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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Sid Sackson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《포크》는 시드 색슨이 개발한 2인용 멀티 장르 카드 게임이다. 그것은 포커의 강한 요소들과 트릭 테이킹 게임을 결합하고, 브리지를 연상시키는 점수를 더한다.
브리지와 마찬가지로 점수는 중앙을 가로질러 아래로 분할된 패드에 보관된다; 점수 "점 "위"는 최종 합계인 반면, 점수 "아래"는 중간이다. 이 게임은 또한 고무가 완성될 때까지 행해진다.
포크의 손놀림은 두 단계로 진행되는데, 첫 번째 단계에서는 포커 패드를 더 잘 만들기 위해 카드를 뽑고, 두 번째 단계에서는 손으로 "트릭"을 가져간다. 첫 번째 단계의 점은 선 위로 이동하고 두 번째 단계의 점은 몇 가지 예외를 제외하고 선 아래로 이동합니다. 한 선수가 라인 아래에 20점을 얻으면(1번 이상의 거래가 필요할 수 있음), 게임이 종료되고 보너스 포인트가 추가되며 라인 위에 있는 포인트가 합산되어 특정 게임의 승자가 결정된다.
플레이는 다음과 같습니다.
* 딜러는 자신과 상대방에게 5장의 카드를 나눠준다.
* 상대는 패를 잡거나 더 이상의 카드를 받지 않기로 선택할 수 있다. 그들은 또한 손에 들고 있는 카드들 중 한 장에서 세 장을 버리고 교체 카드를 뽑을 수도 있다. 트릭 테이킹 단계에서 상대방은 트릭 1승당 1점 대신 2점을 받게 된다. 더블을 한 후, 그들은 팻을 선택하거나, 한 장에서 세 장의 카드를 버리고 대체 카드를 뽑을 수 있다. 이것은 두 배이며, 그들의 상대는 트릭당 4점을 받게 됩니다. 그들은 이 시점에서 서로 협력해야 한다.
* 딜러도 비슷한 방식으로 행동하지만, 폐기 및 재인도를 한 번 하면 두 배, 두 배로 늘어나 총 세 번의 폐기 및 재인도를 할 수 있습니다.
이렇게 하면 첫 번째 단계가 끝납니다. 다음은 트릭 테이킹 단계입니다.
* 비딜러는 자신의 손에서 하나 이상의 카드를 꺼내어 리드합니다. 즉, 싱글, 페어, 3종류, 4종류만 단일 플레이로 허용된다. 그들의 상대는 탁자에 있는 카드를 쳐야 한다. 싱글톤일 경우 순위가 높은 카드가 충분하며, 짝수 이상일 경우 상대방이 같은 수의 카드를 사용해야 하며, 자신의 카드가 모두 순위가 같고 가치가 높을 경우에만 이길 수 있다. 만약 그들이 한 벌 이상의 카드를 가지고 있지 않다면, 그들은 테이블에 있는 것을 이길 수 없을 다른 카드를 버릴 수 있다. 플레이한 카드의 가치가 같으면 리더가 승리한다.
* 이 단계에서 소송은 관련이 없습니다; 트럼프는 없으며, 이기기 위해 소송을 따를 필요는 없습니다.
* 선수들은 자신의 카드를 가지고 있는데, 트릭에서 이기면 얼굴을 위로 하고, 그렇지 않으면 얼굴을 아래로 한다.
* 마지막 트릭의 승자는 위의 규칙에 따라 다음 트릭으로 이어집니다.
5장의 카드가 모두 속임수를 쓴 후, 라인 아래의 포인트가 결정된다. 각 플레이어는 상대가 2배 또는 2배로 하지 않을 경우 1점 아래를 얻으며, 2배는 되지만 2배로 하지 않을 경우 각 트릭마다 2점을 얻는다.
한 선수가 5장의 카드를 모두 트릭으로 가져갔을 경우, 스윕을 수행하고 라인 위에 250점의 보너스를 받는다.
다음으로, 두 플레이어의 두 손은 포커 핸즈로 간주됩니다. 포커 손이 가장 높은 플레이어는 다음과 같은 점수를 받았다.
