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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Jérôme Bodin
-
아티스트
Pauline Berdal
-
인원
게임 소개
목자 조지는 지쳤다. 계곡의 완전한 혼란!
양들은 그들이 원하는 것은 무엇이든 하고 돌아다니기를 좋아합니다.
전단시간이 다가오고 있고 조지는 그들을 모두 모으고 빠르게 모을 방법을 찾아야 한다! 마을 양치기들을 이용하여 도움을 주는 것이 앞으로의 가장 좋은 방법인 것 같다.
각개의 기술을 최대한 활용하여 양을 통제하세요.
게임의 대상
20점을 획득한 첫 번째 선수가 됩니다.
설정
양 갑판을 형성합니다
모든 양, 조커 및 액션 카드를 함께 셔플합니다.
각 플레이어에게 6장의 카드를 나눠줍니다.
양치기와 빈 개집 카드를 각각의 플레이어에게 2장씩 나눠주고, 나머지는 박스에 돌려줍니다.
양치기 카드를 섞고, 각각의 플레이어에게 1장씩 나눠줍니다.
각 플레이어에게 점수 휠을 제공합니다.
가장 설득력 있는 “baa”를 가진 선수가 먼저 갑니다.
게임하기
울갱은 여러 라운드에 걸쳐 경기가 진행된다.
각 라운드에는 두 단계가 있습니다:
양치기,
개 보내기.
양치기 놀이 : 첫 번째 놀이자를 시작으로 시계방향으로 놀이를 시작으로, 각 놀이자는 자신의 손에서 카드 한 장을 골라 테이블 가운데에서 놀이를 합니다. 이것은 양 카드, 액션 카드 또는 조커 카드일 수 있습니다. 각 플레이어가 5장의 카드를 사용하면 “양치기 단계가 종료됩니다.
특별한 언급이 없는 한, 당신은 당신의 6번째 카드를 절대 사용하지 않는다.
양의 카드는 혼자서 플레이하거나 테이블 위에 이미 있는 하나 이상의 카드에 추가하여 양의 그룹을 구성할 수 있습니다.
양치기 카드는 어떤 그룹에든 그것을 구성하는 숫자나 색깔에 관계없이 추가할 수 있습니다.
조커 카드: 조커 카드는 양치기 개들이 드러날 때 당신이 원하는 숫자와 색깔을 띠는 양치기 카드입니다.
액션 카드: 액션 카드는 테이블 위의 양을 움직일 수 있게 해줍니다.
Action 카드를 재생할 때는 즉시 효과를 적용한 다음 폐기하십시오.
참고: Action 카드의 효과를 적용할 수 없는 경우 해당 카드를 폐기합니다.
- 개 보내기: 개의 능력을 알고 양들이 어디를 돌아다녔는지를 본 후, 각 플레이어는 양들을 모으기 위해 0, 1, 2마리의 양치기를 할지를 비밀리에 결정합니다.
각 선수는 두 장의 카드를 앞에 놓고 얼굴을 아래로 향해야 한다. 만약 당신이 당신의 모든 개들을 한 번에 플레이하고 싶지 않다면 빈 개집 카드를 사용하세요. 당신은 당신의 전략을 포기하고 싶지 않군요! 그러면 모든 선수들이 동시에 카드를 공개한다.
참고: 1라운드 동안, 플레이어들은 오직 한 마리의 양치기 개를 가지고 있으므로, 빈 개집 카드를 한두 개 해야 한다.
양치기 개들은 각각 양을 모으는 데 필요한 요건을 가지고 있다. 양치기 능력은 시작 값의 오름차순으로 해결됩니다.
예를 들어, 시작 값이 50인 양치기 개는 시작 값이 55인 양치기 개보다 먼저 해결합니다.
다음 라운드 준비
모든 양, 액션, 조커 카드를 다시 셔플한 다음 각 플레이어에게 6개씩 나눠줍니다.
각 플레이어는 빈 개집 카드 2장에 손을 다시 채우고, 이미 2장이 없는 한 새로운 양치기 카드 1장을 뽑는다.
참고: 각 플레이어가 사용할 수 있는 Shipdog 카드가 충분하지 않으면 폐기된 모든 Shipdog 카드를 셔플하고 추첨 더미 아래에 배치한 후 다시 거래합니다.
총점이 가장 높은 선수가 다음 라운드를 시작한다. 동점일 경우, 이전 라운드에서 가장 많은 점수를 획득한 선수가 먼저 경기를 한다.
게임 종료
한 선수가 20점 이상을 득점했을 때, 선수들은 라운드를 마치고 게임을 마칩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 경기에서 승리한다.
참고: 게임 길이를 조정하기 위해 승리 조건을 10점 또는 30점으로 변경할 수 있습니다.
—출판사의 설명
양들은 그들이 원하는 것은 무엇이든 하고 돌아다니기를 좋아합니다.
전단시간이 다가오고 있고 조지는 그들을 모두 모으고 빠르게 모을 방법을 찾아야 한다! 마을 양치기들을 이용하여 도움을 주는 것이 앞으로의 가장 좋은 방법인 것 같다.
