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BGG랭킹
BGG전체 : 5043
WARGAMES : 770
STRATEGY : 1851 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-150 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
John D. Clair
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아티스트
Chad Hoverter
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인원
게임 소개
더 라스트 킹덤 보드 게임은 넷플릭스 시리즈 더 라스트 킹덤을 기반으로 한 유명 디자이너 존 D 클레어의 2-5명의 플레이어를 위한 전쟁과 정치 게임이다.
이 세상에서, 영국의 왕국들은 전쟁 중이다. 많은 이들이 이미 침입한 덴마크인들에게 함락되었고, 거대한 웨식스 왕국은 홀로 서서 알프레드 왕의 지휘하에 반항적으로 남아있었다. 당신은 오늘날 영국으로 알려진 전쟁으로 폐허가 된 이 땅에서 위대한 지휘관이자 정치인 중 한 명입니다. 작센군과 데인군 모두 공개적으로 패권을 다투고 있으며, 권력의 저울에 제목을 붙이는 것은 당신에게 달려 있습니다. 이 땅들을 차지하기 위해서는 분쟁의 양쪽 사이에서 위험한 길을 걸어야 할 것이다. 권력을 위해 동맹국을 배신할 건가요? 당신은 새로운 국가의 탄생에 어떤 역할을 할 것이며, 궁극적으로 모든 것을 지배할 것인가?
라스트 킹덤 보드 게임은 플레이어들이 전쟁의 흐름을 형성하기 위해 군대를 지휘하기 위한 행동을 수행하는 두 라운드의 과정으로 진행된다. 색슨족이나 데인족에 대한 당신의 충성심은 확고할 수도 있고 변덕스러울 수도 있고, 당신의 점수는 전투에서의 당신의 기량뿐만 아니라 영국의 경쟁 세력을 조종하는 당신의 정치적 기술을 반영할 것이다.
10명의 리더 각각은 여러분의 전략에 독특한 이점을 제공하고 여러분의 손을 시작할 수 있는 특별한 카드를 제공합니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 해당 라운드에 해당하는 데크에서 카드를 꺼내 손을 완성한 다음, 5개 지역 중 한 곳에서 전쟁이 시작된다. 플레이어들은 교대로 카드를 사용하여 색슨이나 데인 군대를 지휘하고, 다른 파벌과 친해지거나, 전쟁의 흐름을 바꾸기 위해 영웅과 지도자를 배치한다. 참가자들은 또한 모든 사람들이 이용할 수 있는 회전하는 행동 시장에 접근할 수 있다.
또는, 선수들은 그들의 차례에 따라 행동하지 않고 그들의 상대가 어떤 움직임을 하는지 보기 위해 대신 패스하는 것을 선택할 수 있다.
모든 플레이어가 연속적으로 통과하면, 현재의 지역에서의 전쟁은 그곳에서 싸우는 색슨족과 데인족 군대의 힘에 의해 결정될 것이다. 선수들은 승리하는 파벌과 일치하고 친화력을 바탕으로 하면 승점을 얻는다. 전쟁의 초점은 다음 지역으로 이동하고, 전투는 계속된다.
다섯 지역의 각각의 운명이 결정된 후 라운드가 종료된다. 두 번의 경기 후에, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리한다.
-게시자의 설명
이 세상에서, 영국의 왕국들은 전쟁 중이다. 많은 이들이 이미 침입한 덴마크인들에게 함락되었고, 거대한 웨식스 왕국은 홀로 서서 알프레드 왕의 지휘하에 반항적으로 남아있었다. 당신은 오늘날 영국으로 알려진 전쟁으로 폐허가 된 이 땅에서 위대한 지휘관이자 정치인 중 한 명입니다. 작센군과 데인군 모두 공개적으로 패권을 다투고 있으며, 권력의 저울에 제목을 붙이는 것은 당신에게 달려 있습니다. 이 땅들을 차지하기 위해서는 분쟁의 양쪽 사이에서 위험한 길을 걸어야 할 것이다. 권력을 위해 동맹국을 배신할 건가요? 당신은 새로운 국가의 탄생에 어떤 역할을 할 것이며, 궁극적으로 모든 것을 지배할 것인가?
라스트 킹덤 보드 게임은 플레이어들이 전쟁의 흐름을 형성하기 위해 군대를 지휘하기 위한 행동을 수행하는 두 라운드의 과정으로 진행된다. 색슨족이나 데인족에 대한 당신의 충성심은 확고할 수도 있고 변덕스러울 수도 있고, 당신의 점수는 전투에서의 당신의 기량뿐만 아니라 영국의 경쟁 세력을 조종하는 당신의 정치적 기술을 반영할 것이다.
