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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
るりるり (Ruri Ruri)
-
아티스트
るりるり (Ruri Ruri)
-
인원
게임 소개
일본에서 2022년 가을 도쿄 게임 마켓에서 출시된 프루티 프루츠는 타일 배치 메커니즘과 자원 수집을 많이 통합한 트릭 테이크 게임이다.
과일은 독특하게도 카드 한 벌을 트릭 플레이에 활용하지 않는다. 대신 4가지 다른 정장 색상(빨강, 녹색, 노란색, 파란색)의 타일을 사용합니다. 각각의 정장 색깔에는 가치에 따라 다른 크기의 1에서 9까지의 타일이 있다. 타일 크기의 분류는 다음과 같다:
모든 1,2,3 값 타일의 길이는 4제곱이다. 모든 4,5,6,7 값 타일의 길이는 3제곱이다. 8,9 값 타일의 길이는 2제곱이다.
각 플레이어는 게임 시작 시 9개의 덱에서 4개의 득점 카드의 손을 뽑아 한 장을 선택한다 각 플레이어가 하나의 득점 카드를 가지고 있을 때, 선택하지 않은 모든 카드는 공개되지 않은 상자로 돌아갑니다. 각 플레이어는 36개의 가방에서 3개의 타일을 무턱대고 뽑습니다. 이 타일들은 비밀로 유지되고 그들의 블라인드 뒤에 놓인다. 드로잉 단계는 백이 비워질 때까지 이러한 방식으로 계속됩니다. 각 플레이어는 획득한 과일 토큰을 넣을 수 있는 4개의 빈 공간이 있는 바구니 타일을 받는다. 테이블 위에는 과일, 바구니, 곤충 기호가 인쇄된 10x10 게임 보드가 있습니다.
각 플레이어가 그린 타일을 사용하여 트릭을 실행합니다. 이 게임은 표준 "반드시 트릭 테이크 규칙을 따라야 하며, 트럼프 슈트는 항상 레드 슈트입니다. 트릭을 시작하기 위해, 주인공은 자신의 타일 중 하나를 게임 보드 위에 놓습니다. 순서대로, 각각의 선수들은 같은 색깔의 타일을 보드에 재생하여 그 뒤를 따라야 한다. 선수가 따라올 수 없는 경우 원하는 색상의 타일을 배치할 수 있습니다. 타일을 배치할 때는 이전에 배치된 타일과 직교해야 합니다. 플레이어가 보드에 과일 기호를 덮을 때마다 해당 유형의 토큰이 공급 장치에서 꺼내져 테이블 중앙에 배치됩니다. 바구니나 곤충 기호를 덮으면 플레이어는 즉시 그것을 받는다. 모든 플레이어가 바둑판에 타일을 붙이면 트릭의 승자가 결정된다:
만약 플레이어가 그들의 바구니 타일에 빈 공간이 없다면, 그들은 트릭을 이길 자격이 없다.
배치 단계에서 보드에 타일을 붙이지 못한 플레이어는 트릭을 이길 자격이 없습니다.
리드 컬러의 가장 높은 값 또는 가장 높은 트럼프를 플레이한 플레이어가 트릭의 승자입니다.
트릭의 승자는 테이블 중앙에 놓인 모든 과일 토큰을 바구니에 넣습니다. 빈 바구니 공간에 놓을 수 없는 과일은 테이블 중앙으로 반환해야 합니다. 그러면 트릭 승자가 다음 트릭을 이끈다. 사용할 수 없는 공간으로 인해 게시판에 타일을 붙일 수 없는 플레이어가 있으면 해당 플레이어를 건너뛰고 차례대로 게임을 진행합니다. 트릭은 하나의 타일로 구성될 수 있다.
한 플레이어의 타일이 떨어지거나 더 이상 타일을 배치할 수 없는 플레이어가 없을 때까지 재생이 계속됩니다. 어느 경우든 플레이어는 득점을 진행합니다. 모든 선수들은 경기 초반에 추첨한 점수 카드를 바탕으로 점수를 매긴다. 플레이어가 앞에 가지고 있는 곤충 토큰마다 가장 가치 있는 과일 중 하나가 버려지고 점수가 매겨지지 않습니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이긴다.
