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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Johan Nilsson
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아티스트
Philip Armstrong
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인원
게임 소개
아일랜드 anno Domini 1011. 바이킹들은 육지와 바다에서 공격하고 있다. 이 섬은 자신들의 씨족을 지배하는 지방 왕들 사이에 갈라져 있는데, 그들 모두는 다른 씨족들보다 자신들의 기술을 더 확장하고 발전시킴으로써 아일랜드의 높은 왕으로서 주도권을 잡으려 한다. 그러나 어떤 씨족도 전투와 약탈을 하는 바이킹들로부터 안전하지 않다. 그렇다면, 어떤 왕들이 성공하여 스스로를 게일의 황제라고 선언할 것인가, 임페레이터 스코룸?
게일족의 황제에서 당신은 아일랜드 일족을 통치하는 지방 왕 역할을 한다. 4개의 플레이 가능한 씨족과 8개의 다른 지방 왕들이 결합할 수 있다. 왕들 중 한 명은 이점과 책임을 모두 주는 왕관을 가지고 있다. 게임 중에 소유권이 변경될 수 있습니다.
이 게임은 1011년 봄을 시작으로 4년에 걸쳐 진행되며, 시즌별 이벤트가 발생하는 연도 달력을 따른다. 몇몇 행사들은 농사와 관련이 있다, 예를 들어, 파종과 수확. 다른 행사로는 바이킹들이 이동하고 공격하는 바이킹, 씨족들이 자원과 소떼를 거래할 수 있는 페어, 일꾼들, 전사들과 족장들을 모집하는 페어, 씨족들이 여러 행동 카드 중에서 선택하여 두 가지 행동을 수행할 수 있는 액션이 있다. 탐색, 생산 및 구축과 같은 일부 작업은 탐색, 활용 및 확장과 관련이 있습니다. 다른 사람들은 개발 카드를 사거나 바이킹에 대항하여 전투하고 습격할 기회를 준다. 대부분의 이벤트와 작업이 동시에 실행되므로 다운타임이 최소화됩니다.
승리 포인트는 씨족을 구축하고 발전시키고 바이킹들을 물리치고 습격함으로써 얻는다. 게임은 씨족 중 한 명이 바이킹 마을 중 한 곳을 물리쳤을 때, 바이킹들이 씨족 수도원 지역을 물리쳤을 때, 또는 1014년 말에 끝난다. 경기 막판 최다 승점을 모은 왕이 승자다. 이 왕은 게일스의 황제 임페레이터 스코룸이라고 선언되어 있다.
게일스의 황제는 자원 거래에 사용되는 역동적인 시장과 유연한 전투 시스템과 같은 몇 가지 도전적인 메커니즘을 가지고 있다. 지방의 왕, 액션, 개발 카드, 바이킹의 움직임, 탐험과 전투의 다양한 조합과 함께 모든 게임은 독특해진다.
-디자이너의 설명
게일족의 황제에서 당신은 아일랜드 일족을 통치하는 지방 왕 역할을 한다. 4개의 플레이 가능한 씨족과 8개의 다른 지방 왕들이 결합할 수 있다. 왕들 중 한 명은 이점과 책임을 모두 주는 왕관을 가지고 있다. 게임 중에 소유권이 변경될 수 있습니다.
이 게임은 1011년 봄을 시작으로 4년에 걸쳐 진행되며, 시즌별 이벤트가 발생하는 연도 달력을 따른다. 몇몇 행사들은 농사와 관련이 있다, 예를 들어, 파종과 수확. 다른 행사로는 바이킹들이 이동하고 공격하는 바이킹, 씨족들이 자원과 소떼를 거래할 수 있는 페어, 일꾼들, 전사들과 족장들을 모집하는 페어, 씨족들이 여러 행동 카드 중에서 선택하여 두 가지 행동을 수행할 수 있는 액션이 있다. 탐색, 생산 및 구축과 같은 일부 작업은 탐색, 활용 및 확장과 관련이 있습니다. 다른 사람들은 개발 카드를 사거나 바이킹에 대항하여 전투하고 습격할 기회를 준다. 대부분의 이벤트와 작업이 동시에 실행되므로 다운타임이 최소화됩니다.
