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  • 인원

    3-3 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

사도 섬()은 일본 니가타현 앞바다에 있는 섬이다. 그곳은 기차를 타본 적이 없지만(그리고 앞으로도 없을 것 같다), 아름다운 섬이고 많은 다른 면에서 환상적인 장소이다. 기차가 있었으면 더 좋았을 텐데...

그래서 시의회는 사도에 정말로 기차가 있어야 한다고 결정했고, 세 회사에 작은 예산을 주어 주요 항구(료쓰와 오기)와 (주로 농업) 생산지를 연결하는 사도의 관광객과 화물을 위한 철도망을 개발했다.

AoS 사도는 표준 증기 시대에서 크게 벗어나지 않는다. 그것은 약간의 우여곡절이 있는 3인용 변형이다. 검은 정육면체는 관광객을 나타내며, 결과적으로 이것들은 항구(료쓰와 오기)에서만 들어온다. 마을들은 각각 한 입방체로 시작한다. 그리고 참가자들/기업들은 (철도 개발을 통해) 관광과 지역 산업을 촉진하기 위한 정부 보조금 덕분에 조금 더 많은 돈으로 시작한다. 하지만 경기 초반에는 재정이 극도로 빠듯한 경향이 있기 때문에 추가적인 돈이 필요하다.

-디자이너의 설명

Sado is an island off the coast of Niigata prefecture, Japan. It has never had trains (and likely never will), but it is a beautiful island and a fantastic place in many other respects. It would be even better if it had trains...

So the city council decided that Sado should have trains indeed, and gave a small budget to three companies to develop a rail network for tourists and freight on Sado, connecting the main ports (Ryotsu and Ogi) to the main tourist destinations and centers of (mainly agricultural) production.

AoS Sado doesn\'t deviate much from standard Age of Steam. It is a 3-player variant with a few twists and turns. Black cubes represent tourists, and consequently, these come in at the ports (Ryotsu and Ogi) only. Towns start with one cube each. And players/companies start with a little bit more money thanks to a government grant to promote tourism and the local industry (through railroad development). That extra money is necessary, however, as finances tend to be extremely tight in the beginning of the game.

-description from designer

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