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BGG랭킹
BGG전체 : 8131
WARGAMES : 1080
7.2Karelia '44: The Last Campaign of the Continuation War (2011) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
150-450 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.53 / 5
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디자이너
Ken Jacobsen, Ernesto Sassot
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아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
(MMP 웹 사이트:)
카렐리야 44(Karellia ’44)는 핀란드-러시아간 지속 전쟁(42년 6월 25일)의 마지막 주요 작전에 초점을 맞춘 작전 레벨 게임이다. STAVKA는 노르망디 상륙작전에 맞춰 1944년 여름에 공세를 계획했다. 목표는 핀란드를 전쟁에서 몰아내는 것이었다. 이를 위해 소련은 2개의 지상군, 1개의 공군, 그리고 엄청난 양의 포병을 모았다. 독일군을 상대로 승리를 거둔 후, 붉은 군대는 44년 6월 9일 카렐리야를 공격했다. 공격은 압도적인 포격으로 시작되었다(강도는 오데르 강 건너편에 이어 두 번째였다. 비푸리/비보리 경합이 진행 중이던 핀란드 전선이 뒤로 밀리면서 뚫렸다. 이 도시를 점령하면 헬싱키로 가는 길이 열릴 것이다.
이 게임은 독특한 &ldquo를 특징으로 한다.Boss Point” 두 플레이어 모두 게임이 얼마나 지속될지 알지 못하게 하는 시스템. 러시아 선수에게, 이것은 당신의 목표에 실패하면 당신을 영원히 수용소로 기꺼이 보낼 불행한 독재자의 머리에 총을 겨누는 것을 의미한다. 핀란드인들에게는 당신이 힘이 부족하고 충분한 시간이 주어진다면 러시아인들이 당신을 파괴할 것이라는 것을 알겠지만 보스’ 인내가 바닥났을 때 가능한 최고의 위치에 있기 위해서는 필사적으로 버텨야 합니다.
플레이어는 지휘할 두 개의 매우 다른 군대를 발견하게 됩니다. 러시아인들은 유명한 500파운드 고릴라이지만, 큰 작전을 준비하는데 시간이 걸리고 소규모 공격을 할 수 있을 만큼 충분히 발이 크다.
핀란드는 훌륭한 대포를 가지고 있고 기동 방어를 위해 설계되었소 만약 제대로 한다면 러시아군은 공중에서 흔들리게 될 거요 사용할 수 있는 방어 라인은 세 개이며, 얇은 계급이 붙잡을 수 있는 혁신적인 “ghost” 유닛 기능이 있습니다.
명심하세요, 이건 1939년의 겨울 전쟁이 아닙니다! 이것은 잘 발달된 전쟁 말기 러시아군이지 전쟁 초기에 불운한 군대가 아니다. 핀란드인들은 기회를 잡기 위해 방심할 필요가 있다.
카렐리야 '44는 스탠더드 컴뱃 시리즈의 14번째 게임이다. 쉬운 규칙을 강조하면서, SCS는 플레이어가 게임에 바로 참여할 수 있도록 합니다!
카렐리야 ’44 구성 요소:
SCS 시리즈 규칙집
카렐리야 '44 특정 규칙집
풀 컬러 플레이 보조 장치 2개
풀 컬러 게임 맵
280 카운터
3가지 시나리오
상자 및 주사위
카렐리야 44(Karellia ’44)는 핀란드-러시아간 지속 전쟁(42년 6월 25일)의 마지막 주요 작전에 초점을 맞춘 작전 레벨 게임이다. STAVKA는 노르망디 상륙작전에 맞춰 1944년 여름에 공세를 계획했다. 목표는 핀란드를 전쟁에서 몰아내는 것이었다. 이를 위해 소련은 2개의 지상군, 1개의 공군, 그리고 엄청난 양의 포병을 모았다. 독일군을 상대로 승리를 거둔 후, 붉은 군대는 44년 6월 9일 카렐리야를 공격했다. 공격은 압도적인 포격으로 시작되었다(강도는 오데르 강 건너편에 이어 두 번째였다. 비푸리/비보리 경합이 진행 중이던 핀란드 전선이 뒤로 밀리면서 뚫렸다. 이 도시를 점령하면 헬싱키로 가는 길이 열릴 것이다.
이 게임은 독특한 &ldquo를 특징으로 한다.Boss Point” 두 플레이어 모두 게임이 얼마나 지속될지 알지 못하게 하는 시스템. 러시아 선수에게, 이것은 당신의 목표에 실패하면 당신을 영원히 수용소로 기꺼이 보낼 불행한 독재자의 머리에 총을 겨누는 것을 의미한다. 핀란드인들에게는 당신이 힘이 부족하고 충분한 시간이 주어진다면 러시아인들이 당신을 파괴할 것이라는 것을 알겠지만 보스’ 인내가 바닥났을 때 가능한 최고의 위치에 있기 위해서는 필사적으로 버텨야 합니다.