* 페어: 50점
* 2쌍: 100점
* 쓰리 오브 어 카인드: 200점
* 직선: 300점
* 플러시: 400점
* 풀하우스: 500점
* 포 오브 어 카인드: 600점
* 직선 플러시: 750점
* 로열 플러시: 1000점
거래는 통과되고, 새로운 손이 거래된다. 그러나 어느 한 선수가 라인 아래 20점 이하에 도달했을 경우, 라인 아래 점수에서 동점이 생기지 않는 한, 타이브레이커 패드가 플레이된다. 확실한 승자가 결정되면, 그 선수는 라인 위에서 100점의 보너스를 받게 되고, 라인 아래의 모든 포인트는 취소된다.
두 번째 경기에서 승리하면 위에서 언급한 100점 이상의 보너스를 받게 되며, 러버에서 승리하지 못하면 750점, 승리하면 500점 이상의 포인트를 얻게 된다. 이 단계에서 라인 위의 포인트가 집계되고 라인 위의 포인트가 가장 많은 사람이 게임에서 승리합니다.
브리지와 마찬가지로 점수는 중앙을 가로질러 아래로 분할된 패드에 보관된다; 점수 "점 "위"는 최종 합계인 반면, 점수 "아래"는 중간이다. 이 게임은 또한 고무가 완성될 때까지 행해진다.
포크의 손놀림은 두 단계로 진행되는데, 첫 번째 단계에서는 포커 패드를 더 잘 만들기 위해 카드를 뽑고, 두 번째 단계에서는 손으로 "트릭"을 가져간다. 첫 번째 단계의 점은 선 위로 이동하고 두 번째 단계의 점은 몇 가지 예외를 제외하고 선 아래로 이동합니다. 한 선수가 라인 아래에 20점을 얻으면(1번 이상의 거래가 필요할 수 있음), 게임이 종료되고 보너스 포인트가 추가되며 라인 위에 있는 포인트가 합산되어 특정 게임의 승자가 결정된다.
플레이는 다음과 같습니다.
* 딜러는 자신과 상대방에게 5장의 카드를 나눠준다.
* 상대는 패를 잡거나 더 이상의 카드를 받지 않기로 선택할 수 있다. 그들은 또한 손에 들고 있는 카드들 중 한 장에서 세 장을 버리고 교체 카드를 뽑을 수도 있다. 트릭 테이킹 단계에서 상대방은 트릭 1승당 1점 대신 2점을 받게 된다. 더블을 한 후, 그들은 팻을 선택하거나, 한 장에서 세 장의 카드를 버리고 대체 카드를 뽑을 수 있다. 이것은 두 배이며, 그들의 상대는 트릭당 4점을 받게 됩니다. 그들은 이 시점에서 서로 협력해야 한다.
* 딜러도 비슷한 방식으로 행동하지만, 폐기 및 재인도를 한 번 하면 두 배, 두 배로 늘어나 총 세 번의 폐기 및 재인도를 할 수 있습니다.
이렇게 하면 첫 번째 단계가 끝납니다. 다음은 트릭 테이킹 단계입니다.
* 비딜러는 자신의 손에서 하나 이상의 카드를 꺼내어 리드합니다. 즉, 싱글, 페어, 3종류, 4종류만 단일 플레이로 허용된다. 그들의 상대는 탁자에 있는 카드를 쳐야 한다. 싱글톤일 경우 순위가 높은 카드가 충분하며, 짝수 이상일 경우 상대방이 같은 수의 카드를 사용해야 하며, 자신의 카드가 모두 순위가 같고 가치가 높을 경우에만 이길 수 있다. 만약 그들이 한 벌 이상의 카드를 가지고 있지 않다면, 그들은 테이블에 있는 것을 이길 수 없을 다른 카드를 버릴 수 있다. 플레이한 카드의 가치가 같으면 리더가 승리한다.
* 이 단계에서 소송은 관련이 없습니다; 트럼프는 없으며, 이기기 위해 소송을 따를 필요는 없습니다.
* 선수들은 자신의 카드를 가지고 있는데, 트릭에서 이기면 얼굴을 위로 하고, 그렇지 않으면 얼굴을 아래로 한다.
