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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 4-6 명
  • 게임시간

    10-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

위대한 연못은 신화, 신비, 정치적 음모와 혼란, 영원한 신화와 싹트는 전설, 그리고 물론 수염이라고 불리는 마법에 걸린 물고기들의 세계입니다! 수염 우주에서, 코이와 메기의 종들은 수 세기 전에 세상에 생명을 되돌리기 위해 세상을 바꾸는 마법 주문이 내려진 후 빠른 진화를 경험했습니다. 그 당시, 세계적인 재앙이 세상의 거의 모든 생물들을 거의 멸종시켰지만, 아주 오래된 마법사 한 명이 여전히 살고 있었다. 그 마법사는 불모의 세계에 생명을 되살리기 위해 자신을 희생했고, 그 과정에서 수염을 만들고 그의 마법의 힘을 불어넣었다. 건물을 지은 후, 수염은 여러 다른 문화, 사회, 그리고 국가로 꽃을 피웠다.

먼저, 각 플레이어는 위대한 연못의 세계에 사는 위스커로 알려진 모험적인 물고기 인간이 된다. 플레이어는 여러 챔피언 중 하나로 자신을 대표하며, 각각은 강력하고, 유명하고, 악명 높거나, 잘 알려진 연못의 수염을 대표한다. 수염 그 자체는 라스트 피쉬 게임의 열렬한 팬이며 종종 분쟁을 해결하고, 내기를 걸고, 영광을 얻거나, 시간을 보내기 위해 게임을 합니다. 게임 자체는 그레이트 폰드를 여행하는 동안 마주칠 수 있는 주문, 기술, 아이템 및 위치를 기반으로 한다이 게임은 두 개의 주요 덱인 드로우 덱과 어소시에이션 덱을 사용한다. 조우 덱의 카드는 그레이트 폰드의 세계에서 모험을 할 때 챔피언이 마주칠 수 있는 무작위 사건을 나타냅니다. 그들은 한 번에 수많은 선수들에게 영향을 미칠 수 있는 독특한 능력을 가지고 있고, 그들의 효과가 항상 좋은 것은 아니다. CONCOUNT 카드에는 몬스터 공격, 아이템 찾기, 위치 탐색 등 언제든지 게임을 획기적으로 바꿀 수 있는 이벤트가 포함되어 있습니다.

각 챔피언은 3개의 하트(건강 포인트 – 3개의 하트 카드로 표시됨)로 시작하며, 차례가 시작될 때 양쪽 데크에서 추첨한다. 우승하려면 다른 모든 챔피온의 HP를 0으로 줄여야 합니다.

먼저 누가 먼저 할지 결정하려면 가위바위보를 하세요! 승자는 먼저 챔피언 카드를 선택하고, 그 다음 선수를 선택합니다. 각 플레이어는 자신의 챔피온 옆에 하트 카드 (3장)를 설정한 다음 드로우 덱에서 카드 (5장)를 뽑습니다.
드로우 덱 또는 조우 덱 중 하나에 카드가 부족하면 해당 폐기 파일의 면을 아래로 셔플하고 뒤집어서 새 덱으로 사용합니다. 폐기 파일을 언급하는 모든 카드는 특히 Draw Deck&rsquo의 폐기 파일을 의미합니다.
참고: 플레이어는 첫 번째 턴(첫 번째 턴, 두 번째 턴 등)에서 공격 카드나 저주 카드를 플레이할 수 없다.

각 플레이어는 턴마다 다양한 선택을 할 수 있다. 턴은 항상 준수해야 하는 명확한 행동 순서를 따르고 아래에 요약되어 있습니다.

