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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Mark Hanny
-
아티스트
-
인원
게임 소개
내전 참전용사인 존 카터는 뜻밖에 화성으로 가는 관문을 발견하고 자신도 모르게 우주 탐험가이자 영웅이 되었다.
당신은 2089년에 살고 있는데, 그 해에 깊은 우주에서 온 조난 신호가 충격적인 놀라움을 드러냈습니다. 바로 같은 존 카터가 아직 살아 있다는 것입니다. 시공간을 넘나들며 또 다른 관문을 찾은 뒤 미지의 세계를 찾아 도움을 요청한다. 당신의 임무는 그를 찾아서 집으로 데려오는 것입니다. 이를 위해 여러분은 배를 개선하고, 올바른 선원을 데려오고, 여러분의 궁극적인 목표인 존 카터를 찾도록 이끄는 일련의 임무에 성공해야 할 것입니다. 각 라운드가 시작될 때, 각 플레이어는 추첨 봉투에서 5개의 큐브를 뽑습니다. 플레이어의 크루입니다. 그들은 비숙련 노동자, 상인, 장교, 정비사, 밀수업자, 항해사, 그리고 포병으로 구성될 수 있다. 그런 다음 각 플레이어는 보드의 여러 공간 중 하나에 플레이어 토큰을 배치합니다. 그들은 승무원의 기술을 향상시키기 위해 아카데미에 가거나 (새 큐브를 얻기 위해) 전문가를 모집하거나 연료, 크리스탈 또는 돈을 얻기 위해 시장에 갈 수 있다. 이 품목들은 암시장에서 임무를 수행하고 거래하는 데 사용된다. 그들은 밀수업자를 얻기 위해 칸티나로 갈 수도 있다. 그들은 밀수업자를 암시장으로 데려가 어떤 이득도 얻을 수 있다. 그들은 우주선을 개선하기 위해 조선소에 갈지도 모른다. 아니면 그들은 임무를 수행하기로 선택할지도 모른다.
이 게임의 목표는 그들의 배, 전체 선원 세트, 크리스탈 세트, 전문가 세트, 그리고 미션에서 가장 많은 점수를 얻는 것이다. 각 미션은 미션열에 있으며, 연속으로 가장 많은 미션을 수행한 플레이어에게도 보너스가 주어진다. 각 임무는 또한 기관에 의해 할당되었다. 여러 기관의 임무 타일을 얻는 것도 보너스가 된다. 존 카터가 발견되면 게임은 끝난다. 모든 선수들이 현재 라운드를 마치고 경기가 종료됩니다.
—디자이너의 설명
당신은 2089년에 살고 있는데, 그 해에 깊은 우주에서 온 조난 신호가 충격적인 놀라움을 드러냈습니다. 바로 같은 존 카터가 아직 살아 있다는 것입니다. 시공간을 넘나들며 또 다른 관문을 찾은 뒤 미지의 세계를 찾아 도움을 요청한다. 당신의 임무는 그를 찾아서 집으로 데려오는 것입니다. 이를 위해 여러분은 배를 개선하고, 올바른 선원을 데려오고, 여러분의 궁극적인 목표인 존 카터를 찾도록 이끄는 일련의 임무에 성공해야 할 것입니다. 각 라운드가 시작될 때, 각 플레이어는 추첨 봉투에서 5개의 큐브를 뽑습니다. 플레이어의 크루입니다. 그들은 비숙련 노동자, 상인, 장교, 정비사, 밀수업자, 항해사, 그리고 포병으로 구성될 수 있다. 그런 다음 각 플레이어는 보드의 여러 공간 중 하나에 플레이어 토큰을 배치합니다. 그들은 승무원의 기술을 향상시키기 위해 아카데미에 가거나 (새 큐브를 얻기 위해) 전문가를 모집하거나 연료, 크리스탈 또는 돈을 얻기 위해 시장에 갈 수 있다. 이 품목들은 암시장에서 임무를 수행하고 거래하는 데 사용된다. 그들은 밀수업자를 얻기 위해 칸티나로 갈 수도 있다. 그들은 밀수업자를 암시장으로 데려가 어떤 이득도 얻을 수 있다. 그들은 우주선을 개선하기 위해 조선소에 갈지도 모른다. 아니면 그들은 임무를 수행하기로 선택할지도 모른다.
이 게임의 목표는 그들의 배, 전체 선원 세트, 크리스탈 세트, 전문가 세트, 그리고 미션에서 가장 많은 점수를 얻는 것이다. 각 미션은 미션열에 있으며, 연속으로 가장 많은 미션을 수행한 플레이어에게도 보너스가 주어진다. 각 임무는 또한 기관에 의해 할당되었다. 여러 기관의 임무 타일을 얻는 것도 보너스가 된다. 존 카터가 발견되면 게임은 끝난다. 모든 선수들이 현재 라운드를 마치고 경기가 종료됩니다.
—디자이너의 설명
John Carter, a civil war veteran, unexpectedly found a gateway to Mars and became an unwitting space explorer and hero.
You live in 2089, the year a distress signal from deep space revealed a shocking surprise - that same John Carter is still alive. After finding another gateway, this one through both time and space, he has found an unknown world and sends for help. Your quest is to find him and bring him home. To do this you will have to improve your ship, bring on the right crew, and succeed in a series of missions that will lead you to fulfill your ultimate goal - find John Carter!
At the start of each round, each player draws 5 cubes from a draw bag. This is the player\'s crew. They may consist of unskilled workers, merchants, officers, mechanics, smugglers, navigators, and gunners. Each player then places a player token on one of several spaces on the board. They may go to the academy to improve a crew member\'s skill (gain new cubes) or recruit a specialist, to the market to get fuel, crystals, or money. These items are used to fulfil missions and trade in the black market. They may go to the cantina to gain a smuggler--they could take a smuggler to the black market to gain any good. They may go to the shipyard to improve their space craft. Or they may choose to fulfil a mission.
The goal of the game is to gain the most points from their ship, full sets of crew members, sets of crystals, sets of specialists, and missions. Each mission is in a mission row and the player to have the most completed missions in a row also gets a bonus. Each mission also has been assigned by an agency. Gaining multiple agency mission tiles also gives a bonus. The game ends when John Carter is found. All players will finish the current round and the game ends.
—description from the designer
You live in 2089, the year a distress signal from deep space revealed a shocking surprise - that same John Carter is still alive. After finding another gateway, this one through both time and space, he has found an unknown world and sends for help. Your quest is to find him and bring him home. To do this you will have to improve your ship, bring on the right crew, and succeed in a series of missions that will lead you to fulfill your ultimate goal - find John Carter!
At the start of each round, each player draws 5 cubes from a draw bag. This is the player\'s crew. They may consist of unskilled workers, merchants, officers, mechanics, smugglers, navigators, and gunners. Each player then places a player token on one of several spaces on the board. They may go to the academy to improve a crew member\'s skill (gain new cubes) or recruit a specialist, to the market to get fuel, crystals, or money. These items are used to fulfil missions and trade in the black market. They may go to the cantina to gain a smuggler--they could take a smuggler to the black market to gain any good. They may go to the shipyard to improve their space craft. Or they may choose to fulfil a mission.
The goal of the game is to gain the most points from their ship, full sets of crew members, sets of crystals, sets of specialists, and missions. Each mission is in a mission row and the player to have the most completed missions in a row also gets a bonus. Each mission also has been assigned by an agency. Gaining multiple agency mission tiles also gives a bonus. The game ends when John Carter is found. All players will finish the current round and the game ends.
—description from the designer
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