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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Antonio Ferrara
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아티스트
Sara Staffelli, Jacopo Tagliasacchi
-
인원
게임 소개
Stranger Tales는 롤플레잉 게임(RPG)이자 보드 게임으로, 우리는 “와 맞서야 할 아이들의 역할을 할 것이다;사악함. 우리는 영화, 음악, 보드게임, 비디오게임, 그리고 그 독특하고 반복할 수 없는 10년이 남긴 모든 것들을 통해 아마도 직간접적으로 경험했던 1980년대에 있다. 여러분은 80년대가 온갖 종류의 괴물과 생물들로 가득 차 있었다는 것을 알고 있었나요? 만약 여러분의 대답이 '아니오'라면, 여러분은 아마 그 시대를 직접 경험하지 않았거나 그것이 단지 소문에 불과하다는 말을 들었을 것이다; 하지만 만약 여러분이 그것을 산다면, 여러분이 그 몇 년 동안 아이이거나 아이였다면, 여러분은 제가 무슨 말을 하고 있는지 알고 있을 것이다. 괴물들은 존재했고 그들 자신의 다리로 걸어다녔다. 물론 어른들은 결코 믿지 않았을 것이지만, 그 당시 악은 눈과 다리와 입과 이빨을 가지고 있었다고 장담할 수 있습니다.
Stranger Tales의 특이한 점은 여러분이 한 박스에 모든 것을 준비할 것이라는 것입니다: 환상적인 모험을 경험하기 위해 그것을 가지고 가면 여러분은 다른 것이 필요하지 않을 것입니다! 모든 것이 상자 안에 있다. Stranger Tales는 또한 ’80년대와 ’90년대 팝 컬쳐에 관한 거대한 작품이다. 사실, 최종적인 매뉴얼에서, 여러분은 게임을 해야 할 규칙뿐만 아니라 여러분 자신을 다시 확인하는 데 도움이 될 내용들을 찾을 수 있을 것입니다—또는 그렇게 가깝고 먼 세상에서 처음으로—.
악마의 이야기에서 태어나 이곳 부기맨에서 계속된 퓨전 시스템은 최고 수준으로 진화한다. 한계를 설정하는 것은 여러분의 상상력과 이야기에서 발견되는 것일 뿐이지만, 실제로는 어떤 한계도 없습니다. 모험 중에 탐색자를 돕기 위해 원하는 모든 행동이나 행동을 게임에 통합할 수 있습니다. 당신은 심지어 특별한 임무를 가진 선수들이 그들의 실생활에서 사이드 퀘스트를 완수하도록 도전하는 것과 같은 일부 테스트가 일반적인 게임 세션 외에 이루어질 수도 있다는 것을 예측할 수 있을 것이다. 예를 들어, 다음에 함께 게임을 할 때 특정 유형의 꽃이나 물체를 가져오도록 요청하거나, 어떤 장소에 가서 무언가를 숨기고 다른 플레이어에게 다음 게임 세션 전에 숨겨둔 물체를 찾도록 요청하는 것과 같은 실제 액션을 수행하는 것을 방해하는 것은 없습니다. 보시다시피, Fusion System으로 만들 수 있는 것의 한계는 사실상 무한합니다. 퓨전 시스템이 마음에 들지 않나요? 게임에 직접적인 영향을 미치기 위해 실제 삶에서 행동하는 것을 좋아하지 않나요? 괜찮아요. 다른 플레이어들과 합의하에, 당신은 당신의 게임에 퓨전 시스템을 사용하지 않기로 안전하게 결정할 수 있다. Stranger Tales의 아름다움은 바로 이것입니다. 즉, 게임을 여러분의 취향과 이미지와 유사성에 맞게 조정할 수 있다는 것입니다. 다시 말하지만, 한계는 없다.
— 게시자의 설명
Stranger Tales의 특이한 점은 여러분이 한 박스에 모든 것을 준비할 것이라는 것입니다: 환상적인 모험을 경험하기 위해 그것을 가지고 가면 여러분은 다른 것이 필요하지 않을 것입니다! 모든 것이 상자 안에 있다. Stranger Tales는 또한 ’80년대와 ’90년대 팝 컬쳐에 관한 거대한 작품이다. 사실, 최종적인 매뉴얼에서, 여러분은 게임을 해야 할 규칙뿐만 아니라 여러분 자신을 다시 확인하는 데 도움이 될 내용들을 찾을 수 있을 것입니다—또는 그렇게 가깝고 먼 세상에서 처음으로—.