과일은 독특하게도 카드 한 벌을 트릭 플레이에 활용하지 않는다. 대신 4가지 다른 정장 색상(빨강, 녹색, 노란색, 파란색)의 타일을 사용합니다. 각각의 정장 색깔에는 가치에 따라 다른 크기의 1에서 9까지의 타일이 있다. 타일 크기의 분류는 다음과 같다:
모든 1,2,3 값 타일의 길이는 4제곱이다. 모든 4,5,6,7 값 타일의 길이는 3제곱이다. 8,9 값 타일의 길이는 2제곱이다.
각 플레이어는 게임 시작 시 9개의 덱에서 4개의 득점 카드의 손을 뽑아 한 장을 선택한다 각 플레이어가 하나의 득점 카드를 가지고 있을 때, 선택하지 않은 모든 카드는 공개되지 않은 상자로 돌아갑니다. 각 플레이어는 36개의 가방에서 3개의 타일을 무턱대고 뽑습니다. 이 타일들은 비밀로 유지되고 그들의 블라인드 뒤에 놓인다. 드로잉 단계는 백이 비워질 때까지 이러한 방식으로 계속됩니다. 각 플레이어는 획득한 과일 토큰을 넣을 수 있는 4개의 빈 공간이 있는 바구니 타일을 받는다. 테이블 위에는 과일, 바구니, 곤충 기호가 인쇄된 10x10 게임 보드가 있습니다.
각 플레이어가 그린 타일을 사용하여 트릭을 실행합니다. 이 게임은 표준 "반드시 트릭 테이크 규칙을 따라야 하며, 트럼프 슈트는 항상 레드 슈트입니다. 트릭을 시작하기 위해, 주인공은 자신의 타일 중 하나를 게임 보드 위에 놓습니다. 순서대로, 각각의 선수들은 같은 색깔의 타일을 보드에 재생하여 그 뒤를 따라야 한다. 선수가 따라올 수 없는 경우 원하는 색상의 타일을 배치할 수 있습니다. 타일을 배치할 때는 이전에 배치된 타일과 직교해야 합니다. 플레이어가 보드에 과일 기호를 덮을 때마다 해당 유형의 토큰이 공급 장치에서 꺼내져 테이블 중앙에 배치됩니다. 바구니나 곤충 기호를 덮으면 플레이어는 즉시 그것을 받는다. 모든 플레이어가 바둑판에 타일을 붙이면 트릭의 승자가 결정된다:
만약 플레이어가 그들의 바구니 타일에 빈 공간이 없다면, 그들은 트릭을 이길 자격이 없다.
배치 단계에서 보드에 타일을 붙이지 못한 플레이어는 트릭을 이길 자격이 없습니다.
리드 컬러의 가장 높은 값 또는 가장 높은 트럼프를 플레이한 플레이어가 트릭의 승자입니다.
트릭의 승자는 테이블 중앙에 놓인 모든 과일 토큰을 바구니에 넣습니다. 빈 바구니 공간에 놓을 수 없는 과일은 테이블 중앙으로 반환해야 합니다. 그러면 트릭 승자가 다음 트릭을 이끈다. 사용할 수 없는 공간으로 인해 게시판에 타일을 붙일 수 없는 플레이어가 있으면 해당 플레이어를 건너뛰고 차례대로 게임을 진행합니다. 트릭은 하나의 타일로 구성될 수 있다.
한 플레이어의 타일이 떨어지거나 더 이상 타일을 배치할 수 없는 플레이어가 없을 때까지 재생이 계속됩니다. 어느 경우든 플레이어는 득점을 진행합니다. 모든 선수들은 경기 초반에 추첨한 점수 카드를 바탕으로 점수를 매긴다. 플레이어가 앞에 가지고 있는 곤충 토큰마다 가장 가치 있는 과일 중 하나가 버려지고 점수가 매겨지지 않습니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이긴다.
Released at the 2022 Fall Tokyo Game Market in Japan, Fruity Fruit is a trick-taking game that heavily incorporates tile placement mechanics and resource gathering.
Fruity Fruit uniquely does not utilize a deck of cards for its trick play. Instead it uses tiles in 4 different suit colors (red, green, yellow, blue). In each suit color there are tiles valued 1 to 9 in sizes that vary by value. The breakdown of tile sizes are:
All 1,2,3 value tiles are 4 squares in length
All 4,5,6,7 value tiles are 3 squares in length
All 8,9 value tiles are 2 squares in length
At the start of the game and in turn order, each player will draw a hand of 4 scoring cards from a deck of 9 and choose one to keep. When each player has a single scoring card, all unchosen cards are returned to the box unrevealed. Each player will then take a turn blindly drawing 3 tiles from the bag of 36. These tiles are kept secret and are placed behind their player blind. The drawing phase continues in this manner until the bag is empty. Each player is then given one basket tile, which has 4 empty spaces on it where acquired fruit tokens may be placed. On the table is a 10x10 game board with fruit, basket, and insect symbols printed on it.
