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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-720 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
다크 오멘은 보드게임을 하는 독특한 역할이다. 그것은 당신이 성장하면서 가장 좋아하는 게임들의 요소들을 업계에서 본 적이 없는 게임 역학과 결합한다. 다크 오멘은 매혹적인 이야기, 서사적인 등장인물, 그리고 놀라운 예술작품으로 플레이어들을 유형의 세계에 몰입시킨다.
우리는 그것을 모험/롤 플레이 게임이라고 부르지만, 그것은 훨씬 더 많다. 플레이어는 잃어버린 북유럽 시간에 출발하며 전략적 의사 결정, 자원 관리, 서사적 전투, 퍼즐 해결에 직면한다.
2-4인 협동 게임으로, 다양한 퀘스트를 통해 캠페인 스타일을 탐구했다.
무엇이 암흑의 징조를 특별하게 만드는가?
글쎄요, 다른 어떤 게임에서도 찾아볼 수 없는 몇 가지 역학이 있습니다.
고유 장애물 시스템:
Dark Omen 보드는 메인(위) 보드 아래에 여러 개의 투명하고 이동 가능한 레이어가 있습니다. 이러한 레이어는 독립적으로 이동합니다. 각 레이어에는 장애물을 나타내는 표시가 있고, 플레이어가 보드 주위를 어떻게 이동할 수 있는지를 지시하는 미로와 같은 벽이 있다. 상단 보드에서 장애물(또는 벽)이 아래로 이동합니다. 본질적으로, 이것은 게임 내내 보드 상태가 변한다는 것을 의미하며, 어떤 두 플레이 스루도 유사하지 않다.
룬 스로우 시스템:
게임 도중에 플레이어들은 룬스(4면 토큰) 봉지에 손을 넣어 5개(총 16개)를 가져다가 보드 위에 떨어뜨린다. 룬스의 총 가능한 면이 64개이기 때문에, 두 개의 룬스스로는 동일하지 않다.
플레이어는 자신이 던진 룬에 해당하는 룬 카드에서 카드를 선택합니다. 이것은 매우 역동적인 시스템이며, 룬 던지기, 오멘, 플레이 스루마다 개별적이다.
액션 포인트:
플레이어는 각 턴마다 6개의 액션 포인트를 가지고 있으며, 이를 사용하여 보드에서 이동하거나 전투를 하거나 다른 대부분의 게임 활동을 할 수 있습니다. 플레이어는 한 번에 모든 AP를 사용할 필요가 없으며 같은 턴에서 AP를 번갈아 사용할 수 있습니다.
사기 포인트:
각 플레이어는 캐릭터 보드에서 추적되는 사기 포인트를 여러 개 가지고 있습니다. 사기 포인트는 전투, 보드 장애물 극복, 퍼즐 풀기에 크게 통합되어 있습니다.
전투:
어둠의 오멘에서의 전투는 주사위 굴리기와 무기와 갑옷 버프를 통합하여 수행됩니다. 배틀은 두 단계로 나뉜다: 1) 플레이어가 적의 주사위에 맞서 주사위를 굴리는 공격 롤. 공격 롤의 결과는 데미지 롤로 이어지며, 승리한 플레이어(또는 적)는 다른 플레이어를 상대로 데미지를 구릅니다. 타이는 일반적으로 데미지 롤로 연결되지 않지만, 많은 게임 요소가 타이를 위한 이점과 다른 전투 상황으로 연결된다.
이기고 지는 조건:
어둠의 전조는 각각 5-6개의 전조(Quests)가 있는 4장으로 되어 있다. 이 게임의 목표는 어둠에 지지 않고 이 모든 모험을 통해 플레이하는 것이다. 실패하거나 성공한 각 옴은 어둠 미터에 영향을 미칩니다. 만약 선수들이 너무 많은 전조를 잃는다면, 어둠은 패배하고, 게임은 패배한다. 오멘스를 완료하면 플레이어는 어둠을 막을 수 있으며 미터기를 빛으로 이동할 수도 있습니다.
-게시자의 설명
우리는 그것을 모험/롤 플레이 게임이라고 부르지만, 그것은 훨씬 더 많다. 플레이어는 잃어버린 북유럽 시간에 출발하며 전략적 의사 결정, 자원 관리, 서사적 전투, 퍼즐 해결에 직면한다.
