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BGG랭킹
BGG전체 : 20588
WARGAMES : 3767
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Joe Youst
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인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
솔로몬즈 캠페인은 제임스 F.가 디자인하고 배급한 동명의 구 SPI 게임의 광범위한 재설계이다. 1973년 더니건. 1942년 여름과 가을에 과달카날 섬과 그 주변에서 행해진 공중, 해상, 육지 작전의 2인용 복합 역사 시뮬레이션을 보여준다. 이 게임은 미국의 섬 침공으로 시작되며 이후 일본이 섬을 탈환하려는 시도를 포함한다. 이 게임은 항공-해군-지상 연합 작전 또는 오늘날 "공동 작전"이라고 불리는 것을 시뮬레이션하기 위한 것이다. 결과적으로 지휘 및 참모 시스템의 모델링에 중점을 두고 있으며, 공중, 해군, 지상군 간의 순차적 상호작용에 내재된 어려움과 장점에 초점을 맞추고 있다.
솔로몬즈 캠페인은 제임스 F.가 디자인하고 배급한 동명의 구 SPI 게임의 광범위한 재설계이다. 1973년 더니건. 1942년 여름과 가을에 과달카날 섬과 그 주변에서 행해진 공중, 해상, 육지 작전의 2인용 복합 역사 시뮬레이션을 보여준다. 이 게임은 미국의 섬 침공으로 시작되며 이후 일본이 섬을 탈환하려는 시도를 포함한다. 이 게임은 항공-해군-지상 연합 작전 또는 오늘날 "공동 작전"이라고 불리는 것을 시뮬레이션하기 위한 것이다. 결과적으로 지휘 및 참모 시스템의 모델링에 중점을 두고 있으며, 공중, 해군, 지상군 간의 순차적 상호작용에 내재된 어려움과 장점에 초점을 맞추고 있다.
Game description from the publisher:
The Solomons Campaign is an extensive redesign of the old-SPI game of the same name originally designed and published by James F. Dunnigan in 1973. It presents a two-player, complex historical simulation of the air, sea and land campaigns waged on and around the island of Guadalcanal in the summer and fall of 1942. The game begins with the American invasion of that island and includes the subsequent Japanese attempts to retake it. The game is intended to be a simulation of combined air-naval-ground operations, or what are today called "joint operations". Consequently it centers on modeling command and staff systems, focusing on the difficulties and advantages inherent in sequenced interactions between and among air, naval and ground forces.
The Solomons Campaign is an extensive redesign of the old-SPI game of the same name originally designed and published by James F. Dunnigan in 1973. It presents a two-player, complex historical simulation of the air, sea and land campaigns waged on and around the island of Guadalcanal in the summer and fall of 1942. The game begins with the American invasion of that island and includes the subsequent Japanese attempts to retake it. The game is intended to be a simulation of combined air-naval-ground operations, or what are today called "joint operations". Consequently it centers on modeling command and staff systems, focusing on the difficulties and advantages inherent in sequenced interactions between and among air, naval and ground forces.
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