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BGG랭킹
BGG전체 : 9531
STRATEGY : 2424
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
80-150 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.63 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
친구들의 말을 들어라. 우리는 루멘을 더 밝게 만들기 위해 공허와 싸우지 않았다. 날아다니는 도시는 쓸모없는 것으로 판명되었고, 두루마리로 수익을 내고 우리를 공허한 운명에 내던졌다. 테라스에서 이터널스가 포도를 먹고 세라프스를 상대로 한 쇼를 즐기는 것을 이해할 수 없습니까?
그거 알아? 인간들은 살아남았고 공허를 밀어냈다. 우리는 세라프스로 가는 출구를 보여주었다. 이제 이터널스는 어때?
- Gon\'Mar Tavers -
루멘의 몰락은 데크 빌딩과 테이블보 빌딩을 기반으로 한 독립형 테이블탑 게임이다. 이것은 공허의 전설의 후속작이다.
루멘의 함락은 보이드 전투 이후에 발생합니다. 외딴 땅들은 세라프들과의 수년간의 싸움 끝에 황폐해졌다. 외딴 땅의 사람들은 평화로운 시간으로 돌아가 그들의 집과 사회를 재건하기를 원한다.
그러나 소수의 반란군들은 루멘에 질려 어둠 속에서 비행도시의 사보테어들에게 침투하여 함락시키기 위해 일한다. 그들은 이터널스가 도착하기 전의 지배파의 일원인 키퍼스로 알려져 있다. 키퍼 가족은 오래 전에 집에서 금지당했지만, 보이드로 인한 치수 골절 덕분에, 그들은 다시 외딴 땅으로 돌아왔습니다.그들의 계획은 아주 쉽다. 내면 세계에서 외계로 온 많은 키퍼들을 소환하고 약탈자로서 루멘에게 몰래 접근해야 합니다. 그들이 충분할 때, 그들은 반중력 시스템을 해킹할 것이고, 하늘을 나는 도시는 추락하는 도시가 될 것이다.
루멘의 몰락에서 가장 영향력 있는 영웅이 되기 위해 경쟁하게 되는데, 루멘의 대부분의 사보테어들에게 침투한 장본인으로 결정될 것이다. 각자 영웅을 연기하고 외계의 파벌의 지원을 받습니다.
당신은 당신의 영웅을 외계로 이동시키고, 그들의 기술을 사용하여 금, 마력, 미트릴, 암흑 물질, 제나시와 같은 자원을 모을 것입니다. 이러한 자원을 통해 여러분은 특성을 습득하고, 주문을 배우고, 장신구를 사고, 공예품을 찾고, 여러분의 대의를 돕고 여러분의 기술을 향상시키기 위해 추종자들을 고용할 것입니다.
마지막으로, 여러분은 충분한 기술로 내면 세계와의 차원 연결을 복원하고, 거기에 갇힌 키퍼를 다시 가져올 수 있습니다. 포털의 잠금을 해제하고 내부 세계에 도달하기 위해서는 기만, 위트, 격투, 마법, 공허(가장 소중하고 다재다능한 기술)와 같은 다른 기술 조합이 필요합니다.
한편, 루멘은 해머 순찰대와 테레아 교회, 유스티카 에스페리아, 케이 바르와 같은 다른 반역자들의 도움으로 당신의 계획을 망치려고 할 것이다.
게임이 막바지에 다다르면, 당신의 관심은 게임의 목표이자 가장 큰 목표인 루멘에 있는 키퍼들을 몰래 데려가는 것으로 바뀔 것이다 승점의 원천. 루멘의 5개 구역 중 어느 곳이든 간에 사보테루에 잠입할 수 있습니다: 정보원, 엔지니어, 파이터, 마법사, 보이저. 각 사보티어는 당신에게 반복적이거나 즉각적인 수입과 승리 포인트를 줄 것이다.
주요 메커니즘은 다음과 같습니다.
덱 구축: 덱이 주요 리소스입니다. 더 나은 카드를 구입하여 개선하면 성능이 향상됩니다.
개방형 제도: 시장 요소는 정면을 향하고 있기 때문에 무엇을 살 것인지 계획하고 그것을 얻기 위해 필요한 자원을 모을 수 있지만, 다른 참가자들보다 먼저 그곳에 도착해야 한다.
태블로 빌딩: 당신은 당신의 덱 외에도 추종자들을 고용하고 영웅을 위한 장신구들을 살 것입니다. 카드는 카드처럼 추첨에 의존하지 않고 항상 기대할 수 있기 때문에 가치가 있습니다. 한 번에 한 번씩 사용할 수 있고, 그러면 그것들은 지치게 됩니다.
