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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David Simide
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아티스트
Mihajlo Dimitrievski
-
인원
게임 소개
디그인은 교도소장과 새로운 7곳을 소개하는 DYWO 확장판이다. 많은 새로운 옵션과 전략을 테이블에 가져온 이 확장은 DYWO&rsquo의 이미 뛰어난 재생 가능성을 한계로 밀어낸다!
아름다운 커버가 암시하듯이, Dig In에는 교도소 감시자가 포함되어 있다. 이 놀 수 없는 캐릭터는 보드를 돌아다니며 버릇없는 수감자들을 독방에 가둔다. 반면에, 당신은 그녀의 사무실로 가서 그녀가 나중에 다른 수감자들보다 우위를 점할 수 있도록 그녀에게 담배로 미리 뇌물을 줄 수 있다.
이번 확장으로 보드 상의 기존 장소에 대한 대안으로 사용할 수 있는 6개의 새로운 장소도 제공됩니다. 그들은 각 장소에서 사용할 수 있는 행동을 바꾸고 당신이 빠져나갈 길을 찾기 위해 더 많은 옵션을 추가한다. 이 새로운 장소들은 각각 선택적이고 서로 독립적이어서 당신이 놀 때마다 다른 독특한 감옥 배치를 만들 수 있다.
도서관에서 당신은 다른 플레이어들의 손을 염탐할 수 있을 정도로 똑똑해질 뿐만 아니라 새로운 배경을 얻기 위해 스스로를 재활시킬 수 있다.
도박 셀에서는 담배를 사용하여 도박을 할 수 있지만 다음 동작을 미리 계획할 수도 있습니다.
세탁소에서 갱단에 합류하는 것이 쉬워지고 나중에 자신을 만들거나 치료할 수 있는 붕대를 얻을 수도 있습니다.
워크샵에서는 발굴 기술을 연마하거나 기존 툴을 업그레이드할 수 있습니다.
체육관에서 여러분은 미래의 싸움에 대비하기 위해 운동할 수도 있고, 심지어 그 장소에 있는 모든 선수들과 싸움을 시작할 수도 있습니다!
마지막으로, 죄수들을 정신병동에 보내면, 그들이 그것을 치유할 수 있을 때까지, 그들의 행동을 방해할 심리적 외상을 받게 될 것입니다.
— 출판사의 설명
아름다운 커버가 암시하듯이, Dig In에는 교도소 감시자가 포함되어 있다. 이 놀 수 없는 캐릭터는 보드를 돌아다니며 버릇없는 수감자들을 독방에 가둔다. 반면에, 당신은 그녀의 사무실로 가서 그녀가 나중에 다른 수감자들보다 우위를 점할 수 있도록 그녀에게 담배로 미리 뇌물을 줄 수 있다.
이번 확장으로 보드 상의 기존 장소에 대한 대안으로 사용할 수 있는 6개의 새로운 장소도 제공됩니다. 그들은 각 장소에서 사용할 수 있는 행동을 바꾸고 당신이 빠져나갈 길을 찾기 위해 더 많은 옵션을 추가한다. 이 새로운 장소들은 각각 선택적이고 서로 독립적이어서 당신이 놀 때마다 다른 독특한 감옥 배치를 만들 수 있다.
도서관에서 당신은 다른 플레이어들의 손을 염탐할 수 있을 정도로 똑똑해질 뿐만 아니라 새로운 배경을 얻기 위해 스스로를 재활시킬 수 있다.
도박 셀에서는 담배를 사용하여 도박을 할 수 있지만 다음 동작을 미리 계획할 수도 있습니다.
세탁소에서 갱단에 합류하는 것이 쉬워지고 나중에 자신을 만들거나 치료할 수 있는 붕대를 얻을 수도 있습니다.
워크샵에서는 발굴 기술을 연마하거나 기존 툴을 업그레이드할 수 있습니다.
체육관에서 여러분은 미래의 싸움에 대비하기 위해 운동할 수도 있고, 심지어 그 장소에 있는 모든 선수들과 싸움을 시작할 수도 있습니다!
마지막으로, 죄수들을 정신병동에 보내면, 그들이 그것을 치유할 수 있을 때까지, 그들의 행동을 방해할 심리적 외상을 받게 될 것입니다.
— 출판사의 설명
Dig In is an expansion for DYWO that introduces the prison warden and 7 new places. Bringing many novel options and strategies to the table, this expansion pushes DYWO’s already great replayability to its limits!
As its beautiful cover hints at, Dig In contains the prison Warden. This non-playable character walks around the board and sends bad-mannered inmates to solitary confinement. On the other hand, you can go to her office and bribe her in advance with cigarettes so she can help you get an edge over other inmates later.
This expansion also offers 6 new places that can be used as alternatives to existing places on the board. They change the actions available in each place and add many more options to dig your way out. Each of these new places is optional and independent from one another, allowing you to build a different and unique prison layout, every time you play.
In the Library you can rehabilitate yourself to get a new Background as well as get smart enough to spy on the hands of other players.
In the Gambling cells you can gamble using cigarettes but you can also plan (on toilet paper!) your next moves in advance.
In the Laundry joining a gang becomes easier and you can also get bandages to craft or heal yourself later.
In the Workshop you can hone your digging skills or upgrade the Tools that you already have.
In the Gym you can work out to be prepared for future fights, or even start a brawl with every player in the place!
Finally, if you send prisoners to the Psychiatric ward, they will get psychological Trauma that will hinder their actions, until they can heal it.
—description from the publisher
As its beautiful cover hints at, Dig In contains the prison Warden. This non-playable character walks around the board and sends bad-mannered inmates to solitary confinement. On the other hand, you can go to her office and bribe her in advance with cigarettes so she can help you get an edge over other inmates later.
This expansion also offers 6 new places that can be used as alternatives to existing places on the board. They change the actions available in each place and add many more options to dig your way out. Each of these new places is optional and independent from one another, allowing you to build a different and unique prison layout, every time you play.
In the Library you can rehabilitate yourself to get a new Background as well as get smart enough to spy on the hands of other players.
In the Gambling cells you can gamble using cigarettes but you can also plan (on toilet paper!) your next moves in advance.
In the Laundry joining a gang becomes easier and you can also get bandages to craft or heal yourself later.
In the Workshop you can hone your digging skills or upgrade the Tools that you already have.
In the Gym you can work out to be prepared for future fights, or even start a brawl with every player in the place!
Finally, if you send prisoners to the Psychiatric ward, they will get psychological Trauma that will hinder their actions, until they can heal it.
—description from the publisher
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