악마의 이야기에서 태어나 이곳 부기맨에서 계속된 퓨전 시스템은 최고 수준으로 진화한다. 한계를 설정하는 것은 여러분의 상상력과 이야기에서 발견되는 것일 뿐이지만, 실제로는 어떤 한계도 없습니다. 모험 중에 탐색자를 돕기 위해 원하는 모든 행동이나 행동을 게임에 통합할 수 있습니다. 당신은 심지어 특별한 임무를 가진 선수들이 그들의 실생활에서 사이드 퀘스트를 완수하도록 도전하는 것과 같은 일부 테스트가 일반적인 게임 세션 외에 이루어질 수도 있다는 것을 예측할 수 있을 것이다. 예를 들어, 다음에 함께 게임을 할 때 특정 유형의 꽃이나 물체를 가져오도록 요청하거나, 어떤 장소에 가서 무언가를 숨기고 다른 플레이어에게 다음 게임 세션 전에 숨겨둔 물체를 찾도록 요청하는 것과 같은 실제 액션을 수행하는 것을 방해하는 것은 없습니다. 보시다시피, Fusion System으로 만들 수 있는 것의 한계는 사실상 무한합니다. 퓨전 시스템이 마음에 들지 않나요? 게임에 직접적인 영향을 미치기 위해 실제 삶에서 행동하는 것을 좋아하지 않나요? 괜찮아요. 다른 플레이어들과 합의하에, 당신은 당신의 게임에 퓨전 시스템을 사용하지 않기로 안전하게 결정할 수 있다. Stranger Tales의 아름다움은 바로 이것입니다. 즉, 게임을 여러분의 취향과 이미지와 유사성에 맞게 조정할 수 있다는 것입니다. 다시 말하지만, 한계는 없다.
— 게시자의 설명
Stranger Tales is a role-playing game (RPG) and Board Game in which we will play the role of kids who will have to face the “Evil”. We are in the 1980s, an era that you probably experienced directly or indirectly through films, music, board games, videogames and everything that that unique and unrepeatable decade has left thanks to the echo of a time near and far. Did you know that the 80s were full of monsters and creatures of all kinds? If your answer is no, you probably did not directly experience that era or you have been told that it was just rumors; but if you lived it, if you were a child or a kid during those years, you know what I\'m talking about. Monsters existed and walked around on their own legs. Of course, adults would never have believed you, but I can guarantee you that at that time Evil had eyes and legs, mouths and teeth.
The peculiarity of Stranger Tales is that you will have everything ready in one box: Just take it with you to experience fantastic adventures and you won\'t need anything else! Everything is in the box. Stranger Tales is also a mammoth work on ’80s and ’90s Pop Culture. In fact, in the definitive manual, you will find not only the rules to play but also contents that will help you identify yourself again—or for the first time—in a world so near and far.
The Fusion Systemt hat was born in Tales of Evil and continued in Boogeyman here evolves to the highest levels. It will only be your imagination and what you find in the stories that set the limits; but in reality, there is no limit whatsoever. You will be able to integrate into the game any action or behavior you wish in order to help your Investigators during your adventure. You may even be able to foresee that some Tests could take place outside of the usual game session, such as challenging players with special tasks to complete “side quests” in their real life. For example, nothing prevents you from requesting a certain type of flower or object be brought the next time you get together to play, or performing real actions such as going to a place and hiding something there and then asking the other players to find the object that you have hidden before your next game session. As you can see, the limits to what you can create with the Fusion System are practically infinite. Don\'t like the Fusion System? Don\'t love taking actions in your real life to directly influence the game? No problem. In agreement with the other players, you can safely decide not to use the Fusion System for your games. The beauty of Stranger Tales is precisely this—that is to say, being able to adapt the game to your liking and in your image and likeness. Again, there is no limit.
—description from the publisher
The peculiarity of Stranger Tales is that you will have everything ready in one box: Just take it with you to experience fantastic adventures and you won\'t need anything else! Everything is in the box. Stranger Tales is also a mammoth work on ’80s and ’90s Pop Culture. In fact, in the definitive manual, you will find not only the rules to play but also contents that will help you identify yourself again—or for the first time—in a world so near and far.
The Fusion Systemt hat was born in Tales of Evil and continued in Boogeyman here evolves to the highest levels. It will only be your imagination and what you find in the stories that set the limits; but in reality, there is no limit whatsoever. You will be able to integrate into the game any action or behavior you wish in order to help your Investigators during your adventure. You may even be able to foresee that some Tests could take place outside of the usual game session, such as challenging players with special tasks to complete “side quests” in their real life. For example, nothing prevents you from requesting a certain type of flower or object be brought the next time you get together to play, or performing real actions such as going to a place and hiding something there and then asking the other players to find the object that you have hidden before your next game session. As you can see, the limits to what you can create with the Fusion System are practically infinite. Don\'t like the Fusion System? Don\'t love taking actions in your real life to directly influence the game? No problem. In agreement with the other players, you can safely decide not to use the Fusion System for your games. The beauty of Stranger Tales is precisely this—that is to say, being able to adapt the game to your liking and in your image and likeness. Again, there is no limit.
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