Tricks are played using the tiles each player has drawn. The game uses standard "must follow" trick-taking rules with the trump suit always being the red suit. To begin a trick, the lead player places one of their tiles onto the game board. In turn order, each other player must follow suit by playing a tile of the same color to the board. If a player can not follow suit they may place any color tile they would like. When placing a tile it must be orthogonally adjacent to a previously placed tile. Anytime a player covers a fruit symbol on the board, a token of that type is taken from the supply and placed in the middle of the table. If covering a basket or insect symbol a player receives immediately receives it. Once all players have placed a tile onto the board the trick\'s winner is determined:
If a player\'s has no empty spaces on their basket tile(s), they are not eligible to win the trick.
If any player couldn\'t play a tile to the board during the placement phase, they are not eligible to win the trick.
The player who played the highest value of the lead color or the highest trump is the winner of the trick.
The trick\'s winner will take all fruit tokens placed in the middle of the table and place them into their basket(s). Any fruit that can\'t be placed in an empty basket space must be returned to the center of the table. The trick winner then leads the next trick. If any player isn\'t able to play a tile to the board due to unavailable space, that player is skipped and the game proceeds in turn order. It is possible for a trick to be comprised of a single tile.
Play continues until either one player is out of tiles or no player is able to place any more tiles. When either happens players proceed to scoring. All players score points based on their score card drawn at the beginning of the game. For each insect token a player has in front of them, one of their highest valued fruit is discarded and will not be scored. The player with the highest score wins.
Fruity Fruit uniquely does not utilize a deck of cards for its trick play. Instead it uses tiles in 4 different suit colors (red, green, yellow, blue). In each suit color there are tiles valued 1 to 9 in sizes that vary by value. The breakdown of tile sizes are:
All 1,2,3 value tiles are 4 squares in length
All 4,5,6,7 value tiles are 3 squares in length
All 8,9 value tiles are 2 squares in length
At the start of the game and in turn order, each player will draw a hand of 4 scoring cards from a deck of 9 and choose one to keep. When each player has a single scoring card, all unchosen cards are returned to the box unrevealed. Each player will then take a turn blindly drawing 3 tiles from the bag of 36. These tiles are kept secret and are placed behind their player blind. The drawing phase continues in this manner until the bag is empty. Each player is then given one basket tile, which has 4 empty spaces on it where acquired fruit tokens may be placed. On the table is a 10x10 game board with fruit, basket, and insect symbols printed on it.
Tricks are played using the tiles each player has drawn. The game uses standard "must follow" trick-taking rules with the trump suit always being the red suit. To begin a trick, the lead player places one of their tiles onto the game board. In turn order, each other player must follow suit by playing a tile of the same color to the board. If a player can not follow suit they may place any color tile they would like. When placing a tile it must be orthogonally adjacent to a previously placed tile. Anytime a player covers a fruit symbol on the board, a token of that type is taken from the supply and placed in the middle of the table. If covering a basket or insect symbol a player receives immediately receives it. Once all players have placed a tile onto the board the trick\'s winner is determined:
If a player\'s has no empty spaces on their basket tile(s), they are not eligible to win the trick.
If any player couldn\'t play a tile to the board during the placement phase, they are not eligible to win the trick.
The player who played the highest value of the lead color or the highest trump is the winner of the trick.
The trick\'s winner will take all fruit tokens placed in the middle of the table and place them into their basket(s). Any fruit that can\'t be placed in an empty basket space must be returned to the center of the table. The trick winner then leads the next trick. If any player isn\'t able to play a tile to the board due to unavailable space, that player is skipped and the game proceeds in turn order. It is possible for a trick to be comprised of a single tile.
Play continues until either one player is out of tiles or no player is able to place any more tiles. When either happens players proceed to scoring. All players score points based on their score card drawn at the beginning of the game. For each insect token a player has in front of them, one of their highest valued fruit is discarded and will not be scored. The player with the highest score wins.
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