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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-90 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소행성이 지구에 충돌할 때, 사회의 기반은 폐허로 남게 된다. 남은 제도가 없는 상황에서 정부가 무너지면서 혼란이 발생한다. 어떤 사람들은 소행성을 비껴가지 않은 것에 대해 행동하지 않거나 심지어 음모를 비난한다. 다른 사람들은 새롭고 더 나은 세상을 만들 수 있는 가능성을 봅니다. 8개의 거대 조직이 출현하여 종말 이후의 지구를 재건할 기회를 놓고 경쟁하고 있다. 각각 신흥 기술과 지배적인 여론에 의존하는 계획을 가지고 있다. 계획은 크게 다르다: 녹색 유토피아를 건설하는 것에서부터 매트릭스에 있는 기계들과 합병하는 것, 그리고 지구를 완전히 탈출하는 것 그리고 근처의 행성을 식민지화하는 것이다. 하지만 이 계획들 중 하나가 성공하기에 충분한 자원만 남아 있다. 그리고 그 과정의 각 단계에서, 다른 선수들은 같은 자원을 위해 경쟁하거나 심지어 당신에게 직접적으로 대항하려고 할 것이다.
당신은 거대 조직에서 선택된 리더입니다. 여러분은 여러분의 아이디어가 거대 조직들이 제시한 아이디어 중 최고일 뿐만 아니라 여러분이 세상을 구하고 미래로 안전하게 이끌 수 있는 사람이라는 것을 대중들에게 확신시켜야 한다. 여러분의 임무는 인류의 미래에 영향을 미칠 수 있는 기술에 초점을 맞춘 팀을 모으는 것입니다. 지구를 권위주의 정권으로 만들 것인가, 억압자로부터 사람들을 해방시킬 것인가, 인간이라는 것이 의미하는 바를 바꿀 것인가, 자연과 조화롭게 사는 것으로 돌아갈 것인가, 자유 시장이 지배하게 할 것인가, 아니면 슈퍼 컴퓨터로 인간의 행동을 통제할 것인가는 여러분에게 달려 있다.
당신은 초대형 조직 카드, 두 개의 기술 카드, 네 개의 에이전트 카드를 선택함으로써 게임을 시작한다. 각 턴마다 카드를 하나씩 뽑고, 카드를 뽑고, 에이전트를 옮기고, 특별한 능력을 실행하고, 새로운 기술을 연구하는 데 쓸 수 있는 두 가지 포인트를 얻는다. 더 복잡한 회전을 실행하기 위해 포인트와 카드를 교환할 수도 있습니다. 테이블은 개발, 상업, 독점의 세 가지 레인으로 나뉘며, 기술을 시장에 출시하는 단계를 나타냅니다. 각각은 게임 중이나 게임 종료 시 사용할 수 있는 명성, 여론 또는 효과 보너스를 제공합니다. 지정된 팀의 기술이 카드의 요구 사항을 충족하면 카드를 다음 단계로 이동할 수 있습니다. 동일한 기술을 사용하는 다른 팀과의 충돌을 해결할 때 에이전트의 기술에 따라 누가 먼저 공격하는지, 에이전트가 얼마나 많은 피해를 입히고 견딜 수 있는지가 결정됩니다.
게임 내 모든 기술이 개발되거나, 여론의 줄다리기에서 승리해 혁명을 성공적으로 시작하면 게임은 끝난다. 이 경우, 당신이 개발한 기술의 명성을 집계하고 일반적인 여론과 일치하는 당신의 기술로부터 보너스 명성을 더하라. 최고의 명성을 가진 플레이어가 게임에서 승리하고 그 이상의 영향을 미칠 수 있는 기회를 얻는다.
—디자이너의 설명
당신은 거대 조직에서 선택된 리더입니다. 여러분은 여러분의 아이디어가 거대 조직들이 제시한 아이디어 중 최고일 뿐만 아니라 여러분이 세상을 구하고 미래로 안전하게 이끌 수 있는 사람이라는 것을 대중들에게 확신시켜야 한다. 여러분의 임무는 인류의 미래에 영향을 미칠 수 있는 기술에 초점을 맞춘 팀을 모으는 것입니다. 지구를 권위주의 정권으로 만들 것인가, 억압자로부터 사람들을 해방시킬 것인가, 인간이라는 것이 의미하는 바를 바꿀 것인가, 자연과 조화롭게 사는 것으로 돌아갈 것인가, 자유 시장이 지배하게 할 것인가, 아니면 슈퍼 컴퓨터로 인간의 행동을 통제할 것인가는 여러분에게 달려 있다.
