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BGG랭킹
BGG전체 : 5232
STRATEGY : 1908
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.30 / 5
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디자이너
Łukasz M. Pogoda
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아티스트
Mariusz Gandzel, Łukasz M. Pogoda
-
인원
게임 소개
2인용 게임인 바실리카는 중세 성당을 함께 건축하라는 명령을 받은 중세 명장 두 명의 결투를 선보인다. 플레이어들은 대성당 배치를 계획하고 동시에 건설 현장에서 일을 감독하면서 상대 선수보다 유리한 고지를 점하고 있다.
사원은 널빤지에 네모난 타일을 깔거나 이미 지은 타일을 깔아서 짓는다. 기와가 대성당의 평면도를 이루고 있다. 이 기와들은 네 가지 색으로 구분되며, 성당의 다른 요소들을 나타낸다. 플레이어가 사용할 수 있는 타일 풀은 랜덤입니다. 나중에 플레이어들은 타일에 폰을 얹는다; 이 폰들은 디자인을 현실로 만들어 줄 건축공, 석공, 목수들의 팀이다.
플레이어들은 두 가지 목표를 달성하기 위해 노력한다: 대성당 타일을 배치하여 단일 색상을 나타내는 가장 큰 영역을 만들고, 상대보다 더 많은 폰을 이 영역에 배치하는 것이다.
모든 기와에는 또한 성당에 타일을 추가하는 대신 연주될 수 있는 특별한 액션이 하나 있다. 이러한 액션 플레이어를 사용하면 폰을 타일 간에 이동하거나, 폰을 승격(가치 상승)하거나, 타일을 조작할 수 있습니다. 특정 질서의 실행은 타일을 성당의 일부로 사용하는 것을 제외하므로, 건물 확장과 조치 중 하나를 선택하는 것이 전략적이다. 두 참가자가 동일한 타일 선택을 공유하기 때문에 사용 가능한 자원의 계획과 최적 사용이 중요하다. 따라서, 플레이어나 플레이어 차례에서 사용하지 않는 타일이나 동작은 상대방에게 즉시 사용 가능하게 된다.
일부 타일은 스코어링 트랙을 따라 이동하는 특수 킹 폰의 이동을 트리거합니다. 몇 번 움직일 때마다 킹 졸은 왕실의 성당 방문을 알리는 공간으로 다가온다. 왕실 방문 때마다 작업 진행 상황을 평가하고 선수들에게 승리 포인트를 부여한다. 각 플레이어에게 주어지는 VP의 수는 득점 순간에 폰에 의해 통제되는 영역의 크기와 수에 따라 달라진다. 플레이어가 더 많은 영역을 통제할수록, 그리고 이러한 영역이 더 커질수록 플레이어에 대한 보상은 더 커진다. 경기가 끝날 때 승자는 더 많은 승리 포인트를 획득한 선수입니다.
사원은 널빤지에 네모난 타일을 깔거나 이미 지은 타일을 깔아서 짓는다. 기와가 대성당의 평면도를 이루고 있다. 이 기와들은 네 가지 색으로 구분되며, 성당의 다른 요소들을 나타낸다. 플레이어가 사용할 수 있는 타일 풀은 랜덤입니다. 나중에 플레이어들은 타일에 폰을 얹는다; 이 폰들은 디자인을 현실로 만들어 줄 건축공, 석공, 목수들의 팀이다.
플레이어들은 두 가지 목표를 달성하기 위해 노력한다: 대성당 타일을 배치하여 단일 색상을 나타내는 가장 큰 영역을 만들고, 상대보다 더 많은 폰을 이 영역에 배치하는 것이다.
모든 기와에는 또한 성당에 타일을 추가하는 대신 연주될 수 있는 특별한 액션이 하나 있다. 이러한 액션 플레이어를 사용하면 폰을 타일 간에 이동하거나, 폰을 승격(가치 상승)하거나, 타일을 조작할 수 있습니다. 특정 질서의 실행은 타일을 성당의 일부로 사용하는 것을 제외하므로, 건물 확장과 조치 중 하나를 선택하는 것이 전략적이다. 두 참가자가 동일한 타일 선택을 공유하기 때문에 사용 가능한 자원의 계획과 최적 사용이 중요하다. 따라서, 플레이어나 플레이어 차례에서 사용하지 않는 타일이나 동작은 상대방에게 즉시 사용 가능하게 된다.
