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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Damian Brymora
-
아티스트
-
인원
게임 소개
"Uncont;Uncontled Fury는 판타지 장르의 미니어처 규칙 집합으로, 교전을 위해 처음부터 디자인되었습니다. 이러한 작은 약속과 감정들은 플레이어들 자신만큼이나 다양한 세계를 배경으로 한다. 여기에는 ‘ 오피셜’ 설정이나 미니어처 라인이 없으며 선수들이 원하는 세팅에서 원하는 대로 사용할 수 있다.
게임 플레이는 빠르고 잔인합니다. 이 게임은 판타지 교전 게임에 대한 일반적인 접근 방식에서 벗어난 것이다 - 전투는 서로에게 주사위를 굴리는 조직화된 파이터 그룹이라기 보다는 전면적인 싸움처럼 느껴진다. 파이터들이 몸부림치며 겪는 고통을 느낄 수 있을 것이다. 일단 선수들이 규칙을 파악하면 보통 한 시간 이내에 경기가 끝나는데, 이것은 그들 사이에 실생활을 쥐어짜야 하는 사람들에게 매우 중요하다. 필요한 물리적 공간도 다음과 같습니다.
소형 - 대부분의 4’ x 4’ 지형 보드가 이상적이다; 하지만 부엌 식탁은 충분할 것이고, 심지어 더 팽팽한 전투를 야기할 수도 있다.
규칙은 28mm 숫자로 사용하도록 설계되었습니다. "[O]ne 피규어는 하나의 전사, 짐승 또는 거품 미치광이를 나타내므로 한 피규어가 게임에 미치는 영향은 매우 중요합니다.
모든 인물은 프로필, 장비(무기, 갑옷 등) 및 일부 '특수 능력'을 가지고 있습니다." 인물의 프로파일은 9가지 범주와 특별한 능력으로 구성되어 있습니다. 특수 능력으로는 버서커, 카무플라주, 어둠의 창조물, 파나틱, 플라이어, 자이언츠레이어, 인비주얼, 뮤지션, 나이트비전, 텔레포트, 언데드, 웨어-크리에이션 등이 있다.
이 게임에는 캐릭터, 회사, 시나리오 생성 테이블을 사용하여 게임을 설정하는 규칙이 포함되어 있습니다. 게임 플레이는 명령, 사기, 가시성, 매복, 비겁함, 사격과 같은 영역을 다룬다.
게임 플레이는 빠르고 잔인합니다. 이 게임은 판타지 교전 게임에 대한 일반적인 접근 방식에서 벗어난 것이다 - 전투는 서로에게 주사위를 굴리는 조직화된 파이터 그룹이라기 보다는 전면적인 싸움처럼 느껴진다. 파이터들이 몸부림치며 겪는 고통을 느낄 수 있을 것이다. 일단 선수들이 규칙을 파악하면 보통 한 시간 이내에 경기가 끝나는데, 이것은 그들 사이에 실생활을 쥐어짜야 하는 사람들에게 매우 중요하다. 필요한 물리적 공간도 다음과 같습니다.
소형 - 대부분의 4’ x 4’ 지형 보드가 이상적이다; 하지만 부엌 식탁은 충분할 것이고, 심지어 더 팽팽한 전투를 야기할 수도 있다.
규칙은 28mm 숫자로 사용하도록 설계되었습니다. "[O]ne 피규어는 하나의 전사, 짐승 또는 거품 미치광이를 나타내므로 한 피규어가 게임에 미치는 영향은 매우 중요합니다.
모든 인물은 프로필, 장비(무기, 갑옷 등) 및 일부 '특수 능력'을 가지고 있습니다." 인물의 프로파일은 9가지 범주와 특별한 능력으로 구성되어 있습니다. 특수 능력으로는 버서커, 카무플라주, 어둠의 창조물, 파나틱, 플라이어, 자이언츠레이어, 인비주얼, 뮤지션, 나이트비전, 텔레포트, 언데드, 웨어-크리에이션 등이 있다.
이 게임에는 캐릭터, 회사, 시나리오 생성 테이블을 사용하여 게임을 설정하는 규칙이 포함되어 있습니다. 게임 플레이는 명령, 사기, 가시성, 매복, 비겁함, 사격과 같은 영역을 다룬다.
"Unbridled Fury is a set of miniatures rules for the fantasy genre which is designed from the ground up for skirmish battles. These small engagements and affrays are set in worlds as diverse as the players themselves (as well as the history of our very own Earth). It has no ‘official’ setting or miniatures line and allows the players to use whatever they want, in whatever setting they desire."
"Game-play is fast and brutal. The game is a departure from the regular approach to fantasy skirmish games - combat feels more like an all-out brawl rather than organized groups of fighters rolling dice at each other. You can almost feel the pain of the fighters as they hurl themselves into battle. Once the players get a grip on the rules games are usually over in under an hour, which is crucial to those who have to squeeze real life in between them. Physical space required is also
small - most 4’ x 4’ terrain boards are ideal; kitchen tables will suffice, though, and may even produce a tighter battle."
The rules were designed to be used with 28mm figures. "[O]ne figure represents one warrior, beast or frothing lunatic, so the effect of a single figure on the game is of great importance."
"Every figure has a profile, a set of equipment (weapons, armour, etc.) and possibly some 'special abilities.'" The profile for a figure consists of nine categories plus any special abilities. Special abilities include Berserker, Camouflage, Creature of Darkness, Fanatic, Flier, Giantslayer, Invisible, Musician, Night Vision, Teleporter, Undead, and Were-Creature.
The game includes rules on creating characters, companies, and setting up games using scenario creation tables. The game play covers areas such as command, morale, visibility, ambushes, cowardice, and fires.
"Game-play is fast and brutal. The game is a departure from the regular approach to fantasy skirmish games - combat feels more like an all-out brawl rather than organized groups of fighters rolling dice at each other. You can almost feel the pain of the fighters as they hurl themselves into battle. Once the players get a grip on the rules games are usually over in under an hour, which is crucial to those who have to squeeze real life in between them. Physical space required is also
small - most 4’ x 4’ terrain boards are ideal; kitchen tables will suffice, though, and may even produce a tighter battle."
The rules were designed to be used with 28mm figures. "[O]ne figure represents one warrior, beast or frothing lunatic, so the effect of a single figure on the game is of great importance."
"Every figure has a profile, a set of equipment (weapons, armour, etc.) and possibly some 'special abilities.'" The profile for a figure consists of nine categories plus any special abilities. Special abilities include Berserker, Camouflage, Creature of Darkness, Fanatic, Flier, Giantslayer, Invisible, Musician, Night Vision, Teleporter, Undead, and Were-Creature.
The game includes rules on creating characters, companies, and setting up games using scenario creation tables. The game play covers areas such as command, morale, visibility, ambushes, cowardice, and fires.
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