영역 이동: 게임 보드는 불규칙한 모양으로 8개의 영역으로 나뉩니다. 지역은 행동, 시장 및 과제 위치를 수집할 수 있는 액세스 권한을 부여합니다. 게임 중에 영웅을 한 지역에서 다른 지역으로 여러 번 이동하여 게임의 그 순간에 가장 필요한 것에 액세스할 수 있습니다.
게임당 한 번의 능력: 어떤 카드들은 매우 강력한 능력을 가지고 있지만, 게임당 한 번만 사용할 수 있고, 그러면 그들은 게임에서 추방된다.
이 게임은 솔로 모드와 2인용 협동 변형이 특징이다.
루멘의 낙하에는 테이크 댓 요소가 없습니다. 선수들 간의 상호작용은 간접적이다. 그것은 주로 루멘에 침투하는 사보터들에 대한 도전, 시장 인수, 타이밍을 해결하는 데서 온다. 루멘에 더 많은 사보터들이 있을수록, 새로운 사보터를 보내는 비용은 더 높아진다.
우리의 추정 복잡성은 BGG 척도(최대 5.0)에서 3.2이다.
— 게시자의 설명
그거 알아? 인간들은 살아남았고 공허를 밀어냈다. 우리는 세라프스로 가는 출구를 보여주었다. 이제 이터널스는 어때?
- Gon\'Mar Tavers -
루멘의 몰락은 데크 빌딩과 테이블보 빌딩을 기반으로 한 독립형 테이블탑 게임이다. 이것은 공허의 전설의 후속작이다.
루멘의 함락은 보이드 전투 이후에 발생합니다. 외딴 땅들은 세라프들과의 수년간의 싸움 끝에 황폐해졌다. 외딴 땅의 사람들은 평화로운 시간으로 돌아가 그들의 집과 사회를 재건하기를 원한다.
그러나 소수의 반란군들은 루멘에 질려 어둠 속에서 비행도시의 사보테어들에게 침투하여 함락시키기 위해 일한다. 그들은 이터널스가 도착하기 전의 지배파의 일원인 키퍼스로 알려져 있다. 키퍼 가족은 오래 전에 집에서 금지당했지만, 보이드로 인한 치수 골절 덕분에, 그들은 다시 외딴 땅으로 돌아왔습니다.그들의 계획은 아주 쉽다. 내면 세계에서 외계로 온 많은 키퍼들을 소환하고 약탈자로서 루멘에게 몰래 접근해야 합니다. 그들이 충분할 때, 그들은 반중력 시스템을 해킹할 것이고, 하늘을 나는 도시는 추락하는 도시가 될 것이다.
루멘의 몰락에서 가장 영향력 있는 영웅이 되기 위해 경쟁하게 되는데, 루멘의 대부분의 사보테어들에게 침투한 장본인으로 결정될 것이다. 각자 영웅을 연기하고 외계의 파벌의 지원을 받습니다.
당신은 당신의 영웅을 외계로 이동시키고, 그들의 기술을 사용하여 금, 마력, 미트릴, 암흑 물질, 제나시와 같은 자원을 모을 것입니다. 이러한 자원을 통해 여러분은 특성을 습득하고, 주문을 배우고, 장신구를 사고, 공예품을 찾고, 여러분의 대의를 돕고 여러분의 기술을 향상시키기 위해 추종자들을 고용할 것입니다.
마지막으로, 여러분은 충분한 기술로 내면 세계와의 차원 연결을 복원하고, 거기에 갇힌 키퍼를 다시 가져올 수 있습니다. 포털의 잠금을 해제하고 내부 세계에 도달하기 위해서는 기만, 위트, 격투, 마법, 공허(가장 소중하고 다재다능한 기술)와 같은 다른 기술 조합이 필요합니다.
한편, 루멘은 해머 순찰대와 테레아 교회, 유스티카 에스페리아, 케이 바르와 같은 다른 반역자들의 도움으로 당신의 계획을 망치려고 할 것이다.
게임이 막바지에 다다르면, 당신의 관심은 게임의 목표이자 가장 큰 목표인 루멘에 있는 키퍼들을 몰래 데려가는 것으로 바뀔 것이다 승점의 원천. 루멘의 5개 구역 중 어느 곳이든 간에 사보테루에 잠입할 수 있습니다: 정보원, 엔지니어, 파이터, 마법사, 보이저. 각 사보티어는 당신에게 반복적이거나 즉각적인 수입과 승리 포인트를 줄 것이다.
