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BGG랭킹
BGG전체 : 3769
ABSTRACTS : 230
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.68 / 5
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디자이너
Douglas Seaton
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아티스트
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인원
게임 소개
한때는 희귀하고 신비했지만 이제는 고맙게도 다시 인쇄물로 돌아왔지만, 극성은 많은 자석을 사용하는 2인용 게임입니다(그러므로 신용카드, 시계 등으로부터 멀리 떨어지십시오). 플라스틱으로 코팅된 조각들은 흑백의 얼굴을 가진 Reversi/Othello 디스크처럼 보인다. 각 조각에는 자석이 들어있는데, 검은색 면은 북쪽, 흰색 면은 남쪽이다. 각 플레이어는 스택을 얻고, 한 명은 검은색, 한 명은 흰색으로 플레이합니다. 중립적인 빨간색 조각이 게임 천의 중앙에 들어가고 플레이어는 천 주위에 각각 5개씩의 스택을 배치하여 시작합니다. 이 납작한 조각들이 기초가 됩니다.
여러분의 차례가 되면, 스택에서 한 조각을 손에 들고, 그것을 여러분의 기초 중 하나와 비교해서 가져오세요. 당신은 색깔을 위로 향하게 해서 반대편 극성이 당신의 파운데이션에 영향을 주게 됩니다. 이렇게 하면, 여러분은 공중에 떠 있는 새로운 조각과 초석의 균형을 매우 조심스럽게 맞출 수 있습니다! 이건 보기만 해도 환상적이야. 보드는 45도로 흔들리는 많은 디스크로 가득 차 있으며, 균형이 깨지면 날아다닐 준비가 되어 있습니다.
올바르게 사용하면 스택이 한 조각 더 작아집니다. 실수하면 당신 차례가 끝납니다. 조각이 어딘가에 납작하게 떨어지거나(새로운 토대가 됨) 조각들이 함께 뛰어올라 탑을 만들거나 손에 쥐어진다. 당신의 상대는 당신이 우연히 만든 탑을 가져다가 그들이 좋아하는 곳에 그들의 면을 올려놓습니다. 타워는 게임 엔드에서 당신에게 점수를 줍니다.
손에 있는 돌로 조각이 점프하면 둘 다 당신의 스택으로 돌아갑니다. 게임은 한 명의 플레이어가 스택을 완료하고 남은 타워와 디스크에 따라 점수를 계산하면 종료된다. 빨간 조각을 다른 조각으로 건너뛰게 하면 게임이 완전히 지게 됩니다.
솔직히 말해서, 점수는 자연스럽지만 이상한 자성의 힘을 보는 것에 대한 긴장감과 즐거움보다 덜 중요합니다. 디스크는 디스크이기 때문에 쉽게 굴러다니며 도미노 효과를 일으킬 수 있습니다. 타워는 자기력을 증가시키기 때문에 안전한 장소를 찾는 것을 훨씬 더 어렵게 만듭니다.
여러분의 친구와 가족을 놀라게 할 묘하고 재미있는 게임을 원한다면, 극성은 이기기 어렵습니다. 만약 당신이 진지한 2인 게임을 원한다면, 당신은 다른 추상적인 게임을 선호할 수 있다. 규칙은 더 짧고 단순해야 할 수 있다. 그렇지 않으면 즐거운 게임이지
디자이너의 논평 "극성은 조각에서 시작되었다. 극성은 선이다. 그것은 절대적인 대립이 합쳐지는 지점을 나타냅니다. 이 경우 자기장의 극이 됩니다. 놀이의 질은 극한의 한복판에서 균형을 인식하는 능력에 의해 결정됩니다. 각각의 게임은 독특하고 절대 재현할 수 없다. 미국 팻 & 트럼크스(Pat & Trdmks) 사무국으로부터 자기 원리로 특허를 받은 것은 바로 그 독특함 때문입니다. 전략은 3차원으로 보아야 합니다. 이것은 단순히 2차원 보드를 제어하는 것이 아니라 플레이 표면 위와 아래의 공간을 포함해야 합니다.&
여러분의 차례가 되면, 스택에서 한 조각을 손에 들고, 그것을 여러분의 기초 중 하나와 비교해서 가져오세요. 당신은 색깔을 위로 향하게 해서 반대편 극성이 당신의 파운데이션에 영향을 주게 됩니다. 이렇게 하면, 여러분은 공중에 떠 있는 새로운 조각과 초석의 균형을 매우 조심스럽게 맞출 수 있습니다! 이건 보기만 해도 환상적이야. 보드는 45도로 흔들리는 많은 디스크로 가득 차 있으며, 균형이 깨지면 날아다닐 준비가 되어 있습니다.
올바르게 사용하면 스택이 한 조각 더 작아집니다. 실수하면 당신 차례가 끝납니다. 조각이 어딘가에 납작하게 떨어지거나(새로운 토대가 됨) 조각들이 함께 뛰어올라 탑을 만들거나 손에 쥐어진다. 당신의 상대는 당신이 우연히 만든 탑을 가져다가 그들이 좋아하는 곳에 그들의 면을 올려놓습니다. 타워는 게임 엔드에서 당신에게 점수를 줍니다.
손에 있는 돌로 조각이 점프하면 둘 다 당신의 스택으로 돌아갑니다. 게임은 한 명의 플레이어가 스택을 완료하고 남은 타워와 디스크에 따라 점수를 계산하면 종료된다. 빨간 조각을 다른 조각으로 건너뛰게 하면 게임이 완전히 지게 됩니다.
