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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Samuel S. Drucker
-
아티스트
Samuel S. Drucker
-
인원
게임 소개
17세기 청교도들이 미신의 실체를 마주한 교전 게임...
Matchlocks & Witchcraft는 마녀에 대한 미국인들의 두려움을 역사적으로 설명하고 "What if" 상황을 연출한다. 만약 마녀가 실제로 청교도 아이를 납치했다면, 청교도들과 마녀들의 모임이 뉴잉글랜드 황야의 가장자리에서 어떻게 전개될 것인가.
28mm 미니어처, 낮은 모델 수 및 3\'x3\' 재생 영역을 사용하여 사전에 작성된 2개의 시나리오에 걸쳐 이 문제를 해결할 수 있습니다. 첫째로, 당신과 당신의 가족 중 나이가 많은 사람들은 새로 태어난 아이를 납치한 것으로 추정되는 마녀를 쫓아 숲으로 도망간다. 이 시나리오의 결과는 두 번째 시나리오의 시작 번호를 알려줄 것이다. 농장으로 돌아가면, 남아있는 선처들과 아이들은 근처 정착지에서 온 청교도들의 무장한 무리(그리고 목사)가 그들의 의로운 무리를 구하기 위해 숲에서 산란하는 악마의 위협을 근절하기 위해 왔다.
마법 토큰을 사용할 수 있는 비대칭 메카닉이 보드 주변에 배치되어 있으며, 이러한 포털을 활용하여 유령 움직임을 시뮬레이션하여 사라졌다가 다시 나타날 수 있다. 청교도들은 이러한 마법의 흔적을 조사하고 이 이점을 방지하기 위해 놀이에서 제거할 수 있는 기회를 갖는다. 토큰이 사라지면 마녀들은 그들 자신이 찾은 어떤 상태에 갇히게 됩니다(영구적으로 토끼가 되는 것은 가능성이 있습니다...). 한편 무방비 상태의 정착민들은 소유, 영향 또는 죽음의 위험에 처해 있으므로 성냥갑을 채우는 청교도들이 그들 자신의 것을 잃지 않도록 하세요.
지형 규칙은 청교도의 공동체와 농업에 대한 견해와 숲의 길들여지지 않은 야생에 대한 견해에 기초한다. 마녀들은 숲에서, 청교도들은 그들의 농작물 밭과 건물에서 이익을 얻는다. 나무는 뉴잉글랜드 변경지역의 무질서와 밀도를 더 잘 재현하기 위해 개별적으로 기반을 두어야 한다.
하지만 빌리 염소인 블랙 빌의 형태로 악마의 매복과 같은 배치를 조심하라...
Matchlocks & Witchcraft는 마녀에 대한 미국인들의 두려움을 역사적으로 설명하고 "What if" 상황을 연출한다. 만약 마녀가 실제로 청교도 아이를 납치했다면, 청교도들과 마녀들의 모임이 뉴잉글랜드 황야의 가장자리에서 어떻게 전개될 것인가.
28mm 미니어처, 낮은 모델 수 및 3\'x3\' 재생 영역을 사용하여 사전에 작성된 2개의 시나리오에 걸쳐 이 문제를 해결할 수 있습니다. 첫째로, 당신과 당신의 가족 중 나이가 많은 사람들은 새로 태어난 아이를 납치한 것으로 추정되는 마녀를 쫓아 숲으로 도망간다. 이 시나리오의 결과는 두 번째 시나리오의 시작 번호를 알려줄 것이다. 농장으로 돌아가면, 남아있는 선처들과 아이들은 근처 정착지에서 온 청교도들의 무장한 무리(그리고 목사)가 그들의 의로운 무리를 구하기 위해 숲에서 산란하는 악마의 위협을 근절하기 위해 왔다.
마법 토큰을 사용할 수 있는 비대칭 메카닉이 보드 주변에 배치되어 있으며, 이러한 포털을 활용하여 유령 움직임을 시뮬레이션하여 사라졌다가 다시 나타날 수 있다. 청교도들은 이러한 마법의 흔적을 조사하고 이 이점을 방지하기 위해 놀이에서 제거할 수 있는 기회를 갖는다. 토큰이 사라지면 마녀들은 그들 자신이 찾은 어떤 상태에 갇히게 됩니다(영구적으로 토끼가 되는 것은 가능성이 있습니다...). 한편 무방비 상태의 정착민들은 소유, 영향 또는 죽음의 위험에 처해 있으므로 성냥갑을 채우는 청교도들이 그들 자신의 것을 잃지 않도록 하세요.
