Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

폴모스 - 미국 남북 전쟁

남북전쟁은 경험이 거의 없고, 광대한 지역에 대한 지식도 거의 없는, 신생 군대들 사이에 벌어진 전쟁이었다.

경험이 부족한 군대와 장군들, 국가 주도적인 동원, 그리고 한 번의 전투로 전쟁이 시작될 때 혼란스럽고 혼란스러운 상황에 더해졌다. 그러나 무기, 탄약, 보급을 위한 대량 생산의 출현과 함께 이것이 그렇게 되지 않는 몇 가지 설득력 있는 이유가 있었다. 북군과 남군 정부 모두 동원하려는 목표를 가지고 있기 때문에, 몇 달 안에 의용병과 민병대를 훈련시키고 무장시키는 것은 우리에게 대체로 매우 예측하기 어려운 전투를 재구성할 기회를 준다.

이러한 경험 부족과 기술의 혼합은 전쟁의 과정과 기간에 직접적인 영향을 미칠 것이다. 이 두 부대는 정규군, 의용군, 민병대로 구성되어 규모, 경험, 복무 기간이 다양했다. 주인공들은 또한 전쟁이 진행되어 의용군이 마르기 시작하자 징병에 의존하여 병력을 증원하였다.

폴모스, 남북전쟁 (ACW)과 함께, 한 권의 책으로 두 세트의 규칙을 만들 수 있는 기회는 거부할 수 없다. 이 규칙들은 게이머들이 게티스버그에서 리 대 미드, 치카마우가에서 치카마우가의 브래그 대 로즈크랜스 등 당시의 더 큰 전투를 다시 할 수 있게 해줄 것이다.

다른 하나는 전쟁 게이머가 사단이나 군단 규모의 전투와 싸우고 1863년 1월 스톤스 강 전투(머프리스보로 전투)에서 브레킨리지’의 고지에서의 마지막 공격이나 1862년 아칸소 남군에 패한 전투처럼 더 큰 전투 내에서 소규모 전투를 재현할 수 있게 한다.

따라서 폴모스 ACW는 한 책에서 두 가지 규칙 집합으로 생성된다. 첫 번째 세트인 "그들이 오면"은 워게이머가 군단 규모의 군대와 전투를 할 수 있게 해줄 것이다. 두 번째 세트인 Crisis of Alliance는 워게이머가 당시의 큰 전투를 다시 조명할 수 있게 해 줄 것이다.

기초 시스템이 보편적이기 때문에 동일한 워게임 수치가 두 가지 규칙에 모두 사용될 수 있다.

폴모스 ACW는 워게이머가 소규모 교전이 아닌 실제 전투를 할 수 있도록 하는 것을 목표로 했다. 사격, 난투극, 사기는 간단하고 배우기 쉽지만, 당신의 군대는 역사적인 상대방이 사용한 전술을 모방할 수 있습니다.

기초 및 표현:
폴모스 ACW에서 기본적인 기동 단위는 베이스이다 - 주어진 크기의 단일 베이스에 영구적으로 장착되는 워게임 피규어 그룹. 베이스 위의 수치들의 실제 위치와 숫자는 중요하지 않으며, 아래에 제시된 베이스 사이즈를 준수하는 것도 중요하지 않습니다. 두 군대가 동일한 기초 체계를 사용하는 한, 그 규칙들은 영향을 받지 않을 것이다.

60mm x 30mm의 보병 기지는 약 300~500명의 보병 연대를 나타냅니다.
60mm x 30mm의 기병 기지는 300~500명의 병력과 말을 보유한 연대를 나타낸다.
30mm x 30mm 포대는 각각 4개에서 6개의 포를 의미한다.
30mm x 30mm 장교 기지는 장군, 군단 및 사단장에 사용됩니다.

얼리전스의 위기에서는 60mm 사각 베이스를 사용합니다. 이들은 두 개의 OTC 베이스를 사용하여 형성될 수 있지만, 다른 베이스보다 하나 더 크거나 더 창의적이고 입체적인 접근을 가능하게 한다.

60mm 사각의 보병 기지는 1200명에서 2000명 사이의 보병 대형을 나타낸다. 이것은 모델링되는 군대의 규모에 따라 여단 또는 사단을 나타낼 수 있다.
60mm 사각의 기병대는 1200~2000명의 병사를 대표한다. 이것은 여단이나 사단을 나타낼 수 있다.
30mm x 30mm 포병 기지는 16개에서 24개의 포를 나타냅니다.

폴모스 게임의 모든 거리는 베이스 크기를 다르게 사용할 수 있도록 베이스 폭(BW)과 베이스 깊이(BD)로 표현된다. BD는 BW의 절반이다.
이 시스템은 베이스에 어떤 크기라도 사용할 수 있다는 것을 의미하며, 따라서 양쪽이 일관된 한 베이스 배치가 필요하지 않습니다. 우리는 60mm x 30mm 베이스가 실용성과 시각적 영향 면에서 최상의 결과를 준다고 생각합니다. 모든 바커스 6mm 폴모스 군과 부스터 팩은 이를 기반으로 조직된다.
Polemos - American Civil War

The American Civil War was fought between two fledgling armies with little experience, over a vast area and with little knowledge of the technologies that would be brought to bear over the course of the war.

Inexperienced armies and generals, state driven mobilization and a belief that with one battle it would be over added, to the mixed and muddled beginning to the war. However with the emerging use of mass production for weapons, ammunition and supply there were some compelling reasons why this would not be so. With both the Union and Confederate governments aiming to mobilize, train and arm the volunteers and militias to the field within a few months gives us the opportunity to re-construct battles that were, in the main, very unpredictable.