당신은 초대형 조직 카드, 두 개의 기술 카드, 네 개의 에이전트 카드를 선택함으로써 게임을 시작한다. 각 턴마다 카드를 하나씩 뽑고, 카드를 뽑고, 에이전트를 옮기고, 특별한 능력을 실행하고, 새로운 기술을 연구하는 데 쓸 수 있는 두 가지 포인트를 얻는다. 더 복잡한 회전을 실행하기 위해 포인트와 카드를 교환할 수도 있습니다. 테이블은 개발, 상업, 독점의 세 가지 레인으로 나뉘며, 기술을 시장에 출시하는 단계를 나타냅니다. 각각은 게임 중이나 게임 종료 시 사용할 수 있는 명성, 여론 또는 효과 보너스를 제공합니다. 지정된 팀의 기술이 카드의 요구 사항을 충족하면 카드를 다음 단계로 이동할 수 있습니다. 동일한 기술을 사용하는 다른 팀과의 충돌을 해결할 때 에이전트의 기술에 따라 누가 먼저 공격하는지, 에이전트가 얼마나 많은 피해를 입히고 견딜 수 있는지가 결정됩니다.
게임 내 모든 기술이 개발되거나, 여론의 줄다리기에서 승리해 혁명을 성공적으로 시작하면 게임은 끝난다. 이 경우, 당신이 개발한 기술의 명성을 집계하고 일반적인 여론과 일치하는 당신의 기술로부터 보너스 명성을 더하라. 최고의 명성을 가진 플레이어가 게임에서 승리하고 그 이상의 영향을 미칠 수 있는 기회를 얻는다.
—디자이너의 설명
When an asteroid crashes into Earth, the very foundations of society are left in ruins. With no remaining institutions, chaos erupts as governments crumble. Some blame inaction or even conspiracy for not deflecting the asteroid. Others see the possibility of creating a new and better world. Eight mega-organizations emerge, vying for the chance to take charge of rebuilding our post-apocalyptic planet. Each has a plan that relies on emerging technology and prevailing public opinion. The plans are wildly different: from building a green utopia to merging with machines in a matrix to fleeing Earth entirely and colonizing a nearby planet. But there are only enough resources left for one of these plans to succeed. And each step of the way, other players will try to compete for the same resources or even oppose you directly.
You are the chosen leader in a mega-organization. You must convince the public that not only are your ideas the best of those presented by the mega-organizations—but also that you are the one who can save the world and lead it safely into the future. Your task is to assemble teams focused on technologies to influence humanity\'s future. It is up to you whether to turn Earth into an authoritarian regime, liberate people from their oppressors, change what it means to be human, return to living in harmony with nature, let the free market reign, or control human behavior with a supercomputer.
You begin the game by choosing a mega-organization card, two technology cards, and four agent cards. Each turn, you draw one card and get two points you can spend to draw cards, move agents, execute special abilities, or research new technologies. You can also trade cards for points to execute more complex turns. The table is split into three lanes: development, commercial, and monopoly, representing stages of bringing a technology to market. Each gives you prestige, public opinion, or effect bonuses you can use during or at the end of the game. You can move a card to the next stage when the assigned team\'s skills fulfill the card\'s requirements. When resolving conflicts with other teams working on the same technology, your agents\' skills determine who strikes first and how much damage an agent can cause and withstand.
The game ends when all technologies in the game are developed, or if you win the tug-of-war of public opinion and successfully initiate a revolution. In this case, tally the prestige from your developed technologies and add bonus prestige from your technologies that align with the prevailing public opinion. The player with the most prestige wins the game and the chance to make an IMPACT BEYOND.
—description from the designer
You are the chosen leader in a mega-organization. You must convince the public that not only are your ideas the best of those presented by the mega-organizations—but also that you are the one who can save the world and lead it safely into the future. Your task is to assemble teams focused on technologies to influence humanity\'s future. It is up to you whether to turn Earth into an authoritarian regime, liberate people from their oppressors, change what it means to be human, return to living in harmony with nature, let the free market reign, or control human behavior with a supercomputer.
You begin the game by choosing a mega-organization card, two technology cards, and four agent cards. Each turn, you draw one card and get two points you can spend to draw cards, move agents, execute special abilities, or research new technologies. You can also trade cards for points to execute more complex turns. The table is split into three lanes: development, commercial, and monopoly, representing stages of bringing a technology to market. Each gives you prestige, public opinion, or effect bonuses you can use during or at the end of the game. You can move a card to the next stage when the assigned team\'s skills fulfill the card\'s requirements. When resolving conflicts with other teams working on the same technology, your agents\' skills determine who strikes first and how much damage an agent can cause and withstand.
The game ends when all technologies in the game are developed, or if you win the tug-of-war of public opinion and successfully initiate a revolution. In this case, tally the prestige from your developed technologies and add bonus prestige from your technologies that align with the prevailing public opinion. The player with the most prestige wins the game and the chance to make an IMPACT BEYOND.
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