솔직히 말해서, 점수는 자연스럽지만 이상한 자성의 힘을 보는 것에 대한 긴장감과 즐거움보다 덜 중요합니다. 디스크는 디스크이기 때문에 쉽게 굴러다니며 도미노 효과를 일으킬 수 있습니다. 타워는 자기력을 증가시키기 때문에 안전한 장소를 찾는 것을 훨씬 더 어렵게 만듭니다.
여러분의 친구와 가족을 놀라게 할 묘하고 재미있는 게임을 원한다면, 극성은 이기기 어렵습니다. 만약 당신이 진지한 2인 게임을 원한다면, 당신은 다른 추상적인 게임을 선호할 수 있다. 규칙은 더 짧고 단순해야 할 수 있다. 그렇지 않으면 즐거운 게임이지
디자이너의 논평 "극성은 조각에서 시작되었다. 극성은 선이다. 그것은 절대적인 대립이 합쳐지는 지점을 나타냅니다. 이 경우 자기장의 극이 됩니다. 놀이의 질은 극한의 한복판에서 균형을 인식하는 능력에 의해 결정됩니다. 각각의 게임은 독특하고 절대 재현할 수 없다. 미국 팻 & 트럼크스(Pat & Trdmks) 사무국으로부터 자기 원리로 특허를 받은 것은 바로 그 독특함 때문입니다. 전략은 3차원으로 보아야 합니다. 이것은 단순히 2차원 보드를 제어하는 것이 아니라 플레이 표면 위와 아래의 공간을 포함해야 합니다.&
Once rare and mysterious, now thankfully back in print, Polarity is a 2-player game using lots of magnets (so keep it away from credit cards, watches and so on). The plastic coated pieces look like Reversi/Othello discs, with black and white faces. Each piece contains a magnet, with the black side being North and the white side being South. Each player gets a stack, one plays black one plays white. A neutral red piece goes in the center of the game cloth and players start by place five each of their stack around the cloth. These flat pieces are the foundations.
On your turn, you take one piece from your stack into your hand, then bring it to bear against one of your foundations. You keep your color face up, so the opposing polarity bears against your foundation piece. This way, you can very carefully balance your new piece in the air against the foundation stone! This is just fantastic to see. The board fills up with lots of discs teetering at 45 degrees, ready to fly about if the balances are upset.
Get it right and your stack is one piece smaller. Make a mistake and your turn ends. Either a piece falls flat somewhere (becoming a new foundation) or pieces jump together making towers or into your hand. Your opponent takes the tower you accidentally made and places it their side up where they like. Towers get you points at the game end.
If a piece jumps to the stone in your hand, they both go back on your stack. The game ends when one player finishes their stack and points are calculated based upon towers and discs remaining. Causing the red piece to jump to another loses you the game outright.
To be honest, the scoring matters less than the tension and joy of watching the natural but weird force of magnetism at play. Because the discs are discs, they can easily roll around, causing domino effects. Because the towers increase the magnetic pull, they make it so much harder to find a safe spot to play.
If you want a strange fun game to amaze your friends and family, Polarity is hard to beat. If you want a serious 2-player game, you may prefer other abstracts. The rules could do with being shorter and simpler. Otherwise, a joyous game.
Comment from the designer "Polarity began as a sculpture. Polarity is zen. It represents that point where absolute opposites merge. In this case, the poles of the magnetic field. The quality of play is determined by one's ability to perceive balance in the midst of extremes. Each game is unique and can never be reproduced. It is in that uniqueness that I was awarded a patent from the U.S. Pat. & Trdmks. office for magnetic principle. The strategy must be viewed 3-dimensionally. It is not just control of a 2-dimensional board but must include the space above and below the playing surface."
On your turn, you take one piece from your stack into your hand, then bring it to bear against one of your foundations. You keep your color face up, so the opposing polarity bears against your foundation piece. This way, you can very carefully balance your new piece in the air against the foundation stone! This is just fantastic to see. The board fills up with lots of discs teetering at 45 degrees, ready to fly about if the balances are upset.
Get it right and your stack is one piece smaller. Make a mistake and your turn ends. Either a piece falls flat somewhere (becoming a new foundation) or pieces jump together making towers or into your hand. Your opponent takes the tower you accidentally made and places it their side up where they like. Towers get you points at the game end.
If a piece jumps to the stone in your hand, they both go back on your stack. The game ends when one player finishes their stack and points are calculated based upon towers and discs remaining. Causing the red piece to jump to another loses you the game outright.
To be honest, the scoring matters less than the tension and joy of watching the natural but weird force of magnetism at play. Because the discs are discs, they can easily roll around, causing domino effects. Because the towers increase the magnetic pull, they make it so much harder to find a safe spot to play.
If you want a strange fun game to amaze your friends and family, Polarity is hard to beat. If you want a serious 2-player game, you may prefer other abstracts. The rules could do with being shorter and simpler. Otherwise, a joyous game.
Comment from the designer "Polarity began as a sculpture. Polarity is zen. It represents that point where absolute opposites merge. In this case, the poles of the magnetic field. The quality of play is determined by one's ability to perceive balance in the midst of extremes. Each game is unique and can never be reproduced. It is in that uniqueness that I was awarded a patent from the U.S. Pat. & Trdmks. office for magnetic principle. The strategy must be viewed 3-dimensionally. It is not just control of a 2-dimensional board but must include the space above and below the playing surface."
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