-
BGG랭킹
BGG전체 : 3153
STRATEGY : 1391
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.58 / 5
-
디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
-
아티스트
Mike Doyle (I)
-
인원
게임 소개
산에는 귀한 돌맥이 있다. 플레이어는 산에 터널을 만들고, 산과 도시에 정거장을 만들고, 귀한 돌의 광맥을 발견하고, 귀한 돌들을 획득하여 판매한다. 플레이어는 도시에 있는 역과 보석 판매로 포인트를 얻습니다. 승자는 가장 많은 점수를 받은 선수입니다.
게임 요약
보드는 육각 격자이며, 대부분의 가장자리를 따라 도시 공간이 있다. 중앙 육각은 노란색 보석의 정맥입니다: 9개 모두를 거기에 쌓아두세요. 나머지 보석들은 개별 시장 지역(공급에 따라 가격이 1~9로 책정됨)각 라운드(게임 내 3개)마다 5개의 계약(보석 조합 표시, 완료 시 큰 VP 점수 부여, 불가능 시 일부 VP 손실)을 화면에 추가합니다. 그런 다음 (VP를 사용하여) 턴오더 칩을 1-4로 경매합니다. 그러면 플레이어들은 각각 동일한 타일 세트(다양한 수의 트랙 출구가 있는 헥스, 탐사용 타일, 정맥, 옵션 타일 등)와 턴 순서 칩을 기반으로 한 다이너마이트 육각형을 얻게 된다. 모두가 통과할 때까지 돌아가면서 계약하세요.
그리고 나서, 여러분의 차례에 따라, 여러분의 12가지 행동 중 1-4를 하세요. 이를 통해 트랙(이전 터널을 확장하고 출구가 더 많은 타일로 트랙 타일을 덮을 수 있음), 측점 또는 정맥(선택한 보석으로 제공)을 배치할 수 있습니다. 젬(각각 6종, 9토큰)은 각각 보관하고 최대 판매 가격을 정하는 자체 시장이 있다. 마지막 동작은 탐색입니다. 가능한 한 많은 정맥을 통과하면서 한 스테이션에서 다른 스테이션으로 가는 경로를 만듭니다. 각 정맥에서 보석 하나를 가져갑니다.
모든 사람의 12가지 동작을 사용한 후에는 노출된 다이너마이트 트랙이 폭발하고 인접한 트랙도 가져갑니다(이 모든 트랙은 옵션 타일을 돌려서 액세스할 수 있는 구매 풀에 배치됩니다). 비어 있는 16진 수를 기준으로 도시의 관측소에 대한 점수를 매깁니다. 그런 다음 각 보석 종류에 대해 플레이어들은 입찰(더치 경매 스타일, 그들이 받아들일 가장 낮은 가격에 입찰)을 하고 그들의 보석들을 그들의 입찰 가격으로 VP에게 팔 수 있다.
게임 종료 시(3라운드 후) 플레이어들은 남은 보석을 모두 팔아치우고(가장 낮은 VP가 다음 보석을 판매함), 다른 도시의 점수를 얻으며, 주문이 완료되지 않으면 VP를 잃게 된다. 최다 부사장 승리!
게임 요약
보드는 육각 격자이며, 대부분의 가장자리를 따라 도시 공간이 있다. 중앙 육각은 노란색 보석의 정맥입니다: 9개 모두를 거기에 쌓아두세요. 나머지 보석들은 개별 시장 지역(공급에 따라 가격이 1~9로 책정됨)각 라운드(게임 내 3개)마다 5개의 계약(보석 조합 표시, 완료 시 큰 VP 점수 부여, 불가능 시 일부 VP 손실)을 화면에 추가합니다. 그런 다음 (VP를 사용하여) 턴오더 칩을 1-4로 경매합니다. 그러면 플레이어들은 각각 동일한 타일 세트(다양한 수의 트랙 출구가 있는 헥스, 탐사용 타일, 정맥, 옵션 타일 등)와 턴 순서 칩을 기반으로 한 다이너마이트 육각형을 얻게 된다. 모두가 통과할 때까지 돌아가면서 계약하세요.
그리고 나서, 여러분의 차례에 따라, 여러분의 12가지 행동 중 1-4를 하세요. 이를 통해 트랙(이전 터널을 확장하고 출구가 더 많은 타일로 트랙 타일을 덮을 수 있음), 측점 또는 정맥(선택한 보석으로 제공)을 배치할 수 있습니다. 젬(각각 6종, 9토큰)은 각각 보관하고 최대 판매 가격을 정하는 자체 시장이 있다. 마지막 동작은 탐색입니다. 가능한 한 많은 정맥을 통과하면서 한 스테이션에서 다른 스테이션으로 가는 경로를 만듭니다. 각 정맥에서 보석 하나를 가져갑니다.