* 마지막 트릭의 승자는 위의 규칙에 따라 다음 트릭으로 이어집니다.
5장의 카드가 모두 속임수를 쓴 후, 라인 아래의 포인트가 결정된다. 각 플레이어는 상대가 2배 또는 2배로 하지 않을 경우 1점 아래를 얻으며, 2배는 되지만 2배로 하지 않을 경우 각 트릭마다 2점을 얻는다.
한 선수가 5장의 카드를 모두 트릭으로 가져갔을 경우, 스윕을 수행하고 라인 위에 250점의 보너스를 받는다.
다음으로, 두 플레이어의 두 손은 포커 핸즈로 간주됩니다. 포커 손이 가장 높은 플레이어는 다음과 같은 점수를 받았다.
* 페어: 50점
* 2쌍: 100점
* 쓰리 오브 어 카인드: 200점
* 직선: 300점
* 플러시: 400점
* 풀하우스: 500점
* 포 오브 어 카인드: 600점
* 직선 플러시: 750점
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거래는 통과되고, 새로운 손이 거래된다. 그러나 어느 한 선수가 라인 아래 20점 이하에 도달했을 경우, 라인 아래 점수에서 동점이 생기지 않는 한, 타이브레이커 패드가 플레이된다. 확실한 승자가 결정되면, 그 선수는 라인 위에서 100점의 보너스를 받게 되고, 라인 아래의 모든 포인트는 취소된다.
두 번째 경기에서 승리하면 위에서 언급한 100점 이상의 보너스를 받게 되며, 러버에서 승리하지 못하면 750점, 승리하면 500점 이상의 포인트를 얻게 된다. 이 단계에서 라인 위의 포인트가 집계되고 라인 위의 포인트가 가장 많은 사람이 게임에서 승리합니다.
Poke is a two-player multi-genre card game invented by Sid Sackson and discussed in his book A Gamut of Games. It combines strong elements of Poker with trick-taking games, and adds scoring reminiscent of Bridge.
Like bridge, score is kept on a pad split down the centre both across and down; points "above the line" count for the final total, whereas points "below the line" are intermediate. The game is also played until a rubber, or best of three games, is completed.
A hand of Poke is played in two phases; in the first phase, players draw cards to better their Poker hand, and in the second phase the players proceed to take "tricks" with their hand. Points from the first phase go above the line; points from the second go below the line, with some exceptions. Once a player has twenty points below the line (which may take more than one deal), the game is over, bonus points are added, and the points above the line are tallied to determine the winner of that particular game.
Play is as follows:
* The dealer passes out five cards to himself and his opponent.
* The opponent may elect to stand pat, or not take any more cards. They may also discard from one to three of the cards in their hand and draw replacements. This doubles their hand; during the trick-taking phase, their opponent will now receive two points per trick won instead of one. After doubling, they may elect to stand pat, or discard from one to three cards again and draw replacements. This is a redouble, and their opponent will now receive four points per trick. They must stand pat at this point.
* The dealer acts similarly, except for the fact that they get one "free" discard-and-redraw; they may also double and redouble afterwards, for a total of three possible discards-and-redraws.
This ends the first phase. Next comes the trick-taking phase.
* The non-dealer leads by playing one or more cards from their hand. If more than one card is played, they must be of the same rank; in other words, only singles, pairs, three-of-a-kinds, and four-of-a-kinds are allowed as a single play. Their opponent must beat the cards on the table. If it is a singleton, a card of higher rank will suffice; if it is a pair or greater, the opponent must play the same number of cards, and can only beat if their own cards are all the same rank and of higher value. If they do not have a pair or higher, they can simply toss off other cards, which will not beat what is on the table. If the cards played have the same value, the leader wins them.
* Note that suit is irrelevant at this stage; there are no trumps, and one does not have to follow suit to beat.
* Players keep their own cards, turning them face-up if they won the trick or face-down if they did not.
* The winner of the last trick leads for the next one, following the rules above.
After all five cards have been played in tricks, points below the line are determined. Each player gets one point below the line for every trick they take if their opponent did not double or redouble; they get two points for every trick if their opponent doubled but did not redouble, and four points for every trick if their opponent redoubled.