2-4인 협동 게임으로, 다양한 퀘스트를 통해 캠페인 스타일을 탐구했다.
무엇이 암흑의 징조를 특별하게 만드는가?
글쎄요, 다른 어떤 게임에서도 찾아볼 수 없는 몇 가지 역학이 있습니다.
고유 장애물 시스템:
Dark Omen 보드는 메인(위) 보드 아래에 여러 개의 투명하고 이동 가능한 레이어가 있습니다. 이러한 레이어는 독립적으로 이동합니다. 각 레이어에는 장애물을 나타내는 표시가 있고, 플레이어가 보드 주위를 어떻게 이동할 수 있는지를 지시하는 미로와 같은 벽이 있다. 상단 보드에서 장애물(또는 벽)이 아래로 이동합니다. 본질적으로, 이것은 게임 내내 보드 상태가 변한다는 것을 의미하며, 어떤 두 플레이 스루도 유사하지 않다.
룬 스로우 시스템:
게임 도중에 플레이어들은 룬스(4면 토큰) 봉지에 손을 넣어 5개(총 16개)를 가져다가 보드 위에 떨어뜨린다. 룬스의 총 가능한 면이 64개이기 때문에, 두 개의 룬스스로는 동일하지 않다.
플레이어는 자신이 던진 룬에 해당하는 룬 카드에서 카드를 선택합니다.
액션 포인트:
플레이어는 각 턴마다 6개의 액션 포인트를 가지고 있으며, 이를 사용하여 보드에서 이동하거나 전투를 하거나 다른 대부분의 게임 활동을 할 수 있습니다. 플레이어는 한 번에 모든 AP를 사용할 필요가 없으며 같은 턴에서 AP를 번갈아 사용할 수 있습니다.
사기 포인트:
각 플레이어는 캐릭터 보드에서 추적되는 사기 포인트를 여러 개 가지고 있습니다. 사기 포인트는 전투, 보드 장애물 극복, 퍼즐 풀기에 크게 통합되어 있습니다.
전투:
어둠의 오멘에서의 전투는 주사위 굴리기와 무기와 갑옷 버프를 통합하여 수행됩니다. 배틀은 두 단계로 나뉜다: 1) 플레이어가 적의 주사위에 맞서 주사위를 굴리는 공격 롤. 공격 롤의 결과는 데미지 롤로 이어지며, 승리한 플레이어(또는 적)는 다른 플레이어를 상대로 데미지를 구릅니다. 타이는 일반적으로 데미지 롤로 연결되지 않지만, 많은 게임 요소가 타이를 위한 이점과 다른 전투 상황으로 연결된다.
이기고 지는 조건:
어둠의 전조는 각각 5-6개의 전조(Quests)가 있는 4장으로 되어 있다. 이 게임의 목표는 어둠에 지지 않고 이 모든 모험을 통해 플레이하는 것이다. 실패하거나 성공한 각 옴은 어둠 미터에 영향을 미칩니다. 만약 선수들이 너무 많은 전조를 잃는다면, 어둠은 패배하고, 게임은 패배한다. 오멘스를 완료하면 플레이어는 어둠을 막을 수 있으며 미터기를 빛으로 이동할 수도 있습니다.
-게시자의 설명
Dark Omen is a unique role playing board game. It brings together elements of your favourite games growing up, with game mechanics which the industry has never seen. Dark Omen immerses players in a tangible world with an enthralling story, epic characters, and stunning artwork.
We call it an Adventure/Roll Playing game, but it is much more. Players set forth in a lost Nordic time, and are faced with strategic decision making, resources management, epic battles, and puzzle solving.
It is a 2-4 player cooperative game, explored campaign style through a variety of quests.
What makes Dark Omen special?
Well, there are several mechanics, which are not found in any other game.
The Unique Obstacle System:
The Dark Omen board has several transparent, moveable layers underneath the main (top) board. These layers move independently. Each layers has markings on it which represent the obstacles, or maze-like walls, which dictate how players can move around the board. From the view of the top board, the Obstacles (or walls), move underneath. In essence, this means that the board state changes throughout the game, and no two play throughs are similar.
