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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jack Dire
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아티스트
Alexsei Konev
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인원
게임 소개
게이트폴은 전술, 갑판 구축, 자원 관리의 전략적인 미니어처 게임이다.
게임에서, 매우 다른 종류의 캐릭터들 사이에 전쟁을 일으키면서, 세계 사이에 균열이 열렸다.
베이스 게임 모드는 두 명의 플레이어가 정면으로 대결할 수 있도록 설계되었습니다. 아레나 모드에서는 2-8명의 플레이어가 배틀로얄 설정에서 서로 싸울 수 있습니다.
두 플레이어 게임에서 플레이어는 브로그, 길드리, 랜더로 구성된 판타지 팀과 엑자일, 파이어버그, 페니, 로스트 보이로 구성된 황무지 팀 중 어느 팀을 제어할지 선택합니다.
게임 시작 시 각 플레이어는 7개의 &ldquot;1" 카드와 3개의 &ldquot;0" 카드가 포함된 동일한 10장의 카드를 가집니다. 첫 번째 플레이어는 다섯 장의 카드를 뽑고, 그들의 가치의 합계를 더한다. 이 숫자는 플레이어가 팀을 위해 사용할 수 있는 액션의 수를 나타냅니다. 작업은 한 공간을 이동하거나 공격할 수 있습니다. 이러한 행동은 캐릭터의 특성에 따라 팀 전체에 퍼지거나 한 캐릭터에 의해서만 사용될 수 있다.
공격하는 동안, 공격하는 플레이어는 공격하는 캐릭터’의 공격 상태에 해당하는 주사위 수를 굴립니다. 디펜딩 플레이어는 디펜딩 캐릭터의 디펜딩 주사위와 같은 수의 주사위를 굴립니다. 롤링된 레드의 수가 합산되고, 방어자는 공격 캐릭터가 롤링한 레드의 수와 동일한 데미지를 받는다.각 플레이어는 그린 주사위를 굴린 횟수를 합산하여 그린 주사위 1개당 1개의 동전을 획득합니다.
투자자들은 무기 시장에서 새로운 무기를 구입하거나, 손에 들고 있는 “zero” 카드를 파괴하거나, 메인 데크에서 더 나은 카드를 구입하거나, 개별 캐릭터 통계를 업그레이드하는 데 사용된다.
각 캐릭터에는 업그레이드 샵이 있습니다. 플레이어는 자신의 캐릭터에 대해 업그레이드할 수 있는 통계를 임의의 순서로 선택할 수 있으며, 업그레이드를 위해 적절한 양의 토큰을 사용할 수 있다. 캐릭터가 완전히 업그레이드되면, 그 캐릭터는 각 캐릭터마다 독특한 특별한 힘을 발휘합니다.
캐릭터를 죽이면 해당 캐릭터를 죽인 플레이어는 캐릭터의 업그레이드 숍 카드에 인쇄된 승리 포인트 수를 획득하고, 캐릭터가 죽은 플레이어는 “zeroes” 더미에서 “zero” 카드를 획득한다 그것을 폐기물 더미에 추가합니다. 죽임을 당한 캐릭터는 기지에서 즉시 복귀하지만, 다음 턴에서 움직이거나 공격할 수 없으며, 효과적으로 복귀하는 동안 턴을 잃는다.
가장 먼저 10승점에 도달한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
— 게시자의 설명
게임에서, 매우 다른 종류의 캐릭터들 사이에 전쟁을 일으키면서, 세계 사이에 균열이 열렸다.
베이스 게임 모드는 두 명의 플레이어가 정면으로 대결할 수 있도록 설계되었습니다. 아레나 모드에서는 2-8명의 플레이어가 배틀로얄 설정에서 서로 싸울 수 있습니다.
두 플레이어 게임에서 플레이어는 브로그, 길드리, 랜더로 구성된 판타지 팀과 엑자일, 파이어버그, 페니, 로스트 보이로 구성된 황무지 팀 중 어느 팀을 제어할지 선택합니다.
게임 시작 시 각 플레이어는 7개의 &ldquot;1" 카드와 3개의 &ldquot;0" 카드가 포함된 동일한 10장의 카드를 가집니다. 첫 번째 플레이어는 다섯 장의 카드를 뽑고, 그들의 가치의 합계를 더한다. 이 숫자는 플레이어가 팀을 위해 사용할 수 있는 액션의 수를 나타냅니다. 작업은 한 공간을 이동하거나 공격할 수 있습니다. 이러한 행동은 캐릭터의 특성에 따라 팀 전체에 퍼지거나 한 캐릭터에 의해서만 사용될 수 있다.
공격하는 동안, 공격하는 플레이어는 공격하는 캐릭터’의 공격 상태에 해당하는 주사위 수를 굴립니다. 디펜딩 플레이어는 디펜딩 캐릭터의 디펜딩 주사위와 같은 수의 주사위를 굴립니다. 롤링된 레드의 수가 합산되고, 방어자는 공격 캐릭터가 롤링한 레드의 수와 동일한 데미지를 받는다.각 플레이어는 그린 주사위를 굴린 횟수를 합산하여 그린 주사위 1개당 1개의 동전을 획득합니다.
