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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
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아티스트
-
인원
게임 소개
아스리는 두 명의 플레이어를 위한 영토 게임이다: 블랙과 화이트. 초기에 비어 있는 사각 격자(보드)의 교차점(점)에서 재생됩니다. 감옥이라는 선상 밖의 장소도 있다.
이 게임은 라이프라인을 기반으로 한다.
정의
그룹은 같은 색의 수직으로 인접한 돌 위에 일련의 단계를 통해 도달할 수 있는 모든 돌과 함께 하나의 돌이다. 해당 그룹과 해당 색상의 다른 그룹 사이에 보드의 선을 따라 있는 자유 경로가 없으면 그룹은 소멸됩니다. 경로가 직선일 필요는 없습니다.
영토는 빈 점과 함께 수직으로 인접한 빈 점으로 향하는 일련의 단계를 통해 도달할 수 있는 모든 점을 포함한다. 영역에 수직으로 인접한 모든 돌이 당신의 색이라면 당신은 영역을 소유한다.
침입은 한 플레이어가 다른 플레이어가 소유한 영역에 배치하는 것입니다. 만약 한 개의 적을 감옥으로 옮기는 것이 일어난다면, 침략은 최소한이다.
검은색이 먼저 재생된 다음 교대로 전환됩니다. 차례가 되면, 감옥에서 적석을 제거합니다.
.
빈 점에 자신의 색깔이 담긴 돌을 놓고, 죽은 모든 적군 집단을 감옥으로 옮겨야 합니다. 게임을 처음 시작하는 경우 이 작업을 두 번 수행합니다.
당신의 차례가 끝날 때, 이사회에 죽은 우호적인 그룹이 없어야 합니다. 상대가 최소 공격을 한 경우 최소 공격을 할 수 없습니다.
액션을 수행한 마지막 플레이어가 승리합니다. 만약 돌 배치가 이전의 보드 위치를 같은 플레이어가 움직일 수 있도록 재현한다면, 게임은 무승부로 끝난다. 이것은 이론적으로 가능하지만 아마도 선수들을 결탁시키는 것이 필요할 것이다.
게임을 공정하게 하기 위해, 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 감옥에 다수의 검은 돌을 놓고, 두 번째 플레이어는 편을 선택한다. 이 균형 조정 방법은 코미 파이라고 불린다.
—디자이너로부터의 설명
이 게임은 라이프라인을 기반으로 한다.
정의
그룹은 같은 색의 수직으로 인접한 돌 위에 일련의 단계를 통해 도달할 수 있는 모든 돌과 함께 하나의 돌이다. 해당 그룹과 해당 색상의 다른 그룹 사이에 보드의 선을 따라 있는 자유 경로가 없으면 그룹은 소멸됩니다. 경로가 직선일 필요는 없습니다.
영토는 빈 점과 함께 수직으로 인접한 빈 점으로 향하는 일련의 단계를 통해 도달할 수 있는 모든 점을 포함한다. 영역에 수직으로 인접한 모든 돌이 당신의 색이라면 당신은 영역을 소유한다.
침입은 한 플레이어가 다른 플레이어가 소유한 영역에 배치하는 것입니다. 만약 한 개의 적을 감옥으로 옮기는 것이 일어난다면, 침략은 최소한이다.
검은색이 먼저 재생된 다음 교대로 전환됩니다. 차례가 되면, 감옥에서 적석을 제거합니다.
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빈 점에 자신의 색깔이 담긴 돌을 놓고, 죽은 모든 적군 집단을 감옥으로 옮겨야 합니다. 게임을 처음 시작하는 경우 이 작업을 두 번 수행합니다.
당신의 차례가 끝날 때, 이사회에 죽은 우호적인 그룹이 없어야 합니다. 상대가 최소 공격을 한 경우 최소 공격을 할 수 없습니다.
액션을 수행한 마지막 플레이어가 승리합니다. 만약 돌 배치가 이전의 보드 위치를 같은 플레이어가 움직일 수 있도록 재현한다면, 게임은 무승부로 끝난다. 이것은 이론적으로 가능하지만 아마도 선수들을 결탁시키는 것이 필요할 것이다.
게임을 공정하게 하기 위해, 게임이 시작되기 전에, 첫 번째 플레이어는 감옥에 다수의 검은 돌을 놓고, 두 번째 플레이어는 편을 선택한다. 이 균형 조정 방법은 코미 파이라고 불린다.
—디자이너로부터의 설명
Asli is a territory game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty square grid (board). There is also an off-board location called prison.
This game is based on Lifeline.
Definitions
A group is a stone along with all stones one can reach from it through a series of steps onto orthogonally adjacent stones of the same color. A group is dead if there is no free path along the lines of the board between that group and any other group of its color. The path does not need to be a straight line.
A territory is an empty point along with all points one can reach from it through a series of steps onto orthogonally adjacent empty points. You own a territory if all stones orthogonally adjacent to it are of your color.
An incursion is a placement by one player in a territory owned by the other player. An incursion is minimal if it causes exactly one enemy group to be moved to the prison.
Play
Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of these actions:
Remove an enemy stone from the prison.
Place a stone of your color on an empty point, then move all dead enemy groups to the prison. If it is your first turn of the game, perform this action twice.
At the end of your turn, there must be no dead friendly groups on the board. You cannot make a minimal incursion if your opponent just made a minimal incursion.
The last player to perform an action wins. If a stone placement recreates any previous board position with the same player to move, the game ends in a draw. This is possible in theory, but probably requires colluding players.
To make the game fair, before the game starts, the first player places a number of black stones in the prison, and then the second player chooses sides. This balancing method is called komi pie.
—description from the designer
This game is based on Lifeline.
Definitions
A group is a stone along with all stones one can reach from it through a series of steps onto orthogonally adjacent stones of the same color. A group is dead if there is no free path along the lines of the board between that group and any other group of its color. The path does not need to be a straight line.
A territory is an empty point along with all points one can reach from it through a series of steps onto orthogonally adjacent empty points. You own a territory if all stones orthogonally adjacent to it are of your color.
An incursion is a placement by one player in a territory owned by the other player. An incursion is minimal if it causes exactly one enemy group to be moved to the prison.
Play
Black plays first, then turns alternate. On your turn, perform exactly one of these actions:
Remove an enemy stone from the prison.
Place a stone of your color on an empty point, then move all dead enemy groups to the prison. If it is your first turn of the game, perform this action twice.
At the end of your turn, there must be no dead friendly groups on the board. You cannot make a minimal incursion if your opponent just made a minimal incursion.
The last player to perform an action wins. If a stone placement recreates any previous board position with the same player to move, the game ends in a draw. This is possible in theory, but probably requires colluding players.
To make the game fair, before the game starts, the first player places a number of black stones in the prison, and then the second player chooses sides. This balancing method is called komi pie.
—description from the designer
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