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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Curtis Fell, Gil Harrison, Sam Horsburgh
-
아티스트
-
인원
게임 소개
핵 르네상스는 포스트 아포칼립스틱 테마 턴 기반 테이블톱 전략 게임입니다.
그것은 28mm 수치와 차량을 사용합니다. 플레이어들은 미래의 황무지에서 다른 사람들과 경쟁하며 굳은 싸움꾼들을 플레이한다.
트라이들린의 탐은 게임을 완성시키는 핵 르네상스의 보충물이다. 핵심 게임 규칙은 람샤클 웹사이트에서 무료로 다운로드 받을 수 있고 웹 스토어에서 인쇄본을 받을 수 있다. 트리들린의 탐은 전체 캠페인 시스템과 더 많은 배경과 함께 훨씬 더 상세한 갱 디자인 규칙을 추가한다.
뉴클리어네상스를 할 때 다른 게임들과 차별화되는 주요 측면은 여러 플레이어들에게 훌륭하고 갱 생성 규칙이 정말 다재다능하다는 것이다.
게임의 멀티플레이어 측면은 게임 그룹에 적합하게 만든다. 세 개의 게임을 쉽게 처리할 수 있는 반면, 대여섯 명의 선수도 한 게임을 세 시간 정도만에 통과할 수 있다. 그 규칙은 정말 어떤 크기의 게임 그룹이라도 마지막에 가는 사람이 불리하거나 한 명이 소외당해야 한다는 느낌 없이 함께 즐길 수 있도록 고안되었다. 이 게임은 플레이어가 갱단을 개발하는 캠페인에 편향되어 있다. 새 책인 트리들린의 탐은 놀이 캠페인에 대한 모든 규칙을 제시한다. 이것은 비록 세 명만 게임에 참여하더라도, 선수들은 항상 캠페인에서 게임을 얻을 수 있다는 것을 의미합니다! 결론은 게임 그룹들이 그 반대보다는 나타나는 플레이어와 사용 가능한 보드를 중심으로 게임을 쉽게 맞출 수 있다는 것이다.
갱 생성 규칙은 플레이어들이 자신의 취향에 맞는 갱을 플레이할 수 있도록 하는 아이디어로 만들어졌다. 플레이어는 바이커 갱, 좀비 무리, 모든 동물 야수 무리(몬스터 포함), 돌연변이 무리, 로봇 살인대, 심지어 군사 콘클라브까지 플레이할 수 있다. 플레이어들은 심지어 모든 것을 섞을 수 있는데, 로봇 구동 전투 트럭이 돌연변이, 좀비, 그리고 야생 동물들로 가득 차게 하고, 강력한 영웅을 책임진다! 차량들은 게임 플레이에 완벽하게 통합되어 있으며, 당신의 패거리에 맞는 차량을 디자인하기 위한 포괄적이지만 간단한 규칙이 있습니다. 갱 디자인 규칙에서 플레이어는 거의 제한을 받지 않습니다. 정말 독특한 힘을 만들 수 있는 수백 가지의 선택지가 있습니다. 이러한 복잡성은 수많은 노트, 카운터, 카드 및 기타 용품 없이도 게임에 필요한 모든 정보를 쉽게 저장할 수 있는 단순한 갱스터 로스터로 압축됩니다.
매우 개방적인 갱 디자인의 문제점은 게임의 균형을 유지하는 것이다. 6년간의 테스트 후, 최종 결과는 여러 가지 방법으로 플레이어 갱단의 균형을 맞춘다. 첫 번째는 포인트 제도인데, 각 선수들은 그들의 갱을 짓는데 쓸 정해진 금액을 받는다. 캠페인에서 플레이어들은 게임을 더 많이 할수록 더 많은 점수를 받게 되지만, 캠페인 시스템은 게이밍 나이트를 놓친 플레이어들을 계속 루프로 유지시킨다. 져도 따라잡기 쉬워요! 경기 밸런스를 맞추는 두 번째 방법은 파워가 많아지면 다재다능성이 떨어지는 것이다. 권력에 굶주린 사람들은 많은 전술적 선택권을 얻지 못하고 종종 다른 플레이어들이 더 큰 갱들과 교대로 일하는 동안 기다리게 된다. 이 게임은 플레이어들이 번갈아 가며 캐릭터를 활성화하는 방식으로 작동하기 때문에 평균 10명 안팎의 갱들이 턴 내내 게임을 계속한다.