If a player took all five cards in tricks, they have performed a sweep, and receive a bonus of 250 points above the line.
Next, both player's hands are considered as Poker hands. The player with the highest Poker hand received points above the line as follows:
* Pair: 50 points
* Two Pair: 100 points
* Three of a Kind: 200 points
* Straight: 300 points
* Flush: 400 points
* Full House: 500 points
* Four of a Kind: 600 points
* Straight Flush: 750 points
* Royal Flush: 1000 points
Deal then passes, and a new hand is dealt. However, if either player reached 20 points below the line, that game is over, unless there is a tie in the number of points below the line, in which case a tiebreaker hand is played. Once a clear winner has been determined, that player gets a bonus of 100 points above the line, and all points below the line are canceled.
When a player has won their second game, they receive the 100 point bonus mentioned above, plus 750 points above the line if their opponent did not win a game in the rubber, or 500 points above the line if their opponent won one. At this stage, the points above the line are tallied, and the person with the most points above the line wins the game.
Like bridge, score is kept on a pad split down the centre both across and down; points "above the line" count for the final total, whereas points "below the line" are intermediate. The game is also played until a rubber, or best of three games, is completed.
A hand of Poke is played in two phases; in the first phase, players draw cards to better their Poker hand, and in the second phase the players proceed to take "tricks" with their hand. Points from the first phase go above the line; points from the second go below the line, with some exceptions. Once a player has twenty points below the line (which may take more than one deal), the game is over, bonus points are added, and the points above the line are tallied to determine the winner of that particular game.
Play is as follows:
* The dealer passes out five cards to himself and his opponent.
* The opponent may elect to stand pat, or not take any more cards. They may also discard from one to three of the cards in their hand and draw replacements. This doubles their hand; during the trick-taking phase, their opponent will now receive two points per trick won instead of one. After doubling, they may elect to stand pat, or discard from one to three cards again and draw replacements. This is a redouble, and their opponent will now receive four points per trick. They must stand pat at this point.
* The dealer acts similarly, except for the fact that they get one "free" discard-and-redraw; they may also double and redouble afterwards, for a total of three possible discards-and-redraws.
This ends the first phase. Next comes the trick-taking phase.
* The non-dealer leads by playing one or more cards from their hand. If more than one card is played, they must be of the same rank; in other words, only singles, pairs, three-of-a-kinds, and four-of-a-kinds are allowed as a single play. Their opponent must beat the cards on the table. If it is a singleton, a card of higher rank will suffice; if it is a pair or greater, the opponent must play the same number of cards, and can only beat if their own cards are all the same rank and of higher value. If they do not have a pair or higher, they can simply toss off other cards, which will not beat what is on the table. If the cards played have the same value, the leader wins them.
* Note that suit is irrelevant at this stage; there are no trumps, and one does not have to follow suit to beat.
* Players keep their own cards, turning them face-up if they won the trick or face-down if they did not.
* The winner of the last trick leads for the next one, following the rules above.
After all five cards have been played in tricks, points below the line are determined. Each player gets one point below the line for every trick they take if their opponent did not double or redouble; they get two points for every trick if their opponent doubled but did not redouble, and four points for every trick if their opponent redoubled.
If a player took all five cards in tricks, they have performed a sweep, and receive a bonus of 250 points above the line.
Next, both player's hands are considered as Poker hands. The player with the highest Poker hand received points above the line as follows:
* Pair: 50 points
* Two Pair: 100 points
* Three of a Kind: 200 points
* Straight: 300 points
* Flush: 400 points
* Full House: 500 points
* Four of a Kind: 600 points
* Straight Flush: 750 points
* Royal Flush: 1000 points
Deal then passes, and a new hand is dealt. However, if either player reached 20 points below the line, that game is over, unless there is a tie in the number of points below the line, in which case a tiebreaker hand is played. Once a clear winner has been determined, that player gets a bonus of 100 points above the line, and all points below the line are canceled.
When a player has won their second game, they receive the 100 point bonus mentioned above, plus 750 points above the line if their opponent did not win a game in the rubber, or 500 points above the line if their opponent won one. At this stage, the points above the line are tallied, and the person with the most points above the line wins the game.
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