모든 사람의 12가지 동작을 사용한 후에는 노출된 다이너마이트 트랙이 폭발하고 인접한 트랙도 가져갑니다(이 모든 트랙은 옵션 타일을 돌려서 액세스할 수 있는 구매 풀에 배치됩니다). 비어 있는 16진 수를 기준으로 도시의 관측소에 대한 점수를 매깁니다. 그런 다음 각 보석 종류에 대해 플레이어들은 입찰(더치 경매 스타일, 그들이 받아들일 가장 낮은 가격에 입찰)을 하고 그들의 보석들을 그들의 입찰 가격으로 VP에게 팔 수 있다.
게임 종료 시(3라운드 후) 플레이어들은 남은 보석을 모두 팔아치우고(가장 낮은 VP가 다음 보석을 판매함), 다른 도시의 점수를 얻으며, 주문이 완료되지 않으면 VP를 잃게 된다. 최다 부사장 승리!
In the mountain there are veins of precious stones. The players build tunnels in the mountain, establish stations in the mountain and in the city, discover veins of precious stones, acquire precious stones, and sell them. The players get points for stations in the city and for selling precious stones. The winner is the player with the most points.
Game Summary
The board is a hex grid, with city spaces along most of the edges. The center hex is a vein of yellow gems: place all 9 in a stack there. The rest of the gems go in their individual market areas (priced 1-9 based on supply).Each round (3 in game), add 5 contracts (showing gem combinations; score big VP if completing them; lose some VP if cannot) to the display. Then auction (using VP) turn order chips 1-4. Players then each get the same set of tiles (hexes with various numbers of track exits, prospecting tiles, veins, option tiles, etc.) plus a dynamite hex based on their turn order chip. Take turns taking contracts until everyone passes.
Then, on your turn, play 1-4 of your 12 actions. These allow you to place tracks (expanding previous tunnels; you can also cover track tiles with tiles having more exits), stations, or veins (which you supply with gems of your choice). Gems (6 types, 9 tokens each) each have their own market where they are stored and which set their max sell price. The last action is prospecting, where you create a path from one of your stations to another, passing through as many veins as possible: take one gem from each vein.
After everyone's 12 actions are used, any exposed dynamite tracks explode and take the adjacent tracks as well (all these are placed in the Buy Pool, which can be accessed by turning in Option tiles)! You score for stations in cities based on the number of empty hexes. Then, for each gem type, players bid (Dutch auction style, bidding for the lowest price they'll accept) and may sell their gems for VP at their bid price.
At game end (after 3 rounds), players sell off all their remaining gems (with lowest VP selling next gem), there's another city scoring, and players lose VP for incomplete orders. Most VP wins!
Game Summary
The board is a hex grid, with city spaces along most of the edges. The center hex is a vein of yellow gems: place all 9 in a stack there. The rest of the gems go in their individual market areas (priced 1-9 based on supply).Each round (3 in game), add 5 contracts (showing gem combinations; score big VP if completing them; lose some VP if cannot) to the display. Then auction (using VP) turn order chips 1-4. Players then each get the same set of tiles (hexes with various numbers of track exits, prospecting tiles, veins, option tiles, etc.) plus a dynamite hex based on their turn order chip. Take turns taking contracts until everyone passes.
Then, on your turn, play 1-4 of your 12 actions. These allow you to place tracks (expanding previous tunnels; you can also cover track tiles with tiles having more exits), stations, or veins (which you supply with gems of your choice). Gems (6 types, 9 tokens each) each have their own market where they are stored and which set their max sell price. The last action is prospecting, where you create a path from one of your stations to another, passing through as many veins as possible: take one gem from each vein.
After everyone's 12 actions are used, any exposed dynamite tracks explode and take the adjacent tracks as well (all these are placed in the Buy Pool, which can be accessed by turning in Option tiles)! You score for stations in cities based on the number of empty hexes. Then, for each gem type, players bid (Dutch auction style, bidding for the lowest price they'll accept) and may sell their gems for VP at their bid price.
At game end (after 3 rounds), players sell off all their remaining gems (with lowest VP selling next gem), there's another city scoring, and players lose VP for incomplete orders. Most VP wins!
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
224
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
765
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
520
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
447
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
423
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
636
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
648
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
775
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
957
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1038
-
2024-11-13
-
Lv.11