이 게임은 새로운 게임 시스템을 원하는 플레이어를 목표로 하고 있으며, 배우기에 너무 복잡한 것이 아니라 많은 선택권이 있다. 이 게임은 탄탄한 역학과 균형을 특징으로 하는데, 이것은 잘 할 수 있을 만큼 강하지만 플레이어들이 그들의 상상력을 사용할 수 있도록 충분히 느슨하다는 것을 의미한다. 파워 게이머들은 슈퍼 바이크에 장착된 데스 나이트를 휘두르는 슈퍼 장갑 레이저 대포에 대한 욕구를 충족시킬 수 있지만 게임 그룹의 다른 플레이어들은 그들의 파워 게이밍 전술을 지속적으로 훼손할 수 있는 유연성을 갖게 될 것이다. 반면에, 그들의 갱이라는 주제에 더 집중하기를 원하는 플레이어들은 강력하지만 특이함과 기발함을 위한 많은 공간을 가진 힘을 만드는 것이 쉽다는 것을 알게 될 것이다!
Ramshackle Games는 이미 핵 르네상스를 즐길 수 있는 수백 개의 미니어처를 제작했다. 플레이어들은 책에 있는 대부분의 옵션들이 이런 저런 형태로 다뤄져 있다는 것을 알게 될 것이고, 따라서 처음부터 정말 주제적인 갱들을 함께 모으는 것은 쉽다.
그것은 28mm 수치와 차량을 사용합니다. 플레이어들은 미래의 황무지에서 다른 사람들과 경쟁하며 굳은 싸움꾼들을 플레이한다.
트라이들린의 탐은 게임을 완성시키는 핵 르네상스의 보충물이다. 핵심 게임 규칙은 람샤클 웹사이트에서 무료로 다운로드 받을 수 있고 웹 스토어에서 인쇄본을 받을 수 있다. 트리들린의 탐은 전체 캠페인 시스템과 더 많은 배경과 함께 훨씬 더 상세한 갱 디자인 규칙을 추가한다.
뉴클리어네상스를 할 때 다른 게임들과 차별화되는 주요 측면은 여러 플레이어들에게 훌륭하고 갱 생성 규칙이 정말 다재다능하다는 것이다.
게임의 멀티플레이어 측면은 게임 그룹에 적합하게 만든다. 세 개의 게임을 쉽게 처리할 수 있는 반면, 대여섯 명의 선수도 한 게임을 세 시간 정도만에 통과할 수 있다. 그 규칙은 정말 어떤 크기의 게임 그룹이라도 마지막에 가는 사람이 불리하거나 한 명이 소외당해야 한다는 느낌 없이 함께 즐길 수 있도록 고안되었다. 이 게임은 플레이어가 갱단을 개발하는 캠페인에 편향되어 있다. 새 책인 트리들린의 탐은 놀이 캠페인에 대한 모든 규칙을 제시한다. 이것은 비록 세 명만 게임에 참여하더라도, 선수들은 항상 캠페인에서 게임을 얻을 수 있다는 것을 의미합니다! 결론은 게임 그룹들이 그 반대보다는 나타나는 플레이어와 사용 가능한 보드를 중심으로 게임을 쉽게 맞출 수 있다는 것이다.
갱 생성 규칙은 플레이어들이 자신의 취향에 맞는 갱을 플레이할 수 있도록 하는 아이디어로 만들어졌다. 플레이어는 바이커 갱, 좀비 무리, 모든 동물 야수 무리(몬스터 포함), 돌연변이 무리, 로봇 살인대, 심지어 군사 콘클라브까지 플레이할 수 있다. 플레이어들은 심지어 모든 것을 섞을 수 있는데, 로봇 구동 전투 트럭이 돌연변이, 좀비, 그리고 야생 동물들로 가득 차게 하고, 강력한 영웅을 책임진다! 차량들은 게임 플레이에 완벽하게 통합되어 있으며, 당신의 패거리에 맞는 차량을 디자인하기 위한 포괄적이지만 간단한 규칙이 있습니다. 갱 디자인 규칙에서 플레이어는 거의 제한을 받지 않습니다. 정말 독특한 힘을 만들 수 있는 수백 가지의 선택지가 있습니다. 이러한 복잡성은 수많은 노트, 카운터, 카드 및 기타 용품 없이도 게임에 필요한 모든 정보를 쉽게 저장할 수 있는 단순한 갱스터 로스터로 압축됩니다.
