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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Charles U. Deaton
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아티스트
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인원
게임 소개
거셔는 오일파워와 킹오일의 직계조상으로 개념이 비슷하다. 판자는 위아래 사이에 불규칙한 모양의 나무 스페이서가 있는 속이 빈 상자이다. 게임 설정 중에 게임 보드가 흔들리면서 나무 스페이서(오일 퇴적물)의 위치를 랜덤화한다. 경기장은 60개의 부동산 필지로 나뉘며, 각 필지는 1~10개의 시추장을 가지고 있다. 선수들은 필지를 임대하려고 하는데, 한 번 이상 임대하게 되면 홀당 1만 달러의 비용으로 임대된 트랙에 드릴을 할 수 있다. 이 시추 비용은 결과가 드라이 홀인 경우 손실되지만, 성공적인 유정에 대한 큰 보상이 있다. 선수들은 30만 달러의 지분으로 시작한다. 한 선수가 100만 달러를 모으면 게임이 끝난다.
비록 그 경기가 대체로 운의 대결이지만, 몇 가지 전략이 있다. 성공적인 우물은 뭉치는 경향이 있다. 따라서 성공적인 우물이 있는 구획과 인접한 구역은 더 높은 가치를 지닌다. 게다가 돌진할 때마다 주인이 수익을 내기 때문에 경기 초반에 얻은 성공적인 우물은 마지막에 얻은 것보다 훨씬 더 가치가 있다.
플레이는 차례대로 진행되며, 차례에 따라 각 선수는 입찰을 위해 한두 개의 미공개 구역을 지정하거나, 이전에 하나 이상의 임대 계약을 취득하고 훈련되지 않은 사이트를 가지고 있는 경우 드릴을 선택할 수 있다. 플레이어들은 리스 및 드릴 사이트를 판매하거나 거래할 수 있으며, 파트너쉽을 형성하여 리스를 취득하거나 드릴링 비용을 분담할 수 있다.
일반적인 게임 설정에서 드릴 사이트의 약 15%에서 20%는 분출입니다. 한 게임은 일반적으로 약 20번의 완전한 턴이 필요하다.
1940년대 초 판본에는 20.5"x 20.5" 게임 보드가 사용되었다. 이후 판은 15.25" x 15.25" 게임보드와 밝은 색상의 검은색 인쇄 상자를 사용한다.
게임 내용: 게임 보드, General Information and Rules, Gussher Game Money, 금속 드릴 데릭, 임대 트랙을 위한 둥근 판지 마커, 드라이 홀을 위한 둥근 판지 마커, 성공적인 우물에서 기름을 모으기 위한 둥근 나무 "tank".
비록 그 경기가 대체로 운의 대결이지만, 몇 가지 전략이 있다. 성공적인 우물은 뭉치는 경향이 있다. 따라서 성공적인 우물이 있는 구획과 인접한 구역은 더 높은 가치를 지닌다. 게다가 돌진할 때마다 주인이 수익을 내기 때문에 경기 초반에 얻은 성공적인 우물은 마지막에 얻은 것보다 훨씬 더 가치가 있다.
플레이는 차례대로 진행되며, 차례에 따라 각 선수는 입찰을 위해 한두 개의 미공개 구역을 지정하거나, 이전에 하나 이상의 임대 계약을 취득하고 훈련되지 않은 사이트를 가지고 있는 경우 드릴을 선택할 수 있다. 플레이어들은 리스 및 드릴 사이트를 판매하거나 거래할 수 있으며, 파트너쉽을 형성하여 리스를 취득하거나 드릴링 비용을 분담할 수 있다.
일반적인 게임 설정에서 드릴 사이트의 약 15%에서 20%는 분출입니다. 한 게임은 일반적으로 약 20번의 완전한 턴이 필요하다.
1940년대 초 판본에는 20.5"x 20.5" 게임 보드가 사용되었다. 이후 판은 15.25" x 15.25" 게임보드와 밝은 색상의 검은색 인쇄 상자를 사용한다.
게임 내용: 게임 보드, General Information and Rules, Gussher Game Money, 금속 드릴 데릭, 임대 트랙을 위한 둥근 판지 마커, 드라이 홀을 위한 둥근 판지 마커, 성공적인 우물에서 기름을 모으기 위한 둥근 나무 "tank".
Gusher is the direct ancestor of Oil Power and King Oil and is similar in concept. The board is a hollow box with irregularly shaped wooden spacers between the top and bottom. The game board is shaken during the game setup to randomize the location of the wooden spacers (oil deposits). The playing surface is divided into 60 real estate parcels, each of which has from one to 10 drilling sites. Players bid to lease parcels, and once they acquire one or more leases, they may drill on their leased tracts at a cost of $10,000 per hole. This cost of drilling is lost if the result is a dry hole, but there is a large payoff for successful wells ("gushers"). Players begin with a stake of $300,000. The game ends when a player accumulates $1 million.
Although the game is largely a contest of luck, there is some strategy. Successful wells tend to be clustered. Thus tracts that are contiguous to parcels on which there are successful wells are more highly valued. Furthermore, because gushers produce revenue for the owner with each turn, successful wells obtained early in the game are considerably more valuable than those obtained near the end.
Play proceeds in turns, and each player upon his turn may designate one or two unleased tracts for bidding or he may choose to drill if he has previously acquired one or more leases and has undrilled sites. Players may sell or trade leases and drilling sites, and they may form partnerships to acquire leases or share the cost of drilling.
In a typical game setup, approximately 15% to 20% of the drilling sites will be gushers. A game generally requires about 20 complete turns.
Early 1940's editions employ a 20.5" x 20.5" game board; these feature boxes with deep, dark colors and silvered print. Later editions employ a 15.25" x 15.25" game board and light colored boxes with black print.
Game Contents: game board, General Information and Rules, Gusher Game Money, metal drilling derrick, round cardboard markers for leased tracts, round cardboard markers for dry holes, and round wooden "tanks" to collect oil from successful wells.
Although the game is largely a contest of luck, there is some strategy. Successful wells tend to be clustered. Thus tracts that are contiguous to parcels on which there are successful wells are more highly valued. Furthermore, because gushers produce revenue for the owner with each turn, successful wells obtained early in the game are considerably more valuable than those obtained near the end.
Play proceeds in turns, and each player upon his turn may designate one or two unleased tracts for bidding or he may choose to drill if he has previously acquired one or more leases and has undrilled sites. Players may sell or trade leases and drilling sites, and they may form partnerships to acquire leases or share the cost of drilling.
In a typical game setup, approximately 15% to 20% of the drilling sites will be gushers. A game generally requires about 20 complete turns.
Early 1940's editions employ a 20.5" x 20.5" game board; these feature boxes with deep, dark colors and silvered print. Later editions employ a 15.25" x 15.25" game board and light colored boxes with black print.
Game Contents: game board, General Information and Rules, Gusher Game Money, metal drilling derrick, round cardboard markers for leased tracts, round cardboard markers for dry holes, and round wooden "tanks" to collect oil from successful wells.
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