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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Peet Smith
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아티스트
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인원
게임 소개
이것은 게임의 확장 및 업그레이드입니다.벅 로저스: 25세기를 위한 전투&인용어;는 1988년에 TSR에서 출판되었으며 게임을 하기 위해서는 그 게임의 복사본이 필요합니다. 만약 당신이 그 게임을 가지고 있다면, 이 구성 요소들을 출력하기만 하면 당신은 벅 로저스 2.0을 할 수 있습니다.
그것은 25세기를 배경으로 한 정복 게임이다; 그 보드에는 소행성대와 함께 수성, 금성, 지구, 화성이 등장한다. 플레이어는 군대와 우주 함대를 만들고 이러한 영역을 통제하기 위해 고군분투한다. 게임 엔드에서 가장 많은 영토를 가진 사람이 승리한다.
각 플레이어는 벅 로저스 우주의 캐릭터를 조종하며, 캐릭터는 주변의 조각들에게 특별한 능력을 부여한다. 이러한 특별한 힘은 종종 그 선수의 전략을 좌우할 것이다.
각 게임 턴은 각 플레이어가 턴 순서를 입찰한 다음 새로운 유닛을 만드는 것으로 시작된다. 그들은 공장에서 이 부대를 만들 수 있고, 암시장에서 용병을 살 수도 있다. 그들은 행성을 통제하는 데 필수적인 지상 유닛과 한 세계에서 다른 세계로 여행하는 데 필요한 우주선을 만들 수 있다.
그리고 나서, 차례로 각 플레이어가 자신의 유닛을 이동시킨다; 그들은 원하는 만큼 유닛을 이동할 수 있다. 이 단계가 끝나면, 한 플레이어가 다른 플레이어와 같은 영역에 있을 때 전투가 발생하지만, 한 플레이어가 적 유닛이 있는 영역을 통과하거나 나가려고 할 때 전투가 발생할 수 있다.
전투에서 유닛은 플레이어가 유닛을 위한 전술적 선택을 할 수 있는 "전투 보드"로 이동한다. 앞부분은 포격은 가능하지만 적의 포격에 취약한 곳인 "전선"이고, 뒤부분은 포격은 불가능하지만 전열의 부대들에 의해 적의 포격으로부터 보호되는 "예비선"이다. 각 유닛은 타격하기 위해 d10 위에서 굴려야 하는 일련의 숫자를 가지고 있다. 한 파벌의 부대만 남게 되면 전투는 끝난다.
모든 전투가 완료되면, 만약 게임에서 이긴 플레이어가 없다면, 행성과 소행성은 모두 태양 주위의 궤도에서 한 구역 앞으로 나아간다. 서로 다른 행성들이 다른 시간 안에 궤도를 완성하기 때문에, 플레이어들은 행성들이 서로 가까이 있고 플레이어들이 한 행성에서 다른 행성으로 빠르게 이동할 수 있는 기회가 존재하는 "접합"을 지켜볼 필요가 있다.
오리지널 게임의 변경사항은 다음과 같다:
균형 잡힌 리더 능력
1930년대 연속 영화 3편을 포함한 9명의 새로운 지도자
무작위가 아닌 입찰로 턴 순서를 결정한다.
영토 기반 암시장 생산 확대
게임 중 카드 사용(설정뿐만 아니라)
확장된 통과 화재 규칙
전투 전술 보드
공격적 지니 변종(지니 터틀링 없음!)
업그레이드:
벅 로저스: 배틀 포 더 25세기 게임
그것은 25세기를 배경으로 한 정복 게임이다; 그 보드에는 소행성대와 함께 수성, 금성, 지구, 화성이 등장한다. 플레이어는 군대와 우주 함대를 만들고 이러한 영역을 통제하기 위해 고군분투한다. 게임 엔드에서 가장 많은 영토를 가진 사람이 승리한다.
각 플레이어는 벅 로저스 우주의 캐릭터를 조종하며, 캐릭터는 주변의 조각들에게 특별한 능력을 부여한다. 이러한 특별한 힘은 종종 그 선수의 전략을 좌우할 것이다.
각 게임 턴은 각 플레이어가 턴 순서를 입찰한 다음 새로운 유닛을 만드는 것으로 시작된다. 그들은 공장에서 이 부대를 만들 수 있고, 암시장에서 용병을 살 수도 있다. 그들은 행성을 통제하는 데 필수적인 지상 유닛과 한 세계에서 다른 세계로 여행하는 데 필요한 우주선을 만들 수 있다.
그리고 나서, 차례로 각 플레이어가 자신의 유닛을 이동시킨다; 그들은 원하는 만큼 유닛을 이동할 수 있다. 이 단계가 끝나면, 한 플레이어가 다른 플레이어와 같은 영역에 있을 때 전투가 발생하지만, 한 플레이어가 적 유닛이 있는 영역을 통과하거나 나가려고 할 때 전투가 발생할 수 있다.
전투에서 유닛은 플레이어가 유닛을 위한 전술적 선택을 할 수 있는 "전투 보드"로 이동한다. 앞부분은 포격은 가능하지만 적의 포격에 취약한 곳인 "전선"이고, 뒤부분은 포격은 불가능하지만 전열의 부대들에 의해 적의 포격으로부터 보호되는 "예비선"이다. 각 유닛은 타격하기 위해 d10 위에서 굴려야 하는 일련의 숫자를 가지고 있다. 한 파벌의 부대만 남게 되면 전투는 끝난다.
