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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-300 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nathan Lusk
-
아티스트
-
인원
게임 소개
오다 노부나가는 언덕과 계곡마다 적을 사냥하겠다고 말한 적이 있다."그 용어는 일본어로 "yama yama tani"입니다.
야마야마 타니 타니에서 2~4명의 플레이어는 삼국시대의 6명의 다른 중국 군벌들 중에서 선택하거나 전국시대의 6명의 다른 일본 다이묘들 중에서 선택하여 각각의 나라에서 패권을 놓고 행운이 없고 주사위가 없는 대결을 벌인다.
각 지도자는 가장 신뢰하는 9명의 장군들과 함께 오고, 각각 5개의 부대로 구성된 2개의 군대로 나누어져야 한다. 플레이어는 첫 번째 전투를 위해 첫 번째 5인 군대를 선택하고, 각 장군에게 일반적인 수당과 플레이어가 추구하고자 하는 전략적 이점에 따라 병력 유형을 할당한다. 그런 다음 각 플레이어는 첫 번째 전장에 유닛을 할당합니다.
장군들이 전장을 돌아다니며 적 장군들을 공격하지만 반전이 있습니다. 각각의 장군들이 가지고 있는 기술은 그가 단지 기본적인 공격을 하는 것 이상을 할 수 있게 해준다. 그들은 그가 적의 부대와 자신의 부대를 모두 자신에게 유리하게 조종할 수 있도록 허용하지만, 더 중요한 것은 기술을 올바르게 사용하는 것은 다른 친근한 장군이 그의 기술 중 하나를 사용하도록 촉발하여 공격에 더 많은 피해를 입힐 수 있다는 것이다. 그 장군의 기술 사용은 또 다른, 곧 촉발될 수 있다. 진정한 전략은 장군의 기술을 최대한 활용하고 전장에서 강력한 공격 조합을 구축하여 상대의 군대를 파괴하는 것입니다.
각 전투가 끝난 후, 승리한 플레이어는 아직 살아있는 장군의 수에 따라 맨션을 얻습니다. 6번의 전투 후에, 한 선수가 더 많은 권한을 가지고 있다면, 그 선수가 승자입니다. 동점일 경우, 그 10명의 선수들을 모두 동원한 7번째이자 마지막 전투가 벌어져 승리자를 가리게 된다.
-디자이너의 설명
야마야마 타니 타니에서 2~4명의 플레이어는 삼국시대의 6명의 다른 중국 군벌들 중에서 선택하거나 전국시대의 6명의 다른 일본 다이묘들 중에서 선택하여 각각의 나라에서 패권을 놓고 행운이 없고 주사위가 없는 대결을 벌인다.
각 지도자는 가장 신뢰하는 9명의 장군들과 함께 오고, 각각 5개의 부대로 구성된 2개의 군대로 나누어져야 한다. 플레이어는 첫 번째 전투를 위해 첫 번째 5인 군대를 선택하고, 각 장군에게 일반적인 수당과 플레이어가 추구하고자 하는 전략적 이점에 따라 병력 유형을 할당한다. 그런 다음 각 플레이어는 첫 번째 전장에 유닛을 할당합니다.
장군들이 전장을 돌아다니며 적 장군들을 공격하지만 반전이 있습니다. 각각의 장군들이 가지고 있는 기술은 그가 단지 기본적인 공격을 하는 것 이상을 할 수 있게 해준다. 그들은 그가 적의 부대와 자신의 부대를 모두 자신에게 유리하게 조종할 수 있도록 허용하지만, 더 중요한 것은 기술을 올바르게 사용하는 것은 다른 친근한 장군이 그의 기술 중 하나를 사용하도록 촉발하여 공격에 더 많은 피해를 입힐 수 있다는 것이다. 그 장군의 기술 사용은 또 다른, 곧 촉발될 수 있다. 진정한 전략은 장군의 기술을 최대한 활용하고 전장에서 강력한 공격 조합을 구축하여 상대의 군대를 파괴하는 것입니다.
각 전투가 끝난 후, 승리한 플레이어는 아직 살아있는 장군의 수에 따라 맨션을 얻습니다. 6번의 전투 후에, 한 선수가 더 많은 권한을 가지고 있다면, 그 선수가 승자입니다. 동점일 경우, 그 10명의 선수들을 모두 동원한 7번째이자 마지막 전투가 벌어져 승리자를 가리게 된다.
-디자이너의 설명
Oda Nobunaga once said that he would hunt his enemies down "on every hill and valley." That term, in Japanese, is "yama yama tani tani".
In Yama Yama Tani Tani 2 or 4 players choose from among 6 different Chinese warlords of the Three Kingdoms era or from among 6 different Japanese daimyo of the Warring States period to battle each other in a no-luck, no-dice faceoff for supremacy in their respective countries.
Each leader comes with his 9 most trusted generals and must be divided into two armies of five units each. Players select their first 5-man army for the first battle, and assign each general a troop type based on that generals allowances and the strategic advantages that player wants to pursue. Then each player assigns those units to the first battlefield.
Generals move about the battlefield, attacking enemy generals, but with a twist. The skills that each general has allow him to do more than just make basic attacks. They allow him to both manipulate the enemy units and his own to his advantage, but, more importantly, the correct use of a skill can trigger another friendly general to use one of his skills, adding more damage to the attack. That general\'s use of a skill could trigger another, an so on. The real strategy is trying to make the most of your generals\' skills and build wildly powerful combos of attacks on the battlefield to destroy your opponent\'s army.
After each battle, the winning player gains Mandate according to the number of his generals still alive. After 6 battles, if one player has more Mandate, that player is the winner. If players are tied, there will be a 7th and final battle, using all 10 of those players\' generals, to determine the victor.
-description from designer
In Yama Yama Tani Tani 2 or 4 players choose from among 6 different Chinese warlords of the Three Kingdoms era or from among 6 different Japanese daimyo of the Warring States period to battle each other in a no-luck, no-dice faceoff for supremacy in their respective countries.
Each leader comes with his 9 most trusted generals and must be divided into two armies of five units each. Players select their first 5-man army for the first battle, and assign each general a troop type based on that generals allowances and the strategic advantages that player wants to pursue. Then each player assigns those units to the first battlefield.
Generals move about the battlefield, attacking enemy generals, but with a twist. The skills that each general has allow him to do more than just make basic attacks. They allow him to both manipulate the enemy units and his own to his advantage, but, more importantly, the correct use of a skill can trigger another friendly general to use one of his skills, adding more damage to the attack. That general\'s use of a skill could trigger another, an so on. The real strategy is trying to make the most of your generals\' skills and build wildly powerful combos of attacks on the battlefield to destroy your opponent\'s army.
After each battle, the winning player gains Mandate according to the number of his generals still alive. After 6 battles, if one player has more Mandate, that player is the winner. If players are tied, there will be a 7th and final battle, using all 10 of those players\' generals, to determine the victor.
-description from designer
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