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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

메이고는 두 명의 플레이어를 위한 영토 게임이다: 블랙과 화이트. 초기에 비어 있는 사각 격자(보드)의 교차점(점)에서 재생됩니다. 감옥이라는 선상 밖의 장소도 있다. 각 선수는 자신만의 색깔의 돌을 충분히 공급받을 수 있다. 각 돌의 두 면 중 하나가 표시되어 있다.



정의


사슬은 같은 색의 수직으로 인접한 돌 위에 일련의 단계를 통해 도달할 수 있는 모든 돌과 함께 돌이다.

사슬의 자유는 그것에 수직으로 인접한 빈 점이다.

표시된 면이 위로 있으면 돌을 표시하고, 그렇지 않으면 표시하지 않는다.

보드의 선을 따라 있는 길이 표시되지 않은 돌을 밟지 않고도 하나에서 다른 하나로 당신을 데려갈 수 있다면 한 점은 돌에 닿는다. 경로는 모든 색상의 표시된 돌을 통과할 수 있습니다.




검은색이 먼저 재생된 다음 교대로 전환됩니다. 게임의 첫 번째 순서에서 빈 점에 자신의 색깔이 표시되지 않은 돌을 놓습니다. 다른 어떤 차례든, 놀거나 잡으세요. 붙잡기 위해서는 적석을 감옥에서 제거해야 합니다. 재생하려면 다음 단계를 수행하십시오.


빈 점을 선택하십시오.
선택한 지점이 표시된 우방석과 표시되지 않은 우방석 모두에 수직으로 인접한 경우, 선택한 지점에 도달한 모든 표시된 우방석을 (뒤집어서) 표시 해제합니다.
선택한 지점이 표시된 우호석에 도달하거나 우호석이 전혀 없는 경우 그 지점에 표시된 우호석을 놓습니다. 그렇지 않으면, 그 지점에 표시되지 않은 친절한 돌을 놓습니다.
자유가 없는 모든 적 사슬을 감옥으로 옮겨라. 이 후에, 당신이 방금 놓은 돌은 적어도 하나의 자유를 가진 체인의 일부여야 한다.


판 위에 놓인 마지막 돌이 표시되어 있으면 표시된 돌을 놓고 같은 방향으로 감옥으로 옮길 수 없다.

경기를 하거나 보유한 마지막 선수가 이긴다.

게임을 공정하게 하기 위해, 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 감옥에 다수의 검은 돌을 놓고, 두 번째 플레이어는 편을 선택한다. 핸디캡 게임의 경우, 약한 플레이어는 블랙을 가지고 대신 보드 위에 플레이어 간의 기술 격차에 비례하는 표시되지 않은 검은 돌을 여러 개 배치하여 연다.



노트


메이고는 바둑과 거의 같은 경기를 하는 외견상 유한한 경기이다. 마이클 아문센이 만든 바둑 변형인 캐비티에서 영감을 받았다. 크리스토퍼 필드는 게임의 규칙을 개선하는 데 도움이 되는 귀중한 입력을 제공했다. 감옥 메커니즘은 데이비드 울프와 엘윈 벌레캄프가 그들의 책 수학적 고: 칠링이 마지막 포인트를 얻는다에서 소개했다.

-디자이너의 설명

Meigo is a territory game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty square grid (board). There is also an off-board location called prison. Each player has access to a sufficient supply of stones of their own color. One of the two sides of each stone is marked.



Definitions

A chain is a stone along with all stones one can reach from it through a series of steps onto orthogonally adjacent stones of the same color.

A liberty of a chain is an empty point orthogonally adjacent to it.

A stone is marked if its marked side is up, and unmarked otherwise.

A point reaches a stone if a path along the lines of the board can take you from one to the other without stepping onto an unmarked stone. Note that the path can go through marked stones of any colors.



Play

Black plays first, then turns alternate. On your first turn of the game, place an unmarked stone of your color on an empty point. On any other turn, play or hold. To hold, remove an enemy stone from the prison. To play, follow these steps:


Select an empty point.
If the selected point is orthogonally adjacent to both marked and unmarked friendly stones, unmark (by flipping them) all marked friendly stones reached by the selected point.
If the selected point reaches a marked friendly stone or no friendly stones at all, place a marked friendly stone on that point. Otherwise, place an unmarked friendly stone on that point.
Move to the prison all enemy chains without liberties. After this, the stone you just placed must be part of a chain with at least one liberty.


You cannot place a marked stone and move a marked stone to the prison on the same turn if the last stone placed on the board was marked.

The last player to play or hold wins.

To make the game fair, before the game starts, the first player places a number of black stones in the prison, and then the second player chooses sides. For handicap games, the weaker player takes Black and opens instead by placing on the board a number of unmarked black stones proportional to the skill gap between the players.



Notes

Meigo is a seemingly finite game that plays almost like Go. It was inspired by Cavity, a Go variant created by Michael Amundsen. Christopher Field provided valuable input that helped refine the rules of the game. The prison mechanism was introduced by David Wolfe and Elwyn Berlekamp in their book Mathematical Go: Chilling Gets the Last Point.

-description from designer

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