모든 전투가 완료되면, 만약 게임에서 이긴 플레이어가 없다면, 행성과 소행성은 모두 태양 주위의 궤도에서 한 구역 앞으로 나아간다. 서로 다른 행성들이 다른 시간 안에 궤도를 완성하기 때문에, 플레이어들은 행성들이 서로 가까이 있고 플레이어들이 한 행성에서 다른 행성으로 빠르게 이동할 수 있는 기회가 존재하는 "접합"을 지켜볼 필요가 있다.
오리지널 게임의 변경사항은 다음과 같다:
균형 잡힌 리더 능력
1930년대 연속 영화 3편을 포함한 9명의 새로운 지도자
무작위가 아닌 입찰로 턴 순서를 결정한다.
영토 기반 암시장 생산 확대
게임 중 카드 사용(설정뿐만 아니라)
확장된 통과 화재 규칙
전투 전술 보드
공격적 지니 변종(지니 터틀링 없음!)
업그레이드:
벅 로저스: 배틀 포 더 25세기 게임
This is an expansion and upgrade to the game "Buck Rogers: Battle for the 25th Century" published by TSR in 1988 and requires a copy of that game in order to play. If you have that game, just print out these components and you can play Buck Rogers 2.0.
It is a game of conquest set in the inner solar system in the 25th century; the board features the planets Mercury, Venus, Earth, and Mars, along with the Asteroid belt. Players build armies and space fleets and struggle to control these territories; whoever has the most territory at game end wins.
Each player controls a character from the Buck Rogers universe, who grants the pieces around him or her special abilities. These special powers will often dictate that player's strategy.
Each game turn begins with each player bidding for turn order and then building new units. They can build these units at factories, and can also buy mercenaries from the black market. They can build ground units, which are vital for controlling planets, and spaceships which are necessary for traveling from one world to another.
Then, in turn order each player moves his or her units; they may move as many or as few of their units as they like. At the end of this phase, combat will occur if any player's units are in the same zone as another's, though combat can happen during movement if one player tries to move units through or out of a zone containing enemy units.
In combat, units are moved to a "battle board" which allows the players to make tactical choices for their units. The front section is the "battle line" where units may fire but are vulnerable to enemy fire, while the rear section is the "reserve line," where units may not fire but are protected from enemy fire by units in the battle line. Each unit has a set of numbers it needs to roll on a d10 in order to hit; which number it needs depends on the unit it is firing at. Once only units from one faction remain the battle is over.
Once all battles are complete, if no player has won the game the planets and asteroids all move forward one zone in orbit around the sun. Since different planets complete orbits in different amounts of time, players need to watch for "conjunctions" where planets are close to one another and the opportunity exists for players to move from one planet to another quickly.
Changes to the original game include:
Balanced Leader Abilities
9 new leaders - including 3 from the 1930's serial films
Turn order decided by bidding instead of randomly
Expanded Territory-Based Black Market Production
Use of the Cards During the Game (not just for setup)
Expanded Pass-through Fire Rules
The Tactical Battle Board for Combat
Offensive Gennie Variant (no more gennie turtling!)
Upgrades:
Buck Rogers: Battle for the 25th Century Game
It is a game of conquest set in the inner solar system in the 25th century; the board features the planets Mercury, Venus, Earth, and Mars, along with the Asteroid belt. Players build armies and space fleets and struggle to control these territories; whoever has the most territory at game end wins.
Each player controls a character from the Buck Rogers universe, who grants the pieces around him or her special abilities. These special powers will often dictate that player's strategy.
Each game turn begins with each player bidding for turn order and then building new units. They can build these units at factories, and can also buy mercenaries from the black market. They can build ground units, which are vital for controlling planets, and spaceships which are necessary for traveling from one world to another.
Then, in turn order each player moves his or her units; they may move as many or as few of their units as they like. At the end of this phase, combat will occur if any player's units are in the same zone as another's, though combat can happen during movement if one player tries to move units through or out of a zone containing enemy units.
In combat, units are moved to a "battle board" which allows the players to make tactical choices for their units. The front section is the "battle line" where units may fire but are vulnerable to enemy fire, while the rear section is the "reserve line," where units may not fire but are protected from enemy fire by units in the battle line. Each unit has a set of numbers it needs to roll on a d10 in order to hit; which number it needs depends on the unit it is firing at. Once only units from one faction remain the battle is over.
Once all battles are complete, if no player has won the game the planets and asteroids all move forward one zone in orbit around the sun. Since different planets complete orbits in different amounts of time, players need to watch for "conjunctions" where planets are close to one another and the opportunity exists for players to move from one planet to another quickly.
Changes to the original game include:
Balanced Leader Abilities
9 new leaders - including 3 from the 1930's serial films
Turn order decided by bidding instead of randomly
Expanded Territory-Based Black Market Production
Use of the Cards During the Game (not just for setup)
Expanded Pass-through Fire Rules
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Buck Rogers: Battle for the 25th Century Game
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