매우 개방적인 갱 디자인의 문제점은 게임의 균형을 유지하는 것이다. 6년간의 테스트 후, 최종 결과는 여러 가지 방법으로 플레이어 갱단의 균형을 맞춘다. 첫 번째는 포인트 제도인데, 각 선수들은 그들의 갱을 짓는데 쓸 정해진 금액을 받는다. 캠페인에서 플레이어들은 게임을 더 많이 할수록 더 많은 점수를 받게 되지만, 캠페인 시스템은 게이밍 나이트를 놓친 플레이어들을 계속 루프로 유지시킨다. 져도 따라잡기 쉬워요! 경기 밸런스를 맞추는 두 번째 방법은 파워가 많아지면 다재다능성이 떨어지는 것이다. 권력에 굶주린 사람들은 많은 전술적 선택권을 얻지 못하고 종종 다른 플레이어들이 더 큰 갱들과 교대로 일하는 동안 기다리게 된다. 이 게임은 플레이어들이 번갈아 가며 캐릭터를 활성화하는 방식으로 작동하기 때문에 평균 10명 안팎의 갱들이 턴 내내 게임을 계속한다.
이 게임은 새로운 게임 시스템을 원하는 플레이어를 목표로 하고 있으며, 배우기에 너무 복잡한 것이 아니라 많은 선택권이 있다. 이 게임은 탄탄한 역학과 균형을 특징으로 하는데, 이것은 잘 할 수 있을 만큼 강하지만 플레이어들이 그들의 상상력을 사용할 수 있도록 충분히 느슨하다는 것을 의미한다. 파워 게이머들은 슈퍼 바이크에 장착된 데스 나이트를 휘두르는 슈퍼 장갑 레이저 대포에 대한 욕구를 충족시킬 수 있지만 게임 그룹의 다른 플레이어들은 그들의 파워 게이밍 전술을 지속적으로 훼손할 수 있는 유연성을 갖게 될 것이다. 반면에, 그들의 갱이라는 주제에 더 집중하기를 원하는 플레이어들은 강력하지만 특이함과 기발함을 위한 많은 공간을 가진 힘을 만드는 것이 쉽다는 것을 알게 될 것이다!
Ramshackle Games는 이미 핵 르네상스를 즐길 수 있는 수백 개의 미니어처를 제작했다. 플레이어들은 책에 있는 대부분의 옵션들이 이런 저런 형태로 다뤄져 있다는 것을 알게 될 것이고, 따라서 처음부터 정말 주제적인 갱들을 함께 모으는 것은 쉽다.
Nuclear Renaissance is a post apocalyptic themed, turn based, table-top strategy game.
It uses 28mm figures and vehicles. Players play a gang of hardened fighters, pitting themselves against others in the wastelands of the future.
The Tome of Tridlins is a supplement for the game Nuclear Renaissance that really completes the game. The core game rules can be downloaded for free from the Ramshackle website or a printed version can be had from the web store. The Tome of Tridlins adds much more detailed gang design rules, along with a full campaign system and more background.
The main aspects of playing Nuclear Renaissance that sets it apart from other games are that it is great for multiple players and that the gang creation rules are really versatile.
The multi player aspect of the game makes it great for gaming groups. Three player games are easily handled, while even five or six players can get through a game in three hours or so. The rules are really designed so that any sized gaming group can have fun together without feeling that the person to go last is at a disadvantage, or that one player has to get left out. The game is biased towards playing campaigns, where players develop their gangs. The new book, the Tome of Tridlins, gives full rules for playing campaigns. This means that players can always get a game in a campaign even if only three people show up for a gaming night! What this comes down to is that gaming groups can easily fit the game around the players that show up and the boards that are available, rather than the other way around.
The gang creation rules were made with the idea of letting players play any type of gang that fits their fancy. Players can choose to play biker gangs, zombie hordes, all animal beast packs (monsters included), bands of mutants, robot death squads and even military conclaves. Players can even mix them all up, to have robot driven battle trucks packed full of mutants, zombies and wild animals with a mighty hero in charge! Vehicles are fully integrated into the game play and there are comprehensive but simple rules for designing ones that suit your gang. Within the gang design rules, players are set very few limitations. There are hundreds of options for making really unique forces. This complexity is condensed down onto simple gang rosters that can easily hold all the information you need to play with, without having masses of notes, counters, cards and other paraphernalia.