각개의 기술을 최대한 활용하여 양을 통제하세요.
게임의 대상
20점을 획득한 첫 번째 선수가 됩니다.
설정
양 갑판을 형성합니다
모든 양, 조커 및 액션 카드를 함께 셔플합니다.
각 플레이어에게 6장의 카드를 나눠줍니다.
양치기와 빈 개집 카드를 각각의 플레이어에게 2장씩 나눠주고, 나머지는 박스에 돌려줍니다.
양치기 카드를 섞고, 각각의 플레이어에게 1장씩 나눠줍니다.
각 플레이어에게 점수 휠을 제공합니다.
가장 설득력 있는 “baa”를 가진 선수가 먼저 갑니다.
게임하기
울갱은 여러 라운드에 걸쳐 경기가 진행된다.
각 라운드에는 두 단계가 있습니다:
양치기,
개 보내기.
양치기 놀이 : 첫 번째 놀이자를 시작으로 시계방향으로 놀이를 시작으로, 각 놀이자는 자신의 손에서 카드 한 장을 골라 테이블 가운데에서 놀이를 합니다. 이것은 양 카드, 액션 카드 또는 조커 카드일 수 있습니다. 각 플레이어가 5장의 카드를 사용하면 “양치기 단계가 종료됩니다.
특별한 언급이 없는 한, 당신은 당신의 6번째 카드를 절대 사용하지 않는다.
양의 카드는 혼자서 플레이하거나 테이블 위에 이미 있는 하나 이상의 카드에 추가하여 양의 그룹을 구성할 수 있습니다.
양치기 카드는 어떤 그룹에든 그것을 구성하는 숫자나 색깔에 관계없이 추가할 수 있습니다.
조커 카드: 조커 카드는 양치기 개들이 드러날 때 당신이 원하는 숫자와 색깔을 띠는 양치기 카드입니다.
액션 카드: 액션 카드는 테이블 위의 양을 움직일 수 있게 해줍니다.
Action 카드를 재생할 때는 즉시 효과를 적용한 다음 폐기하십시오.
참고: Action 카드의 효과를 적용할 수 없는 경우 해당 카드를 폐기합니다.
- 개 보내기: 개의 능력을 알고 양들이 어디를 돌아다녔는지를 본 후, 각 플레이어는 양들을 모으기 위해 0, 1, 2마리의 양치기를 할지를 비밀리에 결정합니다.
각 선수는 두 장의 카드를 앞에 놓고 얼굴을 아래로 향해야 한다. 만약 당신이 당신의 모든 개들을 한 번에 플레이하고 싶지 않다면 빈 개집 카드를 사용하세요. 당신은 당신의 전략을 포기하고 싶지 않군요! 그러면 모든 선수들이 동시에 카드를 공개한다.
참고: 1라운드 동안, 플레이어들은 오직 한 마리의 양치기 개를 가지고 있으므로, 빈 개집 카드를 한두 개 해야 한다.
양치기 개들은 각각 양을 모으는 데 필요한 요건을 가지고 있다. 양치기 능력은 시작 값의 오름차순으로 해결됩니다.
예를 들어, 시작 값이 50인 양치기 개는 시작 값이 55인 양치기 개보다 먼저 해결합니다.
다음 라운드 준비
모든 양, 액션, 조커 카드를 다시 셔플한 다음 각 플레이어에게 6개씩 나눠줍니다.
각 플레이어는 빈 개집 카드 2장에 손을 다시 채우고, 이미 2장이 없는 한 새로운 양치기 카드 1장을 뽑는다.
참고: 각 플레이어가 사용할 수 있는 Shipdog 카드가 충분하지 않으면 폐기된 모든 Shipdog 카드를 셔플하고 추첨 더미 아래에 배치한 후 다시 거래합니다.
총점이 가장 높은 선수가 다음 라운드를 시작한다. 동점일 경우, 이전 라운드에서 가장 많은 점수를 획득한 선수가 먼저 경기를 한다.
게임 종료
한 선수가 20점 이상을 득점했을 때, 선수들은 라운드를 마치고 게임을 마칩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 경기에서 승리한다.
참고: 게임 길이를 조정하기 위해 승리 조건을 10점 또는 30점으로 변경할 수 있습니다.
—출판사의 설명
George the shepherd is exhausted. It’s complete chaos in the valley!
The sheep do whatever they want and love to wander around.
Shearing time is approaching and George needs to find a way to herd them all together… and fast! Using the village sheepdogs to
help seems the best way forward.
Make the most of each dog’s skills to get the sheep under control.
Object of the Game
Be the first player to score 20 points.
Setup
Form the Sheep deck
Shuffle all Sheep, Joker, and Action cards together.
Deal six cards to each player.
Deal the Sheepdog and Empty Doghouse cards
Deal two Empty Doghouse cards to each player, then return the rest to the box.
Shuffle the Sheepdog cards, then deal one to each player.
Give a Score wheel to each player.
The player with the most convincing “baa” goes first.
Playing the Game
Wool Gang is played over several rounds.
