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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Gary Graber
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아티스트
-
인원
게임 소개
이탈리아의 나폴레옹은 1796년 11월 이탈리아 북부에서 오스트리아와 프랑스 사이에 벌어진 작전의 일부를 모방한 간단한 2인 전략 게임이다. 플레이어는 게임이 끝날 때 주요 지역을 차지하기 위해 병력을 이동시키고 맵을 가로질러 전투를 벌인다.
2008년 봄 판저 다이제스트 3호에 게재된 이 게임은 지도 시트, 유닛 카운터 및 마커 세트, 규칙(잡지에 실림)이 포함되어 있다. 이 지도는 원래 작전이 수행되었던 이탈리아 북부 지역을 나타낸다. 지도상의 이동은 보통 마을을 나타내는 일련의 지역을 통해 규제된다. 선으로 연결된 영역은 서로 인접해 있습니다. 게임 내 지형 효과는 없으며, 한 영역은 다른 영역과 동일하지만, 일부 영역은 승리 영역을 나타내기 위해 별 표시가 되어 있다.
프랑스군과 오스트리아군은 사단을 대표하며, 각 전투 병력은 약 1000명을 대표한다. 유닛은 유닛 로스터에서 손실된 체력 점수를 표시하여 전투에서 손실을 입습니다. 프랑스의 나폴레옹과 오스트리아의 알빈지 같은 지휘관들도 카운터에 의해 대표된다. 나폴레옹은 오스트리아 군대의 막대한 수적 우위의 균형을 맞추는 데 도움을 주는 많은 특별한 이점을 가지고 있다.
경기가 시작되기 전에, 선수들은 오스트리아를 상대로 얻을 수 있는 승점의 수를 입찰하고, 가장 높은 입찰가를 가진 선수가 승리하기 위해서는 최소한 그만큼의 점수를 얻어야 한다. 각 턴은 3일간의 캠페인 기간을 의미하며, 경기는 6턴 동안 계속된다. 경기 시간은 약 20분, 오포팬트와 45~90분이다.
2008년 봄 판저 다이제스트 3호에 게재된 이 게임은 지도 시트, 유닛 카운터 및 마커 세트, 규칙(잡지에 실림)이 포함되어 있다. 이 지도는 원래 작전이 수행되었던 이탈리아 북부 지역을 나타낸다. 지도상의 이동은 보통 마을을 나타내는 일련의 지역을 통해 규제된다. 선으로 연결된 영역은 서로 인접해 있습니다. 게임 내 지형 효과는 없으며, 한 영역은 다른 영역과 동일하지만, 일부 영역은 승리 영역을 나타내기 위해 별 표시가 되어 있다.
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경기가 시작되기 전에, 선수들은 오스트리아를 상대로 얻을 수 있는 승점의 수를 입찰하고, 가장 높은 입찰가를 가진 선수가 승리하기 위해서는 최소한 그만큼의 점수를 얻어야 한다. 각 턴은 3일간의 캠페인 기간을 의미하며, 경기는 6턴 동안 계속된다. 경기 시간은 약 20분, 오포팬트와 45~90분이다.
Napoleon in Italy is a simple two-player strategy game of maneuver and combat that simulates a portion of the campaign in November 1796 between the Austrians and the French in northern Italy. Players move their forces and have combat across the map in an effort to occupy key areas at the end of the game.
The game, published in Issue #3 (Spring 2008) of Panzer Digest, comes with a mapsheet, set of unit counters and markers, and rules (printed within the magazine). The map represents a portion of northern Italy where the original campaign was conducted. Movement on the map is regulated via a series of areas, usually representing towns. Areas that are connected by a line are adjacent to one another. There are no terrain effects in the game, and any one area is the same as any other, though some areas are designated with a star to represent victory areas.
French and Austrian units represent divisions, and each combat strength point represents approximately 1000 men. Units take losses in combat by marking off lost strength points from a unit roster. The overall commanders, Napoleon for the French and Alvinczy for the Austrians, are also represented by counters. Napoleon has a number of special benefits, to help balance the massive numerical advantage of the Austrian army.
Before the game begins, players bid the number of victory points they claim they can earn playing the Austrians, and the player with the highest bid must earn at least that many to win. Each turn represents three days of campaigning, and the game lasts six turns. Playing time is about 20 minutes solitaire, about 45-90 minutes against an opponant.
The game, published in Issue #3 (Spring 2008) of Panzer Digest, comes with a mapsheet, set of unit counters and markers, and rules (printed within the magazine). The map represents a portion of northern Italy where the original campaign was conducted. Movement on the map is regulated via a series of areas, usually representing towns. Areas that are connected by a line are adjacent to one another. There are no terrain effects in the game, and any one area is the same as any other, though some areas are designated with a star to represent victory areas.
French and Austrian units represent divisions, and each combat strength point represents approximately 1000 men. Units take losses in combat by marking off lost strength points from a unit roster. The overall commanders, Napoleon for the French and Alvinczy for the Austrians, are also represented by counters. Napoleon has a number of special benefits, to help balance the massive numerical advantage of the Austrian army.
Before the game begins, players bid the number of victory points they claim they can earn playing the Austrians, and the player with the highest bid must earn at least that many to win. Each turn represents three days of campaigning, and the game lasts six turns. Playing time is about 20 minutes solitaire, about 45-90 minutes against an opponant.
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