투자자들은 무기 시장에서 새로운 무기를 구입하거나, 손에 들고 있는 “zero” 카드를 파괴하거나, 메인 데크에서 더 나은 카드를 구입하거나, 개별 캐릭터 통계를 업그레이드하는 데 사용된다.
각 캐릭터에는 업그레이드 샵이 있습니다. 플레이어는 자신의 캐릭터에 대해 업그레이드할 수 있는 통계를 임의의 순서로 선택할 수 있으며, 업그레이드를 위해 적절한 양의 토큰을 사용할 수 있다. 캐릭터가 완전히 업그레이드되면, 그 캐릭터는 각 캐릭터마다 독특한 특별한 힘을 발휘합니다.
캐릭터를 죽이면 해당 캐릭터를 죽인 플레이어는 캐릭터의 업그레이드 숍 카드에 인쇄된 승리 포인트 수를 획득하고, 캐릭터가 죽은 플레이어는 “zeroes” 더미에서 “zero” 카드를 획득한다 그것을 폐기물 더미에 추가합니다. 죽임을 당한 캐릭터는 기지에서 즉시 복귀하지만, 다음 턴에서 움직이거나 공격할 수 없으며, 효과적으로 복귀하는 동안 턴을 잃는다.
가장 먼저 10승점에 도달한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
— 게시자의 설명
Gatefall is a strategic miniatures game of tactics, deck building, and resource management.
In the game, a rift has opened between worlds, causing a war between very different kinds of characters.
The base game mode is designed for two players to fight head-to-head. Arena mode lets 2-8 players fight one another in a battle royale setting.
In a two player game, players choose which team to control, the fantasy team consisting of Brog, Gildri, and Randar, or the Wasteland team consisting of Exile, Firebug, Penny, and Lost Boy.
At the beginning of the game, each player has the same deck of ten cards, which contain seven “1” cards and three “0”cards. The first player draws five cards, and adds the total of their values. That number represents the number of actions the player can use for their team. Actions can be moving one space or attacking. These actions can be spread across the entire team, or used by only one character, depending on a character’s traits.
During an attack, the attacking player rolls the number of dice equivalent to the attacking character’s attack stat. The defending player rolls the number of dice equal to the defending character’s defense dice. The number of reds rolled are added up, and the defender takes damage equal to the number of reds the attacking character rolls above the total of their defending roll.
Each player then adds up the number of green dice they rolled, and earns one coin for each green die.
coins are saved up and used to buy new weapons from the weapon marketplace, to destroy “zero” cards in their hands, to purchase better cards from the main deck, or upgrade their individual character stats.
Each character has an upgrade shop. Players can choose any of the available stats to upgrade in any order for any of their characters, and spend the appropriate amount of tokens to get those upgrades. When a character is fully upgraded, that character unlocks their special power, which is unique for each character.
When a character is killed, the player who killed that character earns the number of victory points printed on the character’s upgrade shop card, and the player whose character was killed draws a “zero” card from the “zeroes” pile for every victory point listed on the killed character’s upgrade shop card and adds it to their discard pile. The killed character respawns in their base immediately, but that character cannot move or attack on their next turn, and effectively loses a turn while respawning.
The first player to reach ten victory points wins the game.
—description from the publisher
In the game, a rift has opened between worlds, causing a war between very different kinds of characters.
The base game mode is designed for two players to fight head-to-head. Arena mode lets 2-8 players fight one another in a battle royale setting.
In a two player game, players choose which team to control, the fantasy team consisting of Brog, Gildri, and Randar, or the Wasteland team consisting of Exile, Firebug, Penny, and Lost Boy.
At the beginning of the game, each player has the same deck of ten cards, which contain seven “1” cards and three “0”cards. The first player draws five cards, and adds the total of their values. That number represents the number of actions the player can use for their team. Actions can be moving one space or attacking. These actions can be spread across the entire team, or used by only one character, depending on a character’s traits.
During an attack, the attacking player rolls the number of dice equivalent to the attacking character’s attack stat. The defending player rolls the number of dice equal to the defending character’s defense dice. The number of reds rolled are added up, and the defender takes damage equal to the number of reds the attacking character rolls above the total of their defending roll.
Each player then adds up the number of green dice they rolled, and earns one coin for each green die.
coins are saved up and used to buy new weapons from the weapon marketplace, to destroy “zero” cards in their hands, to purchase better cards from the main deck, or upgrade their individual character stats.
Each character has an upgrade shop. Players can choose any of the available stats to upgrade in any order for any of their characters, and spend the appropriate amount of tokens to get those upgrades. When a character is fully upgraded, that character unlocks their special power, which is unique for each character.
When a character is killed, the player who killed that character earns the number of victory points printed on the character’s upgrade shop card, and the player whose character was killed draws a “zero” card from the “zeroes” pile for every victory point listed on the killed character’s upgrade shop card and adds it to their discard pile. The killed character respawns in their base immediately, but that character cannot move or attack on their next turn, and effectively loses a turn while respawning.
The first player to reach ten victory points wins the game.
—description from the publisher
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