지형 규칙은 청교도의 공동체와 농업에 대한 견해와 숲의 길들여지지 않은 야생에 대한 견해에 기초한다. 마녀들은 숲에서, 청교도들은 그들의 농작물 밭과 건물에서 이익을 얻는다. 나무는 뉴잉글랜드 변경지역의 무질서와 밀도를 더 잘 재현하기 위해 개별적으로 기반을 두어야 한다.
하지만 빌리 염소인 블랙 빌의 형태로 악마의 매복과 같은 배치를 조심하라...
A skirmish wargame of 17th century Puritans facing the reality of their superstitions...
Matchlocks & Witchcraft takes historical accounts of American fears of witches and plays out a "what if" situation. What if a witch had actually kidnapped a Puritan child, how would an encounter between Puritans and a coven of Witches play out at the edge of the New England wilderness.
Using your own 28mm miniatures, a low model count, and a 3\'x3\' play area you can resolve this encounter over the course of 2 pre-written scenarios. In the first, you and your the older members of your family take chase into the woods in pursuit of a presumed witch that has kidnapped your newborn child. The outcome of this scenario will inform the starting numbers of the second scenario. Back at the farmstead, the remaining goodwives and children take shelter as an armed band of Puritans (and a reverend) from the nearby settlement have come to eradicate the devil\'s threat spawning from the Wood to save their righteous flock.
An asymmetrical mechanic allowing Witches the use of witchcraft tokens are deployed around the board, they are able to utilize these portals to vanish and reappear, simmulating phantom movement. Puritans have the opportunity to "investigate" these signs of witchcraft and remove them from play preventing this advantage. Once the tokens are gone the witches are stuck in whatever state they find themselves (permanently becoming a rabbit is a possiblility...) Meanwhile defenseless settlers are at risk of possession, influence, or death so ensure your matchlock-toting Puritans prevent the loss of their own.
Terrain rules are based on the Puritan\'s views on community and farming versus the untamed wilds of the woodlands. Witches gain advantage in the woods while the Puritans gain advantage on their cropfields and in their buildings. Trees are to be individually based in order to better recreate the disorder and densities of New England frontier lands.
But beware of the devil\'s ambush-like deployment in the form of the billy-goat, Black Bill...
Matchlocks & Witchcraft takes historical accounts of American fears of witches and plays out a "what if" situation. What if a witch had actually kidnapped a Puritan child, how would an encounter between Puritans and a coven of Witches play out at the edge of the New England wilderness.
Using your own 28mm miniatures, a low model count, and a 3\'x3\' play area you can resolve this encounter over the course of 2 pre-written scenarios. In the first, you and your the older members of your family take chase into the woods in pursuit of a presumed witch that has kidnapped your newborn child. The outcome of this scenario will inform the starting numbers of the second scenario. Back at the farmstead, the remaining goodwives and children take shelter as an armed band of Puritans (and a reverend) from the nearby settlement have come to eradicate the devil\'s threat spawning from the Wood to save their righteous flock.
An asymmetrical mechanic allowing Witches the use of witchcraft tokens are deployed around the board, they are able to utilize these portals to vanish and reappear, simmulating phantom movement. Puritans have the opportunity to "investigate" these signs of witchcraft and remove them from play preventing this advantage. Once the tokens are gone the witches are stuck in whatever state they find themselves (permanently becoming a rabbit is a possiblility...) Meanwhile defenseless settlers are at risk of possession, influence, or death so ensure your matchlock-toting Puritans prevent the loss of their own.
Terrain rules are based on the Puritan\'s views on community and farming versus the untamed wilds of the woodlands. Witches gain advantage in the woods while the Puritans gain advantage on their cropfields and in their buildings. Trees are to be individually based in order to better recreate the disorder and densities of New England frontier lands.
But beware of the devil\'s ambush-like deployment in the form of the billy-goat, Black Bill...
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