Each round has two phases:
Playing the Sheep,
Sending the Dogs.
Playing the Sheep : Starting with the first player then playing clockwise, each player chooses one card from their hand and plays it in the middle of the table. This can be a Sheep, Action, or Joker card. Once each player has played five cards, the “Playing the Sheep” phase ends.
Unless otherwise stated, you never play your sixth card.
A Sheep card can be played ALONE, by itself, or it can be added to one or more cards already on the table to form a GROUP of sheep.
You may add a Sheep card to any GROUP, regardless of the numbers or colors that compose it.
Joker Card : A Joker card is a Sheep card that takes on the number and color you desire when the sheepdogs are revealed.
Action Card : Action cards let you move the sheep on the table.
When you play an Action card, immediately apply its effect, then discard it.
Note: Discard the Action card if you cannot apply its effect.
- Sending the Dogs : After getting to know their dogs’ abilities and seeing where the sheep have wandered, each player secretly decides whether to play zero, one, or two sheepdog(s) to try and collect sheep.
Each player must place two cards in front of themselves, face down. Use the Empty Doghouse cards if you don’t want to play all your dogs at once. You don’t want to give away your strategy! Then all players reveal their cards at the same time.
Note: During the first round, players only have one sheepdog so must play one or two Empty Doghouse cards.
Each sheepdog has their own requirements for collecting sheep. Sheepdog abilities are resolved in ascending order of their Initiative Value.
For example, a sheepdog with an Initiative Value of 50 resolves before a sheepdog with an Initiative Value of 55.
Prepare for the Next Round
Shuffle all Sheep, Action, and Joker cards again, then deal six to each player.
Each player refills their hand to two Empty Doghouse cards, then draws one new Sheepdog card, unless they already have two.
Note: If there are not enough Sheepdog cards for each player, shuffle all the discarded Sheepdog cards and place them under the draw pile before dealing again.
The player with the highest total score starts the next round. In case of a tie, the player who scored the most points during the previous round plays first.
End of the Game
When a player has 20 or more points, the players finish the round and then the game ends. The player(s) with the highest score win the game.
Note: To adjust the game length, you can change the win conditions to 10 or 30 points.
—description from the publisher
The sheep do whatever they want and love to wander around.
Shearing time is approaching and George needs to find a way to herd them all together… and fast! Using the village sheepdogs to
help seems the best way forward.
Make the most of each dog’s skills to get the sheep under control.
Object of the Game
Be the first player to score 20 points.
Setup
Form the Sheep deck
Shuffle all Sheep, Joker, and Action cards together.
Deal six cards to each player.
Deal the Sheepdog and Empty Doghouse cards
Deal two Empty Doghouse cards to each player, then return the rest to the box.
Shuffle the Sheepdog cards, then deal one to each player.
Give a Score wheel to each player.
The player with the most convincing “baa” goes first.
Playing the Game
Wool Gang is played over several rounds.
Each round has two phases:
Playing the Sheep,
Sending the Dogs.
Playing the Sheep : Starting with the first player then playing clockwise, each player chooses one card from their hand and plays it in the middle of the table. This can be a Sheep, Action, or Joker card. Once each player has played five cards, the “Playing the Sheep” phase ends.
Unless otherwise stated, you never play your sixth card.
A Sheep card can be played ALONE, by itself, or it can be added to one or more cards already on the table to form a GROUP of sheep.
You may add a Sheep card to any GROUP, regardless of the numbers or colors that compose it.
Joker Card : A Joker card is a Sheep card that takes on the number and color you desire when the sheepdogs are revealed.
Action Card : Action cards let you move the sheep on the table.
When you play an Action card, immediately apply its effect, then discard it.
Note: Discard the Action card if you cannot apply its effect.
- Sending the Dogs : After getting to know their dogs’ abilities and seeing where the sheep have wandered, each player secretly decides whether to play zero, one, or two sheepdog(s) to try and collect sheep.
Each player must place two cards in front of themselves, face down. Use the Empty Doghouse cards if you don’t want to play all your dogs at once. You don’t want to give away your strategy! Then all players reveal their cards at the same time.
Note: During the first round, players only have one sheepdog so must play one or two Empty Doghouse cards.
Each sheepdog has their own requirements for collecting sheep. Sheepdog abilities are resolved in ascending order of their Initiative Value.
For example, a sheepdog with an Initiative Value of 50 resolves before a sheepdog with an Initiative Value of 55.
Prepare for the Next Round
Shuffle all Sheep, Action, and Joker cards again, then deal six to each player.
Each player refills their hand to two Empty Doghouse cards, then draws one new Sheepdog card, unless they already have two.
Note: If there are not enough Sheepdog cards for each player, shuffle all the discarded Sheepdog cards and place them under the draw pile before dealing again.
The player with the highest total score starts the next round. In case of a tie, the player who scored the most points during the previous round plays first.
End of the Game
When a player has 20 or more points, the players finish the round and then the game ends. The player(s) with the highest score win the game.
Note: To adjust the game length, you can change the win conditions to 10 or 30 points.
—description from the publisher
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