The problem with having very open gang design is keeping the game balanced. After six years of testing, the final result balances player gangs in a number of ways. The first is a points system, where each player is given a set amount to spend building their gangs. In campaigns the players are awarded more points as they play more games but the campaign system keeps players who miss gaming nights in the loop. Its easy to catch up, even if you lose! The second way to balance the game is that more power leads to less versatility. Power hungry "one man armies" don't get many tactical options and are often left waiting while the other players take their turns with larger gangs. The game works with players alternately activating characters, so gangs with the average ten or so members keep playing throughout a turn.
The game is aimed at players who want a new gaming system, nothing too complex to learn but with a lot of options. The game features solid mechanics and balance, which means that its robust enough to play well, but loose enough to let players use their imaginations. Power gamers can indulge their lust for super armoured laser cannon wielding death knights mounted on super bikes but will find that the other players in their gaming group will have the flexibility to constantly undermine their power gaming tactics. On the other hand, players who want to concentrate more on the theme of their gang will find that its easy to build forces that are powerful but have plenty of room for idiosyncrasies and whimsey!
Ramshackle Games already produces hundred of miniatures to play Nuclear Renaissance with. Players will find that most of the options in the books are covered in one form or another, so its easy to get a really thematic gang together right from the get-go.
It uses 28mm figures and vehicles. Players play a gang of hardened fighters, pitting themselves against others in the wastelands of the future.
The Tome of Tridlins is a supplement for the game Nuclear Renaissance that really completes the game. The core game rules can be downloaded for free from the Ramshackle website or a printed version can be had from the web store. The Tome of Tridlins adds much more detailed gang design rules, along with a full campaign system and more background.
The main aspects of playing Nuclear Renaissance that sets it apart from other games are that it is great for multiple players and that the gang creation rules are really versatile.
The multi player aspect of the game makes it great for gaming groups. Three player games are easily handled, while even five or six players can get through a game in three hours or so. The rules are really designed so that any sized gaming group can have fun together without feeling that the person to go last is at a disadvantage, or that one player has to get left out. The game is biased towards playing campaigns, where players develop their gangs. The new book, the Tome of Tridlins, gives full rules for playing campaigns. This means that players can always get a game in a campaign even if only three people show up for a gaming night! What this comes down to is that gaming groups can easily fit the game around the players that show up and the boards that are available, rather than the other way around.
The gang creation rules were made with the idea of letting players play any type of gang that fits their fancy. Players can choose to play biker gangs, zombie hordes, all animal beast packs (monsters included), bands of mutants, robot death squads and even military conclaves. Players can even mix them all up, to have robot driven battle trucks packed full of mutants, zombies and wild animals with a mighty hero in charge! Vehicles are fully integrated into the game play and there are comprehensive but simple rules for designing ones that suit your gang. Within the gang design rules, players are set very few limitations. There are hundreds of options for making really unique forces. This complexity is condensed down onto simple gang rosters that can easily hold all the information you need to play with, without having masses of notes, counters, cards and other paraphernalia.
The problem with having very open gang design is keeping the game balanced. After six years of testing, the final result balances player gangs in a number of ways. The first is a points system, where each player is given a set amount to spend building their gangs. In campaigns the players are awarded more points as they play more games but the campaign system keeps players who miss gaming nights in the loop. Its easy to catch up, even if you lose! The second way to balance the game is that more power leads to less versatility. Power hungry "one man armies" don't get many tactical options and are often left waiting while the other players take their turns with larger gangs. The game works with players alternately activating characters, so gangs with the average ten or so members keep playing throughout a turn.
The game is aimed at players who want a new gaming system, nothing too complex to learn but with a lot of options. The game features solid mechanics and balance, which means that its robust enough to play well, but loose enough to let players use their imaginations. Power gamers can indulge their lust for super armoured laser cannon wielding death knights mounted on super bikes but will find that the other players in their gaming group will have the flexibility to constantly undermine their power gaming tactics. On the other hand, players who want to concentrate more on the theme of their gang will find that its easy to build forces that are powerful but have plenty of room for idiosyncrasies and whimsey!
Ramshackle Games already produces hundred of miniatures to play Nuclear Renaissance with. Players will find that most of the options in the books are covered in one form or another, so its easy to get a really thematic gang together right from the get-go.
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