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BGG랭킹
BGG전체 : 4503
THEMATIC : 855
FAMILYGAMES : 1418 -
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인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.37 / 5
-
디자이너
James Ernest
-
아티스트
Phil Foglio, Ryan Kinnaird, Maxime le François, Bryce Nakagawa, Brian Snoddy
-
인원
게임 소개
치프애스 게임스 웹사이트: (11월 6일)
History: 1999년, 제임스 어니스트는 리얼 타임 카드 게임에 대한 그의 개념을 다듬었다. 그의 첫 번째 실시간 카드 게임인 폴링(Falling)을 기반으로 하여, 그는 딜러가 없는 2인용 카드 게임인 브롤(Browl)을 만들었다.
요약: 브롤은 두 명의 플레이어가 35장의 카드 덱을 약 35초 만에 태워버리는 번개같이 빠른 전투 게임이다. 각 데크에는 독특한 카드 조합이 들어 있으며, 데크마다 이기려면 약간 다른 플레이 스타일이 필요하다.
기: 각 플레이어는 한 덱을 가지고 테이블 위에 "베이스" 카드를 놓고 플레이를 시작한다. 플레이어는 카드(히트, 블록, 클리어 등)를 원하는 만큼 빠르게 플레이하며, 자신의 진영에서 더 많은 히트를 치면서 각 베이스를 이기려고 합니다. 두 데크의 하단에는 정지 카드 3장이 있습니다. 모든 베이스가 겨울왕국일 때, 경기는 끝납니다.
History: 1999년, 제임스 어니스트는 리얼 타임 카드 게임에 대한 그의 개념을 다듬었다. 그의 첫 번째 실시간 카드 게임인 폴링(Falling)을 기반으로 하여, 그는 딜러가 없는 2인용 카드 게임인 브롤(Browl)을 만들었다.
요약: 브롤은 두 명의 플레이어가 35장의 카드 덱을 약 35초 만에 태워버리는 번개같이 빠른 전투 게임이다. 각 데크에는 독특한 카드 조합이 들어 있으며, 데크마다 이기려면 약간 다른 플레이 스타일이 필요하다.
기: 각 플레이어는 한 덱을 가지고 테이블 위에 "베이스" 카드를 놓고 플레이를 시작한다. 플레이어는 카드(히트, 블록, 클리어 등)를 원하는 만큼 빠르게 플레이하며, 자신의 진영에서 더 많은 히트를 치면서 각 베이스를 이기려고 합니다. 두 데크의 하단에는 정지 카드 3장이 있습니다. 모든 베이스가 겨울왕국일 때, 경기는 끝납니다.
From the Cheapass Games web site: (6 November 2011)
History: In 1999, James Ernest refined his notion of Real Time card games. Building on his first real time card game, Falling, which was multi-player with a dealer, he created Brawl, a two-player card game with no dealer.
Summary: Brawl is a lightning-fast combat game where two players burn through their 35-card decks in about 35 seconds. Each deck contains a unique mix of cards, and each deck requires a slightly different playing style to win.
Mechanics: Each player takes one deck, sets a "base" card on the table, and begins to play. Players play their cards (Hit, Block, Clear, etc.) as fast as they like, trying to win each Base by playing more Hits on their own side. At the bottom of both decks are three Freeze cards. When every base is Frozen, the game is over.
History: In 1999, James Ernest refined his notion of Real Time card games. Building on his first real time card game, Falling, which was multi-player with a dealer, he created Brawl, a two-player card game with no dealer.
Summary: Brawl is a lightning-fast combat game where two players burn through their 35-card decks in about 35 seconds. Each deck contains a unique mix of cards, and each deck requires a slightly different playing style to win.
Mechanics: Each player takes one deck, sets a "base" card on the table, and begins to play. Players play their cards (Hit, Block, Clear, etc.) as fast as they like, trying to win each Base by playing more Hits on their own side. At the bottom of both decks are three Freeze cards. When every base is Frozen, the game is over.
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