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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-75 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jim Price
-
아티스트
-
인원
게임 소개
군대를 구축하십시오. 라이벌을 물리치십시오. 당신의 출생 권리를 주장하세요.
Erudia: Battle of Birthrights는 비대칭 전술과 전략을 특징으로 하는 2인용 확장 카드 게임이다. 게임이 시작되기 전에 각 플레이어는 고전적인 RPG 원형과 직업 시스템을 대표하는 기본 및 보조 클래스를 초안하여 96개의 고유한 데크 조합 중 하나를 선택한다. 플레이어들은 그 다음에 다가올 전투를 위한 추가적인 흥미의 층을 만들기 위해 그들의 덱을 더 커스터마이즈할 것이다.
플레이어는 여러 목표에 의해 포착될 수 있는 전장에서 교대로 전진한다. 플레이어는 턴마다 최대 3개의 전술을 선택하여 사용하며, 각 전술은 턴이 낭비되지 않도록 다양한 옵션을 제공한다. 이러한 옵션에는 전장에서 그들의 위치를 높이기 위한 카드놀이, 능력 활성화, 그들의 유닛 강화, 경쟁 유닛 손상, 그리고 그들의 위치를 높이기 위한 카드 뽑기가 포함된다. 전장은 지역 다수 또는 승리를 위한 대체 수단을 제공하는 고유한 지형 기반 목표를 통해 점령된다. 게임은 한 플레이어가 전장을 점령하여 16개 이상의 빅토리 포인트를 획득하고 에루디아의 왕좌를 차지했을 때 종료된다.
에루디아는 미리 설계된 미리 정해진 수의 계획된 확장을 포함하고 있다는 점에서 독특하며, 전쟁이 어떻게 전개되는지에 대한 서술적 힌트와 스포일러뿐만 아니라 하나의 일관된 규칙서를 허용한다. 정기적으로 확장을 통해 새로운 클래스와 콘텐츠가 추가되지만, 에루디아는 플레이어가 게임에 포함될 실제 콘텐츠를 공동으로 설계할 수 있는 커뮤니티 콘텐츠 이니셔티브도 자랑스럽게 갖추고 있다. 이 코어 세트에는 앞으로 더 많은 참여 기회가 있는 두 가지 클래스가 포함되어 있습니다. 전체적으로, 코어 세트는 8개의 기본 데크와 13개의 보조 데크를 포함하고 있으며, 총 96개의 고유한 군을 위해 추가로 사용자 정의할 수 있습니다!
— 디자이너의 설명
Erudia: Battle of Birthrights는 비대칭 전술과 전략을 특징으로 하는 2인용 확장 카드 게임이다. 게임이 시작되기 전에 각 플레이어는 고전적인 RPG 원형과 직업 시스템을 대표하는 기본 및 보조 클래스를 초안하여 96개의 고유한 데크 조합 중 하나를 선택한다. 플레이어들은 그 다음에 다가올 전투를 위한 추가적인 흥미의 층을 만들기 위해 그들의 덱을 더 커스터마이즈할 것이다.
플레이어는 여러 목표에 의해 포착될 수 있는 전장에서 교대로 전진한다. 플레이어는 턴마다 최대 3개의 전술을 선택하여 사용하며, 각 전술은 턴이 낭비되지 않도록 다양한 옵션을 제공한다. 이러한 옵션에는 전장에서 그들의 위치를 높이기 위한 카드놀이, 능력 활성화, 그들의 유닛 강화, 경쟁 유닛 손상, 그리고 그들의 위치를 높이기 위한 카드 뽑기가 포함된다. 전장은 지역 다수 또는 승리를 위한 대체 수단을 제공하는 고유한 지형 기반 목표를 통해 점령된다. 게임은 한 플레이어가 전장을 점령하여 16개 이상의 빅토리 포인트를 획득하고 에루디아의 왕좌를 차지했을 때 종료된다.
에루디아는 미리 설계된 미리 정해진 수의 계획된 확장을 포함하고 있다는 점에서 독특하며, 전쟁이 어떻게 전개되는지에 대한 서술적 힌트와 스포일러뿐만 아니라 하나의 일관된 규칙서를 허용한다. 정기적으로 확장을 통해 새로운 클래스와 콘텐츠가 추가되지만, 에루디아는 플레이어가 게임에 포함될 실제 콘텐츠를 공동으로 설계할 수 있는 커뮤니티 콘텐츠 이니셔티브도 자랑스럽게 갖추고 있다. 이 코어 세트에는 앞으로 더 많은 참여 기회가 있는 두 가지 클래스가 포함되어 있습니다. 전체적으로, 코어 세트는 8개의 기본 데크와 13개의 보조 데크를 포함하고 있으며, 총 96개의 고유한 군을 위해 추가로 사용자 정의할 수 있습니다!
— 디자이너의 설명
Build Your Army. Defeat Your Rival. Claim Your Birthright.
Erudia: Battle of Birthrights is a two player expandable card game featuring asymmetric tactics and strategies. Before the game begins, each player will select one of 96 unique deck combinations by drafting a primary and secondary class representing classical RPG archetypes and job systems. Players will then further customize their decks to create an additional layer of intrigue for their coming battle.
Players take turns advancing on battlefields which can be captured by multiple objectives. Players select up to three tactics to use each turn, with each tactic offering multiple options to ensure that no turn is wasted. These options include playing cards to advance their position on battlefields, activating abilities, strengthening their units, damaging rival units, and drawing cards to enhance their position. Battlefields are captured through area majority or through unique terrain based objectives which offer alternate means to victory. The game ends when one player has amassed 16 or more Victory Points from capturing battlefields and has claimed the throne of Erudia.
Erudia is unique in its design in that it contains a predetermined number of planned expansions that have been designed in advance, allowing for a single, consistent rulebook as well as narrative hints and spoilers of how the war unfolds. New classes and content will be added through expansions regularly, but Erudia also proudly features a Community Content Initiative where players get to collaboratively design actual content that will be included in the game. This Core Set contains two such classes, with more opportunities for involvement in the future. Overall, the Core Set contains 8 primary decks and 13 secondary decks for a total of 96 unique armies that are further customizable for endless replayability!
—description from the designer
Erudia: Battle of Birthrights is a two player expandable card game featuring asymmetric tactics and strategies. Before the game begins, each player will select one of 96 unique deck combinations by drafting a primary and secondary class representing classical RPG archetypes and job systems. Players will then further customize their decks to create an additional layer of intrigue for their coming battle.
Players take turns advancing on battlefields which can be captured by multiple objectives. Players select up to three tactics to use each turn, with each tactic offering multiple options to ensure that no turn is wasted. These options include playing cards to advance their position on battlefields, activating abilities, strengthening their units, damaging rival units, and drawing cards to enhance their position. Battlefields are captured through area majority or through unique terrain based objectives which offer alternate means to victory. The game ends when one player has amassed 16 or more Victory Points from capturing battlefields and has claimed the throne of Erudia.
Erudia is unique in its design in that it contains a predetermined number of planned expansions that have been designed in advance, allowing for a single, consistent rulebook as well as narrative hints and spoilers of how the war unfolds. New classes and content will be added through expansions regularly, but Erudia also proudly features a Community Content Initiative where players get to collaboratively design actual content that will be included in the game. This Core Set contains two such classes, with more opportunities for involvement in the future. Overall, the Core Set contains 8 primary decks and 13 secondary decks for a total of 96 unique armies that are further customizable for endless replayability!
—description from the designer
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