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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.50 / 5
-
디자이너
Perepau Llistosella
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아티스트
-
인원
게임 소개
저자는 파스쿠아 섬(에스터 섬)을 여행한 뒤 섬 주민과 이들의 멸종을 소재로 한 이 게임을 우리에게 가져다준다.
라파누이 부족은 약 1000년 동안 외지고 작은 화산섬에 고립되었다. 자원이 부족했고 인구는 환경과 부족 간의 경쟁, 집단 사회와의 불안정한 균형 속에서 살았다.
게임
플레이어는 채석장, 남자, 야자수, 심지어 '노예'를 사용하여 '모아이'(큰 얼굴을 하고 바다를 바라보고 있는 대형 조각상)의 건축물을 관리한다.
필자는 몇몇 테스터들로부터 게임의 메커니즘이 푸에르토리코와 매우 유사하다고 들은 적이 있지만, 유일하게 비슷한 점은 '역할 선택' 단계다.
이 게임은 인쇄 및 플레이(http://kokorin)에서만 사용할 수 있습니다.wordpress.com/2008/06/15/rapa-nui/
라파누이 부족은 약 1000년 동안 외지고 작은 화산섬에 고립되었다. 자원이 부족했고 인구는 환경과 부족 간의 경쟁, 집단 사회와의 불안정한 균형 속에서 살았다.
게임
플레이어는 채석장, 남자, 야자수, 심지어 '노예'를 사용하여 '모아이'(큰 얼굴을 하고 바다를 바라보고 있는 대형 조각상)의 건축물을 관리한다.
필자는 몇몇 테스터들로부터 게임의 메커니즘이 푸에르토리코와 매우 유사하다고 들은 적이 있지만, 유일하게 비슷한 점은 '역할 선택' 단계다.
이 게임은 인쇄 및 플레이(http://kokorin)에서만 사용할 수 있습니다.wordpress.com/2008/06/15/rapa-nui/
After a trip to Isla de Pascua (Easter Island), the author brings to us this game based on the inhabitants of the island and the extinction of them.
The Rapa-Nui tribes were isolated about 1000 years in a remote, tiny and volcanic island. There were a lack of resources and the population lived in a unstable balance with the environment, the rivalry between tribes and the collective society.
THE GAME
Players manage the building of the 'moais' (these big sculptures with big faces, facing to the sea), using quarries, men, palm trees (to take wood) and even 'slaves'.
I had heard from some testers that the mechanics of the game were very similar to Puerto Rico, but the only similarity is the 'role selection' phase.
The game is only available (rules and components) for Print & Play at: http://kokorin.wordpress.com/2008/06/15/rapa-nui/
The Rapa-Nui tribes were isolated about 1000 years in a remote, tiny and volcanic island. There were a lack of resources and the population lived in a unstable balance with the environment, the rivalry between tribes and the collective society.
THE GAME
Players manage the building of the 'moais' (these big sculptures with big faces, facing to the sea), using quarries, men, palm trees (to take wood) and even 'slaves'.
I had heard from some testers that the mechanics of the game were very similar to Puerto Rico, but the only similarity is the 'role selection' phase.
The game is only available (rules and components) for Print & Play at: http://kokorin.wordpress.com/2008/06/15/rapa-nui/
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