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BGG랭킹
BGG전체 : 4270
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
Clarence Simpson
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아티스트
Anca Gavril, Daniel Profiri
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인원
게임 소개
공룡의 시대가 왔습니다! 촘프에서 당신의 목표는 공룡 무리를 형성하고 그들이 모두 먹이를 먹도록 하는 것입니다. 초식동물과 육식동물은 둘 다 먹이를 필요로 하지만, 만약 육식동물이 제대로 먹지 않는다면, 그들은 배를 채우기 위해 허브를 씹는 것을 꺼리지 않는다!
게임 플레이는 골 타일과 공룡의 두 줄을 포함하고, 각 턴 플레이어는 개인적인 배치에 추가할 타일 하나를 선택한다. 골 타일은 엔드게임 득점을 위해 측면으로 떨어져 있고, 각 플레이어 앞에는 공룡 타일이 배치되어 있다. 공룡 타일은 초식동물과 육식동물 각각 세 가지 크기를 포함한다. 각 타일은 4분의 1 타일, 반 타일 또는 전체 타일 위에서 이전 타일과 겹쳐야 한다.
같은 종의 공룡들은 무리를 형성하는데, 이들이 먹이를 먹지 않으면 함께 먹거나, 타르 구덩이에 인접해 있거나, 그렇지 않으면 먹이를 주지 않은 육식동물 옆에 있으면 함께 죽는다!
게임이 끝날 때, 살아있는 공룡과 먹이를 먹은 공룡은 크기에 따라 각각 1-3점을 얻는다고스트 스코어가 이긴다.
— 게시자의 설명
게임 플레이는 골 타일과 공룡의 두 줄을 포함하고, 각 턴 플레이어는 개인적인 배치에 추가할 타일 하나를 선택한다. 골 타일은 엔드게임 득점을 위해 측면으로 떨어져 있고, 각 플레이어 앞에는 공룡 타일이 배치되어 있다. 공룡 타일은 초식동물과 육식동물 각각 세 가지 크기를 포함한다. 각 타일은 4분의 1 타일, 반 타일 또는 전체 타일 위에서 이전 타일과 겹쳐야 한다.
같은 종의 공룡들은 무리를 형성하는데, 이들이 먹이를 먹지 않으면 함께 먹거나, 타르 구덩이에 인접해 있거나, 그렇지 않으면 먹이를 주지 않은 육식동물 옆에 있으면 함께 죽는다!
게임이 끝날 때, 살아있는 공룡과 먹이를 먹은 공룡은 크기에 따라 각각 1-3점을 얻는다고스트 스코어가 이긴다.
— 게시자의 설명
The era of the dinosaurs is here! Your goal in Chomp is to form herds of dinos and make sure they are all fed. Herbivores and carnivores both need food sources, but if the carnies are not properly fed, they don\'t mind chomping an herbie to fill their bellies!
Gameplay involves dual rows of goal tiles and dino tiles, and each turn players select one tile to add to their personal arrangement. Goal tiles stay off to the side for endgame scoring, and dino tiles are arranged in front of each player. Dino tiles include three sizes each of herbivores and carnivores. Each tile must overlap previous ones, either on top of a quarter tile, half tile, or even a whole tile, ensuring that any covered cinos are completely hidden.
Adjacent dinos of the same species form herds, which will eat together if connected to a single food source — or die together if they are unfed, adjacent to a tar pit, or next to an otherwise unfed carnivore!
At the end of the game, each living and fed dino scores 1-3 points depending on its size, and the player with the highest score wins.
—description from the publisher
Gameplay involves dual rows of goal tiles and dino tiles, and each turn players select one tile to add to their personal arrangement. Goal tiles stay off to the side for endgame scoring, and dino tiles are arranged in front of each player. Dino tiles include three sizes each of herbivores and carnivores. Each tile must overlap previous ones, either on top of a quarter tile, half tile, or even a whole tile, ensuring that any covered cinos are completely hidden.
Adjacent dinos of the same species form herds, which will eat together if connected to a single food source — or die together if they are unfed, adjacent to a tar pit, or next to an otherwise unfed carnivore!
At the end of the game, each living and fed dino scores 1-3 points depending on its size, and the player with the highest score wins.
—description from the publisher
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