10명의 리더 각각은 여러분의 전략에 독특한 이점을 제공하고 여러분의 손을 시작할 수 있는 특별한 카드를 제공합니다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 해당 라운드에 해당하는 데크에서 카드를 꺼내 손을 완성한 다음, 5개 지역 중 한 곳에서 전쟁이 시작된다. 플레이어들은 교대로 카드를 사용하여 색슨이나 데인 군대를 지휘하고, 다른 파벌과 친해지거나, 전쟁의 흐름을 바꾸기 위해 영웅과 지도자를 배치한다. 참가자들은 또한 모든 사람들이 이용할 수 있는 회전하는 행동 시장에 접근할 수 있다.
또는, 선수들은 그들의 차례에 따라 행동하지 않고 그들의 상대가 어떤 움직임을 하는지 보기 위해 대신 패스하는 것을 선택할 수 있다.
모든 플레이어가 연속적으로 통과하면, 현재의 지역에서의 전쟁은 그곳에서 싸우는 색슨족과 데인족 군대의 힘에 의해 결정될 것이다. 선수들은 승리하는 파벌과 일치하고 친화력을 바탕으로 하면 승점을 얻는다. 전쟁의 초점은 다음 지역으로 이동하고, 전투는 계속된다.
다섯 지역의 각각의 운명이 결정된 후 라운드가 종료된다. 두 번의 경기 후에, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리한다.
-게시자의 설명
The Last Kingdom Board Game is game of war and politics for 2-5 players by renowned designer John D Clair that\'s based on the Netflix series The Last Kingdom.
In this world, the kingdoms of Britain are at war. Many have already fallen to the invading Danes, leaving the great kingdom of Wessex standing alone and defiant under the command of King Alfred. You are one of the great commanders and politicians in this war-torn land known today as England. Both Saxon and Dane armies openly battle for dominance, and it is up to you to title the scales of power. To claim these lands, you will need to tread a dangerous path between both sides of the conflict. Will you betray your allies for power? What part will you play in the birth of a new nation, and will you ultimately rule it all?
The Last Kingdom Board Game plays over the course of two rounds during which players will perform actions to command armies to shape the course of the war. Your allegiance to the Saxons or the Danes can be firm or fickle, and your score will reflect not just your prowess in battle, but your political skill in maneuvering the competing forces of Britain.
Each of the ten leaders offers unique benefits to your strategy and provides special cards to start your hand. At the start of each round, players complete their hand by drafting cards from a deck specific to that round, then the war begins in one of the five regions. Players take turns playing cards to command Saxon or Dane armies, gaining affinity with the different factions, or positioning their heroes and leaders to shift the tides of war. Players also have access to a rotating market of actions that are available to everyone.
Alternatively, players may choose to not act on their turn and instead pass to see what moves their opponents make.
Once all players have passed consecutively, the war in the current region will be decided by the strengths of the Saxon and Dane armies battling there. Players gain victory points if they are aligned with the winning faction and based on their level of affinity. The focus of the war then moves to the next region, and the battle continues.
After the fate of each of the five regions has been decided, the round ends. After two rounds of play, the player who has accrued the most points wins.
-description from publisher
In this world, the kingdoms of Britain are at war. Many have already fallen to the invading Danes, leaving the great kingdom of Wessex standing alone and defiant under the command of King Alfred. You are one of the great commanders and politicians in this war-torn land known today as England. Both Saxon and Dane armies openly battle for dominance, and it is up to you to title the scales of power. To claim these lands, you will need to tread a dangerous path between both sides of the conflict. Will you betray your allies for power? What part will you play in the birth of a new nation, and will you ultimately rule it all?
The Last Kingdom Board Game plays over the course of two rounds during which players will perform actions to command armies to shape the course of the war. Your allegiance to the Saxons or the Danes can be firm or fickle, and your score will reflect not just your prowess in battle, but your political skill in maneuvering the competing forces of Britain.
Each of the ten leaders offers unique benefits to your strategy and provides special cards to start your hand. At the start of each round, players complete their hand by drafting cards from a deck specific to that round, then the war begins in one of the five regions. Players take turns playing cards to command Saxon or Dane armies, gaining affinity with the different factions, or positioning their heroes and leaders to shift the tides of war. Players also have access to a rotating market of actions that are available to everyone.
Alternatively, players may choose to not act on their turn and instead pass to see what moves their opponents make.
Once all players have passed consecutively, the war in the current region will be decided by the strengths of the Saxon and Dane armies battling there. Players gain victory points if they are aligned with the winning faction and based on their level of affinity. The focus of the war then moves to the next region, and the battle continues.
After the fate of each of the five regions has been decided, the round ends. After two rounds of play, the player who has accrued the most points wins.
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