승리 포인트는 씨족을 구축하고 발전시키고 바이킹들을 물리치고 습격함으로써 얻는다. 게임은 씨족 중 한 명이 바이킹 마을 중 한 곳을 물리쳤을 때, 바이킹들이 씨족 수도원 지역을 물리쳤을 때, 또는 1014년 말에 끝난다. 경기 막판 최다 승점을 모은 왕이 승자다. 이 왕은 게일스의 황제 임페레이터 스코룸이라고 선언되어 있다.
게일스의 황제는 자원 거래에 사용되는 역동적인 시장과 유연한 전투 시스템과 같은 몇 가지 도전적인 메커니즘을 가지고 있다. 지방의 왕, 액션, 개발 카드, 바이킹의 움직임, 탐험과 전투의 다양한 조합과 함께 모든 게임은 독특해진다.
-디자이너의 설명
Ireland anno Domini 1011. The Vikings are attacking on land and at sea. The island is split up between provincial kings ruling their clans, all of them trying to take the lead as high king of Ireland, by expanding and developing their skills better than the other clans. But no clan is safe from the Vikings who battle and plunder. So, which of the kings will succeed and proclaim himself as emperor of the Gaels, Imperator Scotorum?
In Emperor of the Gaels you play as a provincial king ruling over an Irish clan. There are 4 playable clans and 8 different provincial kings that can be combined. One of the kings possesses the crown which gives both advantages and responsibilities. Ownership may change during the game.
The game is played over 4 years, starting in spring 1011, and follows a year calendar where season specific events occur. Some of the events are related to farming, for example Sowing and Harvest. Other events are Vikings where the Vikings move and attack, Fair where the clans may trade resources and herds, recruit workers, warriors and chieftains, and Actions where the clans may choose and perform 2 actions chosen from a number of action cards. Some of the actions are related to exploring, exploiting and expanding, for example Explore, Produce and Build. Others give an opportunity to buy development cards or battle and raid against the Vikings. Most of the events and actions are played simultaneously which reduces the downtime to a minimum.
Victory points are gained by building up and developing the clan and by defeating and raiding the Vikings. The game ends when one of the clans have defeated one of the Viking towns, the Vikings have defeated one clan’s monastic area, or at the end of 1014. The winner is the king who has gathered the most victory points at the end of the game. This king is proclaimed to be Emperor of the Gaels, Imperator Scotorum.
Emperor of the Gaels has several challenging mechanisms, for example the dynamic market used for resource trading and the flexible battle system. Together with a variety of combinations of provincial kings, actions, development cards, Viking movements, exploration and battles every game becomes unique.
-description from designer
In Emperor of the Gaels you play as a provincial king ruling over an Irish clan. There are 4 playable clans and 8 different provincial kings that can be combined. One of the kings possesses the crown which gives both advantages and responsibilities. Ownership may change during the game.
The game is played over 4 years, starting in spring 1011, and follows a year calendar where season specific events occur. Some of the events are related to farming, for example Sowing and Harvest. Other events are Vikings where the Vikings move and attack, Fair where the clans may trade resources and herds, recruit workers, warriors and chieftains, and Actions where the clans may choose and perform 2 actions chosen from a number of action cards. Some of the actions are related to exploring, exploiting and expanding, for example Explore, Produce and Build. Others give an opportunity to buy development cards or battle and raid against the Vikings. Most of the events and actions are played simultaneously which reduces the downtime to a minimum.
Victory points are gained by building up and developing the clan and by defeating and raiding the Vikings. The game ends when one of the clans have defeated one of the Viking towns, the Vikings have defeated one clan’s monastic area, or at the end of 1014. The winner is the king who has gathered the most victory points at the end of the game. This king is proclaimed to be Emperor of the Gaels, Imperator Scotorum.
Emperor of the Gaels has several challenging mechanisms, for example the dynamic market used for resource trading and the flexible battle system. Together with a variety of combinations of provincial kings, actions, development cards, Viking movements, exploration and battles every game becomes unique.
-description from designer
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