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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Karasuishi Zakuro (烏石ザクロ), Alan Shimojima
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아티스트
Klara Mask (くららマスク), Punike (プニケ)
-
인원
게임 소개
마법학교의 견습 마녀들이 빗자루를 타고 운동장 위를 날아다니는 일본의 게임이다. 이 게임은 승리 포인트를 획득하여 단일 승자를 위한 경쟁 게임 또는 탈출하는 마법 생물을 막으려는 협동 게임으로 진행될 수 있다. 두 게임 모두 주요 규칙이 적용되며, 협동 게임은 단독으로 진행할 수 있다.
게임에는 ~ジェア魔校法練訓の~(~제레미야 마법학교 훈련법~)이라는 부제가 붙어 있다.
플레이어는 주사위를 사용하여 다음과 같은 세 가지 액션에 맞설 수 있다: 마법, 동작 및 학생 스킬을 활성화합니다.
6개의 마법 회로 카드에 주사위를 대면 플레이어는 마법 주문을 받을 수 있습니다. 마법은 다른 플레이어나 생물을 공격할 때 사용됩니다. 학생의 마법 빗자루에 사용되는 주사위는 플레이어가 마녀를 운동장을 가로질러 움직일 수 있게 한다. 각 학생들은 주사위를 가지고 라운드당 한 번씩 사용되는 특별한 기술을 가지고 있다.
그 경기는 6라운드 후에 끝난다. 선수들은 공격과 수비, 그리고 기술의 움직임과 성장을 결합하여 학생들의 발전의 균형을 맞출 필요가 있다. 학생들이 더 많이 발전할수록, 그들은 최종 라운드까지 더 많은 것을 성취할 수 있다.
2인용 게임에서 각 플레이어는 두 명의 마녀를 조종합니다. 협동 게임에서 플레이어는 좋은 주사위 롤을 전달할 수 있다. 경쟁적인 게임에서, 시작 선수가 되는 것은 당신에게 이점을 준다.
2022년에 출시된 두 번째 에디션은 구성 요소와 박스 아트가 개선되었지만 게임플레이는 동일했다.
사용자 요약
게임에는 ~ジェア魔校法練訓の~(~제레미야 마법학교 훈련법~)이라는 부제가 붙어 있다.
플레이어는 주사위를 사용하여 다음과 같은 세 가지 액션에 맞설 수 있다: 마법, 동작 및 학생 스킬을 활성화합니다.
6개의 마법 회로 카드에 주사위를 대면 플레이어는 마법 주문을 받을 수 있습니다. 마법은 다른 플레이어나 생물을 공격할 때 사용됩니다. 학생의 마법 빗자루에 사용되는 주사위는 플레이어가 마녀를 운동장을 가로질러 움직일 수 있게 한다. 각 학생들은 주사위를 가지고 라운드당 한 번씩 사용되는 특별한 기술을 가지고 있다.
그 경기는 6라운드 후에 끝난다. 선수들은 공격과 수비, 그리고 기술의 움직임과 성장을 결합하여 학생들의 발전의 균형을 맞출 필요가 있다. 학생들이 더 많이 발전할수록, 그들은 최종 라운드까지 더 많은 것을 성취할 수 있다.
2인용 게임에서 각 플레이어는 두 명의 마녀를 조종합니다. 협동 게임에서 플레이어는 좋은 주사위 롤을 전달할 수 있다. 경쟁적인 게임에서, 시작 선수가 되는 것은 당신에게 이점을 준다.
2022년에 출시된 두 번째 에디션은 구성 요소와 박스 아트가 개선되었지만 게임플레이는 동일했다.
사용자 요약
ウィッチズウィスク (Witches Whisk) is a game from Japan, with apprentice witches at a magic school flying on broomsticks over the sports field. The game can be played as a competitive game for a single winner by scoring victory points, or as a co-operative game trying to stop the escaping magical creatures. The main rules apply for both games and the co-op game can be played solo.
The game has a subtitle ~ジェレミア魔法学校の訓練法~(~Jeremiah Magic School Training Method~).
Players use dice to place against three actions: Activating Magic, Movement, and Student Skills.
By placing dice against the six different magic circuit cards, a player can gain magic spells from them. Magic is used when attacking other players, or the creatures. Dice used on the magic broom of a student allows the player to move that witch across the playing field. Each student has special skills which are used once per round with the dice.
The game ends after six rounds. Players need to balance the development of their students, combining attack and defence, and movement and growth of skills. The more a student develops, the more they can achieve by the final round.
In a 2 player game, each player controls two witches. In a co-operative game, players can pass on good dice rolls. In the competitive game, getting to be start player gives you advantages.
The second edition released in 2022 had improved components and box art, but the gameplay was the same.
user summary
The game has a subtitle ~ジェレミア魔法学校の訓練法~(~Jeremiah Magic School Training Method~).
Players use dice to place against three actions: Activating Magic, Movement, and Student Skills.
By placing dice against the six different magic circuit cards, a player can gain magic spells from them. Magic is used when attacking other players, or the creatures. Dice used on the magic broom of a student allows the player to move that witch across the playing field. Each student has special skills which are used once per round with the dice.
The game ends after six rounds. Players need to balance the development of their students, combining attack and defence, and movement and growth of skills. The more a student develops, the more they can achieve by the final round.
In a 2 player game, each player controls two witches. In a co-operative game, players can pass on good dice rolls. In the competitive game, getting to be start player gives you advantages.
The second edition released in 2022 had improved components and box art, but the gameplay was the same.
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