guidon Games에 의해 출판되었고 1975년 TSR에 의해 재발행되었다. 전투 스타일은 1:285 스케일 마이크로 장갑 미니어처였다. 처음 만들어졌을 때는 1/87 스케일 미니어처를 사용했지만 나중에 바뀌었다.
이 게임은 돈 라우리가 삽화를 그린 세 권의 책자를 담은 박스 세트로 나왔다.
트랙틱스는 20면 주사위를 이용해 처음 출시한 게임이라는 점에서 출시 당시 혁신적이었다.
1968년 LGTSA의 두 대원인 리즈와 터커는 트랙틱스의 핵심이 될 전차전투에 대한 플레이 테스트 규칙을 시작했다. 기각스는 두 번째 책자에서 다루는 보병에 관한 몇 가지 규칙을 발표했고, 세 번째 책자는 공습과 모던 시대(당시 XM-1 전차에 대한 루머가 포함됨)와 같은 추가적인 주제를 다루었다.
플레이어는 먼저 미니어처를 획득하고 지형을 구축해야 한다. 리스와 터커는 정확한 시뮬레이션에 관심이 있었고, 그 결과 이 게임은 1940년부터 1970년까지 운용 중인 탱크 제조사의 이동 속도, 장갑 두께, 화력 비율을 설명하는 데이터를 제공한다. 트랙틱스의 탱크는 표적에 명중할 확률이 30%이며, 본질적으로 20면 다이에 최소한 15를 굴리는 것을 의미한다. 전투의 수식어는 은폐와 같은 여러 가지 요인에 따라 적용됩니다. 이 게임은 결과적으로 택틱스 II와 같은 보드 워게임보다 더 느리게 진행된다. 디테일의 양이 과도하다고 느낀 미니어처 워게이머들을 위해 리즈와 터커는 2차 세계대전만을 다룬 1970년 작 패스트 룰을 추천했다.
트랙틱은 판사를 필요로 한다. 플레이어들은 적의 위치를 알지 못하기 때문에, 피스는 감지되거나 열린 시야로 행진할 때만 지도에 배치된다.
주제는 제2차 세계대전 전투였고 1971년 Guidon Games에 의해 출판되었고 1975년 TSR에 의해 재발행되었다. 전투 스타일은 1:285 스케일 마이크로 장갑 미니어처였다. 처음 만들어졌을 때는 1/87 스케일 미니어처를 사용했지만 나중에 바뀌었다.
이 게임은 돈 라우리가 삽화를 그린 세 권의 책자를 담은 박스 세트로 나왔다.
트랙틱스는 20면 주사위를 이용해 처음 출시한 게임이라는 점에서 출시 당시 혁신적이었다.
1968년 LGTSA의 두 대원인 리즈와 터커는 트랙틱스의 핵심이 될 전차전투에 대한 플레이 테스트 규칙을 시작했다. 기각스는 두 번째 책자에서 다루는 보병에 관한 몇 가지 규칙을 발표했고, 세 번째 책자는 공습과 모던 시대(당시 XM-1 전차에 대한 루머가 포함됨)와 같은 추가적인 주제를 다루었다.
플레이어는 먼저 미니어처를 획득하고 지형을 구축해야 한다. 리스와 터커는 정확한 시뮬레이션에 관심이 있었고, 그 결과 이 게임은 1940년부터 1970년까지 운용 중인 탱크 제조사의 이동 속도, 장갑 두께, 화력 비율을 설명하는 데이터를 제공한다. 트랙틱스의 탱크는 표적에 명중할 확률이 30%이며, 본질적으로 20면 다이에 최소한 15를 굴리는 것을 의미한다. 전투의 수식어는 은폐와 같은 여러 가지 요인에 따라 적용됩니다. 이 게임은 결과적으로 택틱스 II와 같은 보드 워게임보다 더 느리게 진행된다. 디테일의 양이 과도하다고 느낀 미니어처 워게이머들을 위해 리즈와 터커는 2차 세계대전만을 다룬 1970년 작 패스트 룰을 추천했다.
트랙틱은 판사를 필요로 한다. 플레이어들은 적의 위치를 알지 못하기 때문에, 피스는 감지되거나 열린 시야로 행진할 때만 지도에 배치된다.
Tracticts was created in 1971 by Mike Reese and Leon Tucker with contributions by Gary Gygax.
Its theme was World War 2 Combat and it was published by Guidon Games in 1971 and republished by TSR, Inc. in 1975. Its combat style involved 1:285 scale micro armour miniatures. When it was first created it used the 1/87 scale miniatures that were common but this later changed.
The game came as a boxed set containing three booklets illustrated by Don Lowry.
Tractics was innovative when it was published due to the fact that it was the first game that was published using a 20-sided die.
In 1968 Reese and Tucker, two members of the LGTSA, began play-testing rules for tank combat that would eventually form the core of Tractics. Gygax contributed some rules on infantry, covered in the second booklet, and the third booklet would cover additional topics such as airstrikes and the MODERN period (which at the time included rumors of the XM-1 tank).
The players must first acquire the miniatures and build the terrain. Reese and Tucker were interested in an accurate simulation, and as a result the game provides data describing the rate of movement, thickness of armor, and rate of fire for the makes of tank in service from 1940 to 1970. The tanks in Tractics have a 30% chance to hit a target which in essence means rolling at least a 15 on the 20 sided die. The modifiers of battle apply depending upon several factors such as concealment. The game is consequently slower to conduct than a board wargame such as Tactics II. For miniature wargamers who felt that the amount of detail was excessive, Reese and Tucker recommended their earlier Fast Rules (1970) although that set covered WWII only.
Tractics requires the use of a judge. Since players are unaware of their enemies locations, the pieces are placed on the map only when they are detected or they march to an open view.
Its theme was World War 2 Combat and it was published by Guidon Games in 1971 and republished by TSR, Inc. in 1975. Its combat style involved 1:285 scale micro armour miniatures. When it was first created it used the 1/87 scale miniatures that were common but this later changed.
The game came as a boxed set containing three booklets illustrated by Don Lowry.
Tractics was innovative when it was published due to the fact that it was the first game that was published using a 20-sided die.
In 1968 Reese and Tucker, two members of the LGTSA, began play-testing rules for tank combat that would eventually form the core of Tractics. Gygax contributed some rules on infantry, covered in the second booklet, and the third booklet would cover additional topics such as airstrikes and the MODERN period (which at the time included rumors of the XM-1 tank).
The players must first acquire the miniatures and build the terrain. Reese and Tucker were interested in an accurate simulation, and as a result the game provides data describing the rate of movement, thickness of armor, and rate of fire for the makes of tank in service from 1940 to 1970. The tanks in Tractics have a 30% chance to hit a target which in essence means rolling at least a 15 on the 20 sided die. The modifiers of battle apply depending upon several factors such as concealment. The game is consequently slower to conduct than a board wargame such as Tactics II. For miniature wargamers who felt that the amount of detail was excessive, Reese and Tucker recommended their earlier Fast Rules (1970) although that set covered WWII only.
Tractics requires the use of a judge. Since players are unaware of their enemies locations, the pieces are placed on the map only when they are detected or they march to an open view.
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