-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Joseph S. Devlin
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Spectrum은 Parchesi & Chinese Checkers의 요소를 결합하는 동시에 완전히 독창적인 추상 전략 게임을 만들기 위해 몇 가지 새로운 요소와 메커니즘을 추가합니다. 기억해야 할 숫자나 공식이 없습니다. 롤링된 색상은 플레이어의 차례에 사용 가능한 옵션을 결정합니다.
플레이어들은 보드의 바깥쪽에서 중앙으로 폰을 이동시켜 12가지 색 중 정해진 양을 포착하려고 한다. 전당포는 주사위에 있는 원색으로만 들어갈 수 있다. 중간색은 선수들이 원색을 보드 위에서 서로 옆으로 굴리거나 복식처럼 특별한 롤을 할 때 열린다.
폰은 다른 폰을 캡처하거나 점프할 수 있습니다. 캡처된 색상의 수가 증가함에 따라 더 많은 주사위가 게임에 추가되어 롤마다 더 많은 결정과 전략을 가능하게 한다.
-디자이너의 설명
플레이어들은 보드의 바깥쪽에서 중앙으로 폰을 이동시켜 12가지 색 중 정해진 양을 포착하려고 한다. 전당포는 주사위에 있는 원색으로만 들어갈 수 있다. 중간색은 선수들이 원색을 보드 위에서 서로 옆으로 굴리거나 복식처럼 특별한 롤을 할 때 열린다.
폰은 다른 폰을 캡처하거나 점프할 수 있습니다. 캡처된 색상의 수가 증가함에 따라 더 많은 주사위가 게임에 추가되어 롤마다 더 많은 결정과 전략을 가능하게 한다.
-디자이너의 설명
Spectrum combines elements of Parcheesi & Chinese Checkers while adding a few new elements and mechanics to create an entirely original abstract strategy game. There are no numbers or formulas to remember. The colors rolled determine the options available on a player\'s turn.
Players try to capture a set amount of the 12 colors by moving pawns from the outside of the board to the center. Pawns can only enter on primary colors that are found on the dice. Intermediate colors open when players roll primary colors next to each other on the board or special rolls like doubles.
Pawns can capture or jump other pawns. More dice are added to the game as the number of captured colors increases which allows for more decision and strategy every roll.
-description from designer
Players try to capture a set amount of the 12 colors by moving pawns from the outside of the board to the center. Pawns can only enter on primary colors that are found on the dice. Intermediate colors open when players roll primary colors next to each other on the board or special rolls like doubles.
Pawns can capture or jump other pawns. More dice are added to the game as the number of captured colors increases which allows for more decision and strategy every roll.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
626
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
464
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
400
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
371
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18