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BGG랭킹
BGG전체 : 9152
WARGAMES : 1538
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.26 / 5
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디자이너
Danny Holte
-
아티스트
Danny Holte, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
최고사령관(The Supreme Commander)은 1939년 9월부터 종전까지 제2차 세계 대전 전역을 아우르는 2-5명의 플레이어를 위한 게임이다. 다른 많은 ETO 게임들이 있지만, 최고사령관은 전쟁의 모든 주요 측면을 간단하고 간단한 방식으로 효과적으로 모델링합니다.
무르만스크 호송대, 임대차, 외교, 전략적 유보트 작전, 기술 발전, 전략 폭격 작전, 해군 침공, 경제 및 군사 생산, 파르티잔 &NDash; 이 모든 요소들은 놀라울 정도로 배우기 쉬운 게임에 포함되어 있습니다.
그렇다고 해서 최고사령관이 단순함을 위해 역사적 정확성을 포기하는 일종의 타협이라고 할 수는 없다. 이 게임은 상세한 전투 순서를 전달하며, 플레이어들이 전쟁의 역사적인 군사 작전과 일어났을지도 모르는 <what ifs”를 실행할 수 있도록 경제 및 외교 시스템을 꼼꼼히 조사한다. 그것은 전적으로 플레이어들에게 달려있다; 그 시스템은 열려있고 플레이어들을 과거의 정확한 결정으로 제한하지 않는다.
경기 시간은 다양하겠지만, 일반적으로 캠페인 경기는 두 번 같은 방식으로 진행되는 경우가 거의 없는 주말 긴 경기가 될 것이다.
캠페인 게임과 두 가지 짧은 시나리오가 포함되어 있습니다.
구성 요소:
규칙집
22"x34" 지도 두 개
외교 트랙(카드 스톡)
플레이어 보조 카드 2개
두 개의 카운터시트
프랑스, 영국, 미국, 소련, 이탈리아, 독일용 Force Pool 카드 6개
10면 주사위 2개
1회당 1.5개월의 시간 척도
지도 축척/육각당 60마일
유닛 스케일 군단 및 육군
플레이어 수 2 ~ 5
개발자: 폴 마조람
MAP 및 카운터 아트: 찰리 키블러
아트 디렉터 & 패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
최고사령관(The Supreme Commander)은 1939년 9월부터 종전까지 제2차 세계 대전 전역을 아우르는 2-5명의 플레이어를 위한 게임이다. 다른 많은 ETO 게임들이 있지만, 최고사령관은 전쟁의 모든 주요 측면을 간단하고 간단한 방식으로 효과적으로 모델링합니다.
무르만스크 호송대, 임대차, 외교, 전략적 유보트 작전, 기술 발전, 전략 폭격 작전, 해군 침공, 경제 및 군사 생산, 파르티잔 &NDash; 이 모든 요소들은 놀라울 정도로 배우기 쉬운 게임에 포함되어 있습니다.
그렇다고 해서 최고사령관이 단순함을 위해 역사적 정확성을 포기하는 일종의 타협이라고 할 수는 없다. 이 게임은 상세한 전투 순서를 전달하며, 플레이어들이 전쟁의 역사적인 군사 작전과 일어났을지도 모르는 <what ifs”를 실행할 수 있도록 경제 및 외교 시스템을 꼼꼼히 조사한다. 그것은 전적으로 플레이어들에게 달려있다; 그 시스템은 열려있고 플레이어들을 과거의 정확한 결정으로 제한하지 않는다.
경기 시간은 다양하겠지만, 일반적으로 캠페인 경기는 두 번 같은 방식으로 진행되는 경우가 거의 없는 주말 긴 경기가 될 것이다.
캠페인 게임과 두 가지 짧은 시나리오가 포함되어 있습니다.
구성 요소:
규칙집
22"x34" 지도 두 개
외교 트랙(카드 스톡)
플레이어 보조 카드 2개
두 개의 카운터시트
프랑스, 영국, 미국, 소련, 이탈리아, 독일용 Force Pool 카드 6개
10면 주사위 2개
1회당 1.5개월의 시간 척도
지도 축척/육각당 60마일
유닛 스케일 군단 및 육군
플레이어 수 2 ~ 5
개발자: 폴 마조람
MAP 및 카운터 아트: 찰리 키블러
아트 디렉터 & 패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
(from GMT website:)
The Supreme Commander is a game designed for 2-5 players covering the entirety of World War II in the European Theater of Operations (ETO), from September 1939 to the end of the war. While there are plenty of other ETO games out there, The Supreme Commander effectively models all of the primary aspects of the war in a simple, straight-forward manner.
Murmansk convoy, Lend-Lease, diplomacy, the strategic U-Boat campaign, technological advancement, strategic bombing campaigns, naval invasions, the economy and military production, partisans – All of these elements and more are included in a surprisingly easy-to-learn game.
That is not to say that The Supreme Commander is some sort of compromise, surrendering historical accuracy for simplicity. The game delivers a detailed order of battle and meticulously researched economic and diplomatic system which allows players to play out the historical military campaigns of the war as well as the “what ifs” that may have happened. It is entirely up to the players – the system is open-ended and does not restrict players to the exact decisions of the past.
Play time will vary, but the campaign game generally will be a weekend long game that will rarely play the same way twice.
A campaign game and two shorter scenarios are included.
COMPONENTS:
Rulebook
Two 22"x34" maps
Diplomatic Track (cardstock)
2 Player aid cards
Two countersheets
6 x Force Pool cards for France, UK, US, USSR, Italy, Germany
Two 10-sided dice
TIME SCALE 1.5 months per turn
MAP SCALE 60 miles per hex
UNIT SCALE Corps and Armies
NUMBER OF PLAYERS 2 to 5
DEVELOPER: Paul Marjoram
MAP and COUNTER ART: Charlies Kibler
ART DIRECTOR & PACKAGE DESIGN: Rodger B. MacGowan
The Supreme Commander is a game designed for 2-5 players covering the entirety of World War II in the European Theater of Operations (ETO), from September 1939 to the end of the war. While there are plenty of other ETO games out there, The Supreme Commander effectively models all of the primary aspects of the war in a simple, straight-forward manner.
Murmansk convoy, Lend-Lease, diplomacy, the strategic U-Boat campaign, technological advancement, strategic bombing campaigns, naval invasions, the economy and military production, partisans – All of these elements and more are included in a surprisingly easy-to-learn game.
That is not to say that The Supreme Commander is some sort of compromise, surrendering historical accuracy for simplicity. The game delivers a detailed order of battle and meticulously researched economic and diplomatic system which allows players to play out the historical military campaigns of the war as well as the “what ifs” that may have happened. It is entirely up to the players – the system is open-ended and does not restrict players to the exact decisions of the past.
Play time will vary, but the campaign game generally will be a weekend long game that will rarely play the same way twice.
A campaign game and two shorter scenarios are included.
COMPONENTS:
Rulebook
Two 22"x34" maps
Diplomatic Track (cardstock)
2 Player aid cards
Two countersheets
6 x Force Pool cards for France, UK, US, USSR, Italy, Germany
Two 10-sided dice
TIME SCALE 1.5 months per turn
MAP SCALE 60 miles per hex
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DEVELOPER: Paul Marjoram
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