주요 메커니즘은 다음과 같습니다.
덱 구축: 덱이 주요 리소스입니다. 더 나은 카드를 구입하여 개선하면 성능이 향상됩니다.
개방형 제도: 시장 요소는 정면을 향하고 있기 때문에 무엇을 살 것인지 계획하고 그것을 얻기 위해 필요한 자원을 모을 수 있지만, 다른 참가자들보다 먼저 그곳에 도착해야 한다.
태블로 빌딩: 당신은 당신의 덱 외에도 추종자들을 고용하고 영웅을 위한 장신구들을 살 것입니다. 카드는 카드처럼 추첨에 의존하지 않고 항상 기대할 수 있기 때문에 가치가 있습니다. 한 번에 한 번씩 사용할 수 있고, 그러면 그것들은 지치게 됩니다.
영역 이동: 게임 보드는 불규칙한 모양으로 8개의 영역으로 나뉩니다. 지역은 행동, 시장 및 과제 위치를 수집할 수 있는 액세스 권한을 부여합니다. 게임 중에 영웅을 한 지역에서 다른 지역으로 여러 번 이동하여 게임의 그 순간에 가장 필요한 것에 액세스할 수 있습니다.
게임당 한 번의 능력: 어떤 카드들은 매우 강력한 능력을 가지고 있지만, 게임당 한 번만 사용할 수 있고, 그러면 그들은 게임에서 추방된다.
이 게임은 솔로 모드와 2인용 협동 변형이 특징이다.
루멘의 낙하에는 테이크 댓 요소가 없습니다. 선수들 간의 상호작용은 간접적이다. 그것은 주로 루멘에 침투하는 사보터들에 대한 도전, 시장 인수, 타이밍을 해결하는 데서 온다. 루멘에 더 많은 사보터들이 있을수록, 새로운 사보터를 보내는 비용은 더 높아진다.
우리의 추정 복잡성은 BGG 척도(최대 5.0)에서 3.2이다.
— 게시자의 설명
Listen pals. We did not fight the Void to make Lumen even brighter. The flying city has proven worthless, making a profit from scrolls and abandoning us to our empty fate. Can\'t you figure out the Eternals on their terrace eating grapes and enjoying our show against the Seraphs?
Guess what? The mortals survived and pushed back the Void. We have shown the exit to the Seraphs. What about the Eternals now?
- Common talks in Gon\'Mar Taverns -
Fall of Lumen is a stand-alone tabletop game based on deck-building and tableau building. It is a follow-up of Legends of Void.
Fall of Lumen takes place after the Void battles. The Outer Lands are devastated after years of fights against the Seraphs. The people of the Outer Lands are willing to return to a peaceful time and rebuild their houses and society.
But a small group of rebels is sick of Lumen and works in the shadow to infiltrate saboteurs in the flying city and make it fall. They are known as the Keepers, members of the ruling faction before the arrival of the Eternals. The Keepers were banned from their home long ago, but thanks to the dimensional fracture caused by the Void, they are back in the Outer Lands.
Their plan is as easy as it is lethal. Recall as many Keepers from the Inner Worlds to the Outer Lands and sneak them on Lumen as saboteurs. When they are enough, they will hack the anti-gravity system, and the flying city will become the falling one.
In Fall of Lumen, you will compete to be the most influential Hero, who will be determined as the one who has infiltrated most saboteurs on Lumen. Each of you plays a Hero and is supported by a Faction of the Outer Lands.
You will move your Hero across the Outer Lands and spend their skills to gather resources such as Gold, Mana, Mithril, Dark Matter, and Genasi. Through these resources, you will acquire traits, learn spells, buy trinkets, retrieve artifacts, and hire followers to help your cause and improve your skills.
Finally, with enough skills, you can restore the dimensional connection to an Inner World and bring back a Keeper stuck there. To unlock a portal and reach an Inner World, you need a different combination of skills: Deception, Wit, Fighting, Wizardry, and Void (the most precious and versatile skill).
Meanwhile, Lumen will try to ruin your plan with the help of the Hammer patrols and other traitors, such as the Church of Teara, Justicar Esperia, and the Keyi Varh.
As the game gets closer to the end, your interest will switch from rescuing Keepers from the Inner Worlds to sneaking them on Lumen, which is the goal of the game and the most source of victory points. You can infiltrate a saboteur in any of the five districts of Lumen: Informers, Engineers, Fighters, Wizards, and Voyagers. Each saboteur will grant you a recurring or immediate income and victory points.