The Rune Throw system:
At intervals during the game, players reach into a bag of Runes (4 sided tokens), take 5 pieces (of 16 total), and drop them on the board. Since there are 64 total possible sides of Runes, no two Rune Throws are the same.
Players then select a card from the Rune Cards, which correspond to the Runes which they have thrown.
The Rune Cards are a powerful handicap system which effect players in significant ways. These effect movement, battle, resources management, and much more.
The Rune effects stay in play for several Omens, so players need to adjust their strategies accordingly. Sometimes this can be a real pain, sometimes it makes things much easier.
This is a very dynamic system, and is individual for each Rune Throw, Omen, and play-through.
Action Points:
Players have 6 Action points each per turn, which they can use to move on the board, for battle, and most other game activities. Players don\'t need to use all of their AP at once and can choose to alternate spending AP during the same turn.
Morale Points:
In addition, each player has a number of Morale Points, which are tracked on their character board. Morale Points are heavily integrated into battle, overcoming board obstacles, and solving puzzles.
Battle:
Battle in Dark Omen is done by dice rolling, and incorporating weapon and armor buffs. Battle has two stages: 1) Attack Roll, where players roll their dice against the dice of the enemy. The outcome of the Attack Roll leads to the Damage Roll, where the winning player (or enemy) rolls for damage against the other. Ties normally lead to no Damage Roll, however many game elements lead to advantages for ties, and other battle situations.
Win and Lose conditions:
Dark Omen has 4 chapters, each with 5-6 Omens (Quests). The goal of the game is play through all of these adventures, without losing to the Darkness. Each failed or succeeded Omen affects the Darkness meter. If the players lose too many Omens, then the Darkness vanquished, and the game is lost. By completing Omens, players hold the Darkness at bay, and can even move the meter to the light.
-description from publisher
We call it an Adventure/Roll Playing game, but it is much more. Players set forth in a lost Nordic time, and are faced with strategic decision making, resources management, epic battles, and puzzle solving.
It is a 2-4 player cooperative game, explored campaign style through a variety of quests.
What makes Dark Omen special?
Well, there are several mechanics, which are not found in any other game.
The Unique Obstacle System:
The Dark Omen board has several transparent, moveable layers underneath the main (top) board. These layers move independently. Each layers has markings on it which represent the obstacles, or maze-like walls, which dictate how players can move around the board. From the view of the top board, the Obstacles (or walls), move underneath. In essence, this means that the board state changes throughout the game, and no two play throughs are similar.
The Rune Throw system:
At intervals during the game, players reach into a bag of Runes (4 sided tokens), take 5 pieces (of 16 total), and drop them on the board. Since there are 64 total possible sides of Runes, no two Rune Throws are the same.
Players then select a card from the Rune Cards, which correspond to the Runes which they have thrown.
The Rune Cards are a powerful handicap system which effect players in significant ways. These effect movement, battle, resources management, and much more.
The Rune effects stay in play for several Omens, so players need to adjust their strategies accordingly. Sometimes this can be a real pain, sometimes it makes things much easier.
This is a very dynamic system, and is individual for each Rune Throw, Omen, and play-through.
Action Points:
Players have 6 Action points each per turn, which they can use to move on the board, for battle, and most other game activities. Players don\'t need to use all of their AP at once and can choose to alternate spending AP during the same turn.
Morale Points:
In addition, each player has a number of Morale Points, which are tracked on their character board. Morale Points are heavily integrated into battle, overcoming board obstacles, and solving puzzles.
Battle:
Battle in Dark Omen is done by dice rolling, and incorporating weapon and armor buffs. Battle has two stages: 1) Attack Roll, where players roll their dice against the dice of the enemy. The outcome of the Attack Roll leads to the Damage Roll, where the winning player (or enemy) rolls for damage against the other. Ties normally lead to no Damage Roll, however many game elements lead to advantages for ties, and other battle situations.
Win and Lose conditions:
Dark Omen has 4 chapters, each with 5-6 Omens (Quests). The goal of the game is play through all of these adventures, without losing to the Darkness. Each failed or succeeded Omen affects the Darkness meter. If the players lose too many Omens, then the Darkness vanquished, and the game is lost. By completing Omens, players hold the Darkness at bay, and can even move the meter to the light.
-description from publisher
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