1) 드로우 덱에서 카드를 꺼내 손에 추가한 다음, …

2) 조우 덱에서 카드를 발견하고 효과를 본 다음, 조우 폐기 파일에서 얼굴을 위로 향하게 합니다. 다음…

3) 현재 플레이어는 한 번에 두 개의 주요 동작 중 하나를 선택할 수 있습니다. (그들이 그린 만남 카드의 효과에 따라 완료된 후) 다음 중 하나를 선택할 수 있습니다.
3a) 손에 5개의 카드가 들어갈 때까지 그림을 그립니다. 이미 5개 이상의 카드를 가지고 있다면 (1) 그림을 그립니다. 그림을 그린 후 즉시 순서를 종료하거나,

3b) 원하는 순서대로 다음 동작의 일부 또는 전부를 수행합니다.
-스펠을 원하는 만큼 사용합니다.…
-1개의 저주 카드를 사용합니다상대편 선수를 만나다.

4) 차례를 끝냅니다. 다른 플레이어에게 차례가 끝났음을 알립니다. 그러면 턴 순서가 시계 방향으로 이동하기 때문에 다음은 마지막 순서의 왼쪽에 있는 선수입니다.

The Great Pond is a world of myths, mystery, political intrigue and turmoil, ageless myths and budding legends, and of course, the magically-inclined fish called whiskers! In the Whiskers universe, species of koi and catfish experienced rapid evolution many centuries ago after a world-changing magic spell was cast to return life to the world. At that time, a global catastrophe had nearly wiped away nearly all the living things in the world, but one very old wizard still lived. That wizard sacrificed himself to bring life back to the barren world, creating the whiskers and imbuing them with some of his magical powers in the process. After generations of building, the whiskers have blossomed into several different cultures, societies, and nations.

To begin, each player becomes an adventuring fish-person, known as a Whisker, living in the world of The Great Pond. Players represent themselves with one of several CHAMPIONS, each representing powerful, famous, infamous, or otherwise well-known whiskers of the pond. Whiskers themselves are huge fans of the game Last Fish! and often play to settle disputes, place bets, win glory, or otherwise pass the time. The game itself is based around some of the spells, skills, items, and locations that might be encountered during one’s travels through The Great Pond.

The game uses two main decks, the Draw Deck and the Encounter Deck. The cards in the Encounter Deck represent random events that a CHAMPION might face when adventuring in the world of The Great Pond. They have the unique ability to affect a myriad of players all at once, and their effects are not always good. ENCOUNTER cards include events like monster attacks, finding items, exploring locations, etc. that can drastically alter the game at any moment.

Each CHAMPION, all of whom start with 3 HEARTS (health points – represented by 3 HEART cards), draw from both decks at the beginning of their turns. To win, you have to reduce the HP of all other CHAMPIONS to 0.

To decide who goes first, play rock-paper-scissors (or whatever else you can think of)! The winner chooses their CHAMPION card first, and then the next player, and so on. Each player sets (3) HEART cards next to their CHAMPION then draws (5) cards from the Draw Deck.
If either the Draw Deck or the Encounter Deck run out of cards then shuffle and flip the respective Discard Pile face down and proceed using that as the new deck to draw from. Any card mentioning the Discard Pile is referring specifically to the Draw Deck’s Discard Pile.
Note: Players cannot play ATTACK or CURSE cards on their first turn (ie: on the first player\'s first turn, second player\'s first turn, etc.).

Every turn, each player faces a number of choices available to them. Turns follow a clear order for actions, which must be obeyed at all times and is outlined below:

1) DRAW a card from the Draw Deck and add it to your hand, then…

2) DISCOVER a card from the Encounter Deck and follow its effect, then set it face up in the Encounter Discard Pile. Next…

3) The CURRENT PLAYER can choose 1 of 2 main actions per turn (after they are done following the effect of the ENCOUNTER card they drew), they can either:
3a) DRAW until their hand has 5 cards in it; if they already have 5 or more cards, they DRAW (1). After drawing, they end their turn immediately OR…
3b) Do any or all of the following actions in whatever order they prefer:
-Use as many SPELLS as they want…
-Use as many INSTANTS they want…
-Play one CURSE card…
-Choose between equipping an ITEM card to their CHAMPION OR playing an ATTACK card targeting an opposing player.

4) END YOUR TURN. Notify the other players that your turn is over. Then, the turn order moves clockwise, so next is the player to the left of the last.

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