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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Calixtus Ashley Wee
-
아티스트
-
인원
게임 소개
무빙 캐슬은 체스를 연상시키는 추상적인 보드 게임으로, 두 개의 목표가 있는데, 먼저 무빙 캐슬을 점령하거나 무빙 캐슬로 상대의 시작 순위에 도달하는 것이다. 움직이는 성 체스에서 왕처럼 움직이지만 영향력은 여왕과 같습니다. 그 범위 내에 있는 조각들은 특수 효과, 개선하고 더 큰 일을 할 수 있는 힘을 얻는다.
움직이는 성 자체에는 두 개의 생명이 있는데, 그 대신 첫 번째 생명을 포착한 조각이 즉시 파괴된다. 턴은 두 개의 분리된 조각을 이동한 다음 움직이는 성을 이동하는 것으로 구성됩니다.
또한 다음과 같은 세 가지 주가 있습니다: 공격적, 수동적, 수동적 - 공격적입니다. 어그레시브의 경우 한 조각을 두 번 이동해야 하며 두 번째 이동으로 캡처해야 합니다. 공격적인 상태를 사용하여 움직이는 성을 캡처할 수 없습니다. Passive는 기본 상태이며 "power"는 두 개의 Action 대신 하나의 Movement in a Turn을 허용하는 것이 유일합니다. 패시브-어그레시브는 기본적으로 움직이지 않는 대신 가장 흥미로운 것입니다. 이 상태에서 상대편이 당신의 작품 범위에 들어갈 때마다 자동으로 자유로운 이동으로 캡처합니다. 그러나 이것은 당신의 피스가 강제로 빠져 나간다는 것을 의미할 수 있다.
—디자이너로부터의 설명
움직이는 성 자체에는 두 개의 생명이 있는데, 그 대신 첫 번째 생명을 포착한 조각이 즉시 파괴된다. 턴은 두 개의 분리된 조각을 이동한 다음 움직이는 성을 이동하는 것으로 구성됩니다.
또한 다음과 같은 세 가지 주가 있습니다: 공격적, 수동적, 수동적 - 공격적입니다. 어그레시브의 경우 한 조각을 두 번 이동해야 하며 두 번째 이동으로 캡처해야 합니다. 공격적인 상태를 사용하여 움직이는 성을 캡처할 수 없습니다. Passive는 기본 상태이며 "power"는 두 개의 Action 대신 하나의 Movement in a Turn을 허용하는 것이 유일합니다. 패시브-어그레시브는 기본적으로 움직이지 않는 대신 가장 흥미로운 것입니다. 이 상태에서 상대편이 당신의 작품 범위에 들어갈 때마다 자동으로 자유로운 이동으로 캡처합니다. 그러나 이것은 당신의 피스가 강제로 빠져 나간다는 것을 의미할 수 있다.
—디자이너로부터의 설명
Moving Castle is an abstract board game, reminiscent of Chess, where there are two goals, the first to Capture the rival Moving Castle, or to reach the Opponent\'s Starting Rank with your Moving Castle. The Moving Castle Moves like a King in Chess, but has an area of Influence equal to a Queen. Pieces that lie within that range gain Special Effects, powers that improve and allow them to do greater things.
The Moving Castle itself has two Lives, a Piece that Captures its first Life is immediately destroyed instead. A Turn consists of Moving two separate Pieces, then Moving the Moving Castle.
There are also three States: Aggressive, Passive, Passive-Aggressive. For Aggressive, you are forced to Move a single Piece twice, and are required to Capture with the second Move. You may not Capture the Moving Castle using Aggressive State. Passive is the default State, the only "power" is to allow a single Movement in a Turn, instead of two Actions. Passive-Aggressive is the most interesting one, basically in exchange for not Moving, whenever an Opponent Piece comes into range of your Piece in this State, it automatically Captures, as a free Move. This might mean however, your Piece is forced to lure out.
—description from the designer
The Moving Castle itself has two Lives, a Piece that Captures its first Life is immediately destroyed instead. A Turn consists of Moving two separate Pieces, then Moving the Moving Castle.
There are also three States: Aggressive, Passive, Passive-Aggressive. For Aggressive, you are forced to Move a single Piece twice, and are required to Capture with the second Move. You may not Capture the Moving Castle using Aggressive State. Passive is the default State, the only "power" is to allow a single Movement in a Turn, instead of two Actions. Passive-Aggressive is the most interesting one, basically in exchange for not Moving, whenever an Opponent Piece comes into range of your Piece in this State, it automatically Captures, as a free Move. This might mean however, your Piece is forced to lure out.
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