-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Corné van Moorsel, Peter Joustra
-
아티스트
Ron van Dalen
-
인원
게임 소개
화려한 텐트 부스를 갖춘 방콕의 짜뚜짝 시장은 세계에서 가장 큰 시장 중 하나이다.
참가자들은 장식, 옷, 가구, 식물 또는 음식과 같은 시장 부문별로 시장 부스를 더 잘 분류해야 하는 과제를 갖는다.
각 플레이어는 시장 영역의 한 부분을 관리합니다.
선수들은 자신들이 속한 구역의 부스를 더 잘 분류하기 위해 부스를 재배치하고자 합니다. 하지만 부스들이 같은 골목에 머물기만 하면 이전할 수 있어요!
나만의 마켓 섹션에는 가로 4개 세로 5개 골목을 따라 부스가 있어 5열 6열의 부스 자리가 있다.
5x6 그리드의 한 곳은 비어 있고, 나머지 29곳은 부스가 있으며 각 부스는 5개 시장 부문 중 1개에 속합니다.
각 회전에서 부스 1개를 가로 또는 세로로 빈 곳으로 이동하여 마지막으로 이동한 부스가 있는 곳으로 이동합니다.
승리 포인트의 경우, 선수들은 상대방보다 더 잘 목표에 도달하려고 노력한다. 경쟁해야 할 목표는 5개의 시장 세그먼트 중 1개가 가장 잘 그룹화되었다거나, 2개의 특정 시장 세그먼트가 가장 잘 연결되었다거나, 1개의 시장 세그먼트로 가장 긴 직선 경로를 가지고 있거나, 1개의 시장 세그먼트로 가장 큰 직사각형 영역을 가지고 있다.
이 골들은 당신이 먼저 도달했을 때, 다른 선수로부터 넘겨받을 때, 그리고 게임이 끝날 때 당신이 주도권을 잡았을 때 당신에게 승리 포인트를 가져다준다.
플레이어의 턴 수는 타임 트랙의 진행 상황에 따라 달라집니다. 따라서 남은 회전 수를 평가할 수 있지만 알 수는 없습니다.
-디자이너의 설명
참가자들은 장식, 옷, 가구, 식물 또는 음식과 같은 시장 부문별로 시장 부스를 더 잘 분류해야 하는 과제를 갖는다.
각 플레이어는 시장 영역의 한 부분을 관리합니다.
선수들은 자신들이 속한 구역의 부스를 더 잘 분류하기 위해 부스를 재배치하고자 합니다. 하지만 부스들이 같은 골목에 머물기만 하면 이전할 수 있어요!
나만의 마켓 섹션에는 가로 4개 세로 5개 골목을 따라 부스가 있어 5열 6열의 부스 자리가 있다.
5x6 그리드의 한 곳은 비어 있고, 나머지 29곳은 부스가 있으며 각 부스는 5개 시장 부문 중 1개에 속합니다.
각 회전에서 부스 1개를 가로 또는 세로로 빈 곳으로 이동하여 마지막으로 이동한 부스가 있는 곳으로 이동합니다.
승리 포인트의 경우, 선수들은 상대방보다 더 잘 목표에 도달하려고 노력한다. 경쟁해야 할 목표는 5개의 시장 세그먼트 중 1개가 가장 잘 그룹화되었다거나, 2개의 특정 시장 세그먼트가 가장 잘 연결되었다거나, 1개의 시장 세그먼트로 가장 긴 직선 경로를 가지고 있거나, 1개의 시장 세그먼트로 가장 큰 직사각형 영역을 가지고 있다.
이 골들은 당신이 먼저 도달했을 때, 다른 선수로부터 넘겨받을 때, 그리고 게임이 끝날 때 당신이 주도권을 잡았을 때 당신에게 승리 포인트를 가져다준다.
플레이어의 턴 수는 타임 트랙의 진행 상황에 따라 달라집니다. 따라서 남은 회전 수를 평가할 수 있지만 알 수는 없습니다.
-디자이너의 설명
Bangkok\'s Chatuchak market, with its colorful tent booths, is one of the world\'s biggest markets.
Players have the task to group the market booths better by market segments like decoration, cloths, furniture, plants or food.
Each player manages a section of the market area.
To group the booths in their section better, players want to rearrange booths. But you can relocate booths only as long as they stay along the same alley!
Your own market section has booths along 4 horizontal and 5 vertical alleys, so it has 5 rows and 6 columns of booth spots.
One of the spots in your 5x6 grid is empty, the other 29 spots have a booth and each booth belongs to 1 out of 5 market segments.
In each turn you move 1 booth horizontally or vertically to the empty spot, so to the spot where your last-moved booth came from.
For victory points players try to reach goals better than their opponents. There are 12 goals to compete for, like having 1 of the 5 market segments grouped the best, or having 2 specific market segments connected the best, or having the longest straight path with 1 market segment or the biggest rectangular area with 1 market segment.
These goals bring you a victory point when you reach it first, if you take over from another player, and if you have the lead at end of the game.
The number of turns players have, depends on the progress at the time track. So that you can assess, but can\'t know, the remaining number of turns.
-description from designer
Players have the task to group the market booths better by market segments like decoration, cloths, furniture, plants or food.
Each player manages a section of the market area.
To group the booths in their section better, players want to rearrange booths. But you can relocate booths only as long as they stay along the same alley!
Your own market section has booths along 4 horizontal and 5 vertical alleys, so it has 5 rows and 6 columns of booth spots.
One of the spots in your 5x6 grid is empty, the other 29 spots have a booth and each booth belongs to 1 out of 5 market segments.
In each turn you move 1 booth horizontally or vertically to the empty spot, so to the spot where your last-moved booth came from.
For victory points players try to reach goals better than their opponents. There are 12 goals to compete for, like having 1 of the 5 market segments grouped the best, or having 2 specific market segments connected the best, or having the longest straight path with 1 market segment or the biggest rectangular area with 1 market segment.
These goals bring you a victory point when you reach it first, if you take over from another player, and if you have the lead at end of the game.
The number of turns players have, depends on the progress at the time track. So that you can assess, but can\'t know, the remaining number of turns.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
625
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
398
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18