This mixture of inexperience and technology would directly affect the course and length of the war. Both forces involved were made up of Regulars, Volunteers, and Militias that varied in size, experience and term of service. The protagonists also relied on conscription to add more troops to their armies as the war progressed and the volunteers began to dry up.

With Polemos, American Civil War (ACW), the opportunity to produce two sets of rules in one book is irresistible. This set of rules will allow the war gamer to re-fight the larger battles of the period such as: Lee versus Meade at Gettysburg or Bragg versus Rosecrans at Chickamauga fighting with armies of well over 50,000 men each.

The other allows the war gamer to fight Division or Corps sized actions and re-create smaller engagements within larger battles like Breckinridge’s final assault on the high ground at the Battle of Stones River (Murfreesboro) in January 1863, or the battle that lost Arkansas to the Confederates, Prairie Grove in 1862.

Polemos ACW is therefore produced as two sets of rules in one book. The first set, On They Came will allow the wargamer to fight battles with armies of up to corps size. The second set, Crisis of Allegiance will allow the wargamer to refight the BIG battles of the period.

The same wargames figures may be used in both sets of rules, as the basing system is universal - only the nominal scale will differ.

Polemos ACW aimed at enabling the wargamer to fight large scale actions; actual battles, rather than small scale skirmishes. Systems for firing, melee and morale are straightforward and easy to learn, but allow your troops to emulate the tactics used by their historical counterparts.

Basing and Representation:
The basic unit of manoeuvre in Polemos ACW is the Base - a group of wargames figures mounted permanently on a single base of a given size. The actual position and number of the figures on the base is not important, nor is it important that the base sizes given below are adhered to. So long as both armies use the same basing system, the rules should not be affected.

A 60mm x 30mm base of infantry represents an infantry regiment - about 300-500 men.
A 60mm x 30mm base of cavalry represents a regiment of 300-500 men and horses.
A 30mm x 30mm artillery base represents two batteries each of 4 to 6 guns.
A 30mm x 30mm Officer base is use for Generals, Corps and Divisional commanders

In Crisis of Allegiance, 60mm square bases are used. These can be formed by using two OTC bases, butted up one behind the other or a single larger base which allows a more creative and dioramic approach.

A 60mm square base of infantry represents an infantry formation of between 1200 and 2000 men. This may represent a brigade or division, depending on the size of the army being modeled.
A 60mm square base of cavalry represents between 1200 and 2000 men. This may represent a brigade or division.
A 30mm x 30mm artillery base represents 16 to 24 guns,

All distances in Polemos games are expressed in Base Widths (BW) and Base Depths (BD) in order to allow the use of differing base sizes. A BD is half a BW.
This system means that any size can be used for bases, so no rebasing is required so long as both sides are consistent. We believe that a 60mm x 30mm base gives the best results in terms of both practical use and visual impact. All Baccus 6mm Polemos army and booster packs are organised on this basis.

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 요즘 코보게 배송 포장 잘 안해주시는군요..
    • Lv.52

      상후니

    • 10

    • 708

    • 2024-06-20

  • [자유] 쇼핑몰 분할에 대해 공지 한번 부탁드립니다
    • Lv.1

      노말커피

    • 17

    • 951

    • 2024-06-24

  • [자유] 다이브다이스 쇼핑몰에서 물건이 점점 내려가는데...
    • Lv.42

      gear71

    • 24

    • 1258

    • 2024-06-23

  • [창작] [만화] 현실 개미인 내가 게임에선 대주주가 되는 만화
    • Lv.28

      [개굴이]

    • 7

    • 423

    • 2024-05-13

  • [창작] [만화] 파주 보드게임 모임에 납치된 만화
    • Lv.39

      다소

    • 9

    • 295

    • 2024-06-18

  • [자유] 창고개방전 주문하셨는데 <피코코>가 배송되고 있더라도 걱정 마세요~
    • 관리자

      신나요

    • 16

    • 2449

    • 2024-06-12

  • [창작] [만화] 파주 슈필 후기
    • Lv.44

      채소밭

    • 10

    • 444

    • 2024-05-31

  • [자유] 합의 없는 보드게임 구입의 결과 (Feat, 창고개방전)
    • 관리자

      JADE

    • 12

    • 2004

    • 2024-05-28

  • [자유] 파주 슈필 크루 참가 후기
    • Lv.16

      cepy

    • 11

    • 614

    • 2024-05-28

  • [자유] Dear 코보게&직원분들
    • Lv.4

      짜장78

    • 18

    • 829

    • 2024-05-28

  • [자유] 가을 같은 맑은 날씨네요 (커뮤 관리자의 창고개방전 이야기)
    • 관리자

      신나요

    • 12

    • 618

    • 2024-05-28

  • [자유] 창고개방전부터 파주슈필까지 코보게 직원분들 정말 고생 많으셨습니다.
    • Lv.11

      jjadong

    • 11

    • 627

    • 2024-05-27

  • [벚꽃 결투] 도착
    • Lv.22

      minerva

    • 14

    • 597

    • 2024-05-27

  • [자유] 갑자기 왠 코보게 앱이 나오면서...
    • Lv.3

      주님의아다리

    • 12

    • 1875

    • 2024-05-22

  • [자유] 파주 슈필 가이오트 이동 루틴과 가이오트 홀 이용 안내
    • Lv.28

      가이오트

    • 14

    • 1247

    • 2024-05-21

게임명 검색
Mypage Close My News