플레이어는 지휘할 두 개의 매우 다른 군대를 발견하게 됩니다. 러시아인들은 유명한 500파운드 고릴라이지만, 큰 작전을 준비하는데 시간이 걸리고 소규모 공격을 할 수 있을 만큼 충분히 발이 크다.
핀란드는 훌륭한 대포를 가지고 있고 기동 방어를 위해 설계되었소 만약 제대로 한다면 러시아군은 공중에서 흔들리게 될 거요 사용할 수 있는 방어 라인은 세 개이며, 얇은 계급이 붙잡을 수 있는 혁신적인 “ghost” 유닛 기능이 있습니다.
명심하세요, 이건 1939년의 겨울 전쟁이 아닙니다! 이것은 잘 발달된 전쟁 말기 러시아군이지 전쟁 초기에 불운한 군대가 아니다. 핀란드인들은 기회를 잡기 위해 방심할 필요가 있다.
카렐리야 '44는 스탠더드 컴뱃 시리즈의 14번째 게임이다. 쉬운 규칙을 강조하면서, SCS는 플레이어가 게임에 바로 참여할 수 있도록 합니다!
카렐리야 ’44 구성 요소:
SCS 시리즈 규칙집
카렐리야 '44 특정 규칙집
풀 컬러 플레이 보조 장치 2개
풀 컬러 게임 맵
280 카운터
3가지 시나리오
상자 및 주사위
(from MMP website:)
Karelia ’44 is an operational level game that focuses on the last major campaign of the Russo-Finnish Continuation War (25 June 42—4 Sept 44). STAVKA planned an offensive during the summer of 1944 to coincide with the Normandy landings. The objective was to force Finland out of the war. Towards this end, the Soviets amassed two ground armies, one air army, and an impressive amount of artillery. Confident after a series of victories against the Germans, the Red Army attacked in Karelia on 9 June 44. The attack began with an overwhelming artillery barrage (second only to the Oder crossings in intensity). Finnish lines were pushed back and then breached—the race for Viipuri/Vyborg was on. The capture of this city would open the road to Helsinki.
The game features a unique “Boss Point” System which precludes either player from knowing how long the game will last. For the Russian player, this represents the gun to his head of an unhappy dictator who will gladly send you to a Gulag forever if you fail in your goals. For the Finns, you know that you are understrength and that the Russians will destroy you if given enough time, but you need to hang on for dear life in order to be in the best possible position when the Boss’ patience runs out.
Players will find two very different armies to command. The Russians are the proverbial 500 lb gorilla, but one that takes time to prepare big operations and isn’t fleet of foot enough to do small scale attacks.
The Finns have splendid artillery and are designed for a mobile defense which, if done right, will leave the Russians flailing in the air. You have three defensive lines to use and an innovative “ghost” unit feature that allows your thin ranks to try to hang on to them.
Please note, this is not the Winter War of 1939! This is a well developed late war Russian army, not the hapless troops of the opening years of the war. The Finns need to be on their toes to stand a chance.
Karelia '44 is the 14th game in the award winning Standard Combat Series. Emphasizing easy to play rules, SCS lets the player get right into the game!
Karelia ’44 Components:
SCS Series Rulebook
Karelia '44 Specific Rulebook
Two Full Color Play Aids
Full Color Game Map
280 Counters
3 Scenarios
Box and Dice
Karelia ’44 is an operational level game that focuses on the last major campaign of the Russo-Finnish Continuation War (25 June 42—4 Sept 44). STAVKA planned an offensive during the summer of 1944 to coincide with the Normandy landings. The objective was to force Finland out of the war. Towards this end, the Soviets amassed two ground armies, one air army, and an impressive amount of artillery. Confident after a series of victories against the Germans, the Red Army attacked in Karelia on 9 June 44. The attack began with an overwhelming artillery barrage (second only to the Oder crossings in intensity). Finnish lines were pushed back and then breached—the race for Viipuri/Vyborg was on. The capture of this city would open the road to Helsinki.
The game features a unique “Boss Point” System which precludes either player from knowing how long the game will last. For the Russian player, this represents the gun to his head of an unhappy dictator who will gladly send you to a Gulag forever if you fail in your goals. For the Finns, you know that you are understrength and that the Russians will destroy you if given enough time, but you need to hang on for dear life in order to be in the best possible position when the Boss’ patience runs out.
Players will find two very different armies to command. The Russians are the proverbial 500 lb gorilla, but one that takes time to prepare big operations and isn’t fleet of foot enough to do small scale attacks.
The Finns have splendid artillery and are designed for a mobile defense which, if done right, will leave the Russians flailing in the air. You have three defensive lines to use and an innovative “ghost” unit feature that allows your thin ranks to try to hang on to them.
Please note, this is not the Winter War of 1939! This is a well developed late war Russian army, not the hapless troops of the opening years of the war. The Finns need to be on their toes to stand a chance.
Karelia '44 is the 14th game in the award winning Standard Combat Series. Emphasizing easy to play rules, SCS lets the player get right into the game!
Karelia ’44 Components:
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Karelia '44 Specific Rulebook
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