일부 타일은 스코어링 트랙을 따라 이동하는 특수 킹 폰의 이동을 트리거합니다. 몇 번 움직일 때마다 킹 졸은 왕실의 성당 방문을 알리는 공간으로 다가온다. 왕실 방문 때마다 작업 진행 상황을 평가하고 선수들에게 승리 포인트를 부여한다. 각 플레이어에게 주어지는 VP의 수는 득점 순간에 폰에 의해 통제되는 영역의 크기와 수에 따라 달라진다. 플레이어가 더 많은 영역을 통제할수록, 그리고 이러한 영역이 더 커질수록 플레이어에 대한 보상은 더 커진다. 경기가 끝날 때 승자는 더 많은 승리 포인트를 획득한 선수입니다.
Basilica, a game for 2 players, presents the duel of two medieval master masons who are ordered to build a medieval cathedral together. Players are planning cathedral layout and overseeing work at the construction site in tandem, in the same time trying to gain advantage over the opposite player.
The temple is built by laying square tiles adjacent to the board or already built tiles. Tiles form the plan of the cathedral. These tiles, distinguished by four colors, represent different elements of the cathedral. The pool of tiles available to players is random. Later, the players place pawns on the tiles – these pawns are the teams of builders: foremen, masons and carpenters, who will make the design a reality.
The players strive to achieve two goals: to lay their cathedral tiles so as to create the largest possible areas representing a single color, and to have more pawns in these areas than their opponent.
Every tile bears also one special action that could be played instead of adding a tile to the cathedral. Using these actions player may move pawns from tile to tile, promote them (increasing their value) or manipulate the tiles. Execution of specific order excludes the tile from being used as part of cathedral, so choice between expanding the edifice and making some action is strategic. Planning and optimal use of available resources is important, as both participants share the same selection of tiles. Thus, tiles and actions shown on them not used by the player in her or his turn become immediately available to his opponent.
Some tiles trigger movement of a special King pawn, which moves along the scoring track. Every few moves, the King pawn comes to a space indicating a royal visit to the cathedral. During each royal visit, the progress of work is assessed and Victory Points are assigned to the players. The number of VPs each player is awarded depends on the size and number of the areas controlled by their pawns at the moment of scoring. The more areas the player controls, and the bigger these are, the greater the reward for the player. At the end of the game, the winner is the player who has claimed more Victory Points.
The temple is built by laying square tiles adjacent to the board or already built tiles. Tiles form the plan of the cathedral. These tiles, distinguished by four colors, represent different elements of the cathedral. The pool of tiles available to players is random. Later, the players place pawns on the tiles – these pawns are the teams of builders: foremen, masons and carpenters, who will make the design a reality.
The players strive to achieve two goals: to lay their cathedral tiles so as to create the largest possible areas representing a single color, and to have more pawns in these areas than their opponent.
Every tile bears also one special action that could be played instead of adding a tile to the cathedral. Using these actions player may move pawns from tile to tile, promote them (increasing their value) or manipulate the tiles. Execution of specific order excludes the tile from being used as part of cathedral, so choice between expanding the edifice and making some action is strategic. Planning and optimal use of available resources is important, as both participants share the same selection of tiles. Thus, tiles and actions shown on them not used by the player in her or his turn become immediately available to his opponent.
Some tiles trigger movement of a special King pawn, which moves along the scoring track. Every few moves, the King pawn comes to a space indicating a royal visit to the cathedral. During each royal visit, the progress of work is assessed and Victory Points are assigned to the players. The number of VPs each player is awarded depends on the size and number of the areas controlled by their pawns at the moment of scoring. The more areas the player controls, and the bigger these are, the greater the reward for the player. At the end of the game, the winner is the player who has claimed more Victory Points.
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