The main mechanics are:
Deck-building: the deck is your main resource; improving it by buying better cards will make you perform better.
Open drafting: market elements are face-up, so you can plan what to buy and collect the resources you need to get it, but you have to get there before the other players.
Tableau Building: in addition to your deck, you will hire Followers and buy Trinkets for your Hero. They are valuable because you can always count on them and not depend on the draws like cards in your deck. You can use them once per turn, and then they get exhausted.
Area Movement: the game board is divided into eight regions, irregularly shaped. Regions grant access to gather actions, markets, and Challenge locations. During the game, you will move your Hero many times from one region to another to access what you need most at that moment of the game.
Once-per-game abilities: some cards have very powerful abilities, but you can use them only once per game, then they are exiled from the game.
The game will feature a Solo mode and a 2-player cooperative variant.
Fall of Lumen has No Take That elements. The interaction between players is indirect. It mainly comes from solving challenges, market acquisitions, and timing on infiltrating saboteurs on Lumen. The more saboteurs are on Lumen, the higher the cost to send a new one.
Our estimated complexity is 3.2 on the BGG scale (max 5.0).
—description from the publisher
Guess what? The mortals survived and pushed back the Void. We have shown the exit to the Seraphs. What about the Eternals now?
- Common talks in Gon\'Mar Taverns -
Fall of Lumen is a stand-alone tabletop game based on deck-building and tableau building. It is a follow-up of Legends of Void.
Fall of Lumen takes place after the Void battles. The Outer Lands are devastated after years of fights against the Seraphs. The people of the Outer Lands are willing to return to a peaceful time and rebuild their houses and society.
But a small group of rebels is sick of Lumen and works in the shadow to infiltrate saboteurs in the flying city and make it fall. They are known as the Keepers, members of the ruling faction before the arrival of the Eternals. The Keepers were banned from their home long ago, but thanks to the dimensional fracture caused by the Void, they are back in the Outer Lands.
Their plan is as easy as it is lethal. Recall as many Keepers from the Inner Worlds to the Outer Lands and sneak them on Lumen as saboteurs. When they are enough, they will hack the anti-gravity system, and the flying city will become the falling one.
In Fall of Lumen, you will compete to be the most influential Hero, who will be determined as the one who has infiltrated most saboteurs on Lumen. Each of you plays a Hero and is supported by a Faction of the Outer Lands.
You will move your Hero across the Outer Lands and spend their skills to gather resources such as Gold, Mana, Mithril, Dark Matter, and Genasi. Through these resources, you will acquire traits, learn spells, buy trinkets, retrieve artifacts, and hire followers to help your cause and improve your skills.
Finally, with enough skills, you can restore the dimensional connection to an Inner World and bring back a Keeper stuck there. To unlock a portal and reach an Inner World, you need a different combination of skills: Deception, Wit, Fighting, Wizardry, and Void (the most precious and versatile skill).
Meanwhile, Lumen will try to ruin your plan with the help of the Hammer patrols and other traitors, such as the Church of Teara, Justicar Esperia, and the Keyi Varh.
As the game gets closer to the end, your interest will switch from rescuing Keepers from the Inner Worlds to sneaking them on Lumen, which is the goal of the game and the most source of victory points. You can infiltrate a saboteur in any of the five districts of Lumen: Informers, Engineers, Fighters, Wizards, and Voyagers. Each saboteur will grant you a recurring or immediate income and victory points.
The main mechanics are:
Deck-building: the deck is your main resource; improving it by buying better cards will make you perform better.
Open drafting: market elements are face-up, so you can plan what to buy and collect the resources you need to get it, but you have to get there before the other players.
Tableau Building: in addition to your deck, you will hire Followers and buy Trinkets for your Hero. They are valuable because you can always count on them and not depend on the draws like cards in your deck. You can use them once per turn, and then they get exhausted.
Area Movement: the game board is divided into eight regions, irregularly shaped. Regions grant access to gather actions, markets, and Challenge locations. During the game, you will move your Hero many times from one region to another to access what you need most at that moment of the game.
Once-per-game abilities: some cards have very powerful abilities, but you can use them only once per game, then they are exiled from the game.
The game will feature a Solo mode and a 2-player cooperative variant.
Fall of Lumen has No Take That elements. The interaction between players is indirect. It mainly comes from solving challenges, market acquisitions, and timing on infiltrating saboteurs on Lumen. The more saboteurs are on Lumen, the higher the cost to send a new one.
Our estimated complexity is 3.2 on the BGG scale (max 5.0).
—description from the publisher
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