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BGG랭킹
BGG전체 : 16550
STRATEGY : 2755
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.08 / 5
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디자이너
Drew Dane, Clay Murry
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아티스트
Drew Dane, Martin Tyman
-
인원
게임 소개
18EZ는 플레이어들이 18xx 시스템을 배우는 것을 돕기 위해 처음부터 설계된 최초의 18xx 게임이다. 이 게임은 일련의 레벨을 사용하여 플레이어들이 게임의 여러 단계를 한입 크기로 학습하면서 전체 게임을 빠르게 수행할 수 있다.
예를 들어, 첫 번째 레벨에서 플레이어들은 루트를 만들고 관리하는 방법을 배웁니다. 두 번째로는 주식시장에 소개된다. 각 레벨은 새로운 플레이어의 관심 요소를 추가하고 게임을 흥미롭게 유지합니다.
모든 레벨을 완료한 후에는 복잡한 시스템 전체를 배울 필요 없이 18xx 게임에 바로 뛰어들 수 있어야 합니다. 그들은 단지 특정한 변화들을 배우기만 하면 될 것이고, 그렇지 않았다면 한 시간 동안 고통스러운 세션일 수 있는 경쟁력을 가질 수 있을 것이다!
예를 들어, 첫 번째 레벨에서 플레이어들은 루트를 만들고 관리하는 방법을 배웁니다. 두 번째로는 주식시장에 소개된다. 각 레벨은 새로운 플레이어의 관심 요소를 추가하고 게임을 흥미롭게 유지합니다.
모든 레벨을 완료한 후에는 복잡한 시스템 전체를 배울 필요 없이 18xx 게임에 바로 뛰어들 수 있어야 합니다. 그들은 단지 특정한 변화들을 배우기만 하면 될 것이고, 그렇지 않았다면 한 시간 동안 고통스러운 세션일 수 있는 경쟁력을 가질 수 있을 것이다!
18EZ is the first 18xx game designed from the ground-up to help players learn the 18xx system. The game uses a series of levels, which allow players play entire games quickly while learning the different phases of the game in bite-size pieces.
For instance, In the first level, players learn how to build and manage routes. In the second, they are introduced to the stock market. Each level adds an element of interest for the new player, and keeps the game exciting.
After completing all of the levels, players should be able to jump right into any 18xx game, without having to learn the entire complex system. They will just need to learn that specific variation, which will allow them to be competitive in what would otherwise be an hours long, painful session!
For instance, In the first level, players learn how to build and manage routes. In the second, they are introduced to the stock market. Each level adds an element of interest for the new player, and keeps the game exciting.
After completing all of the levels, players should be able to jump right into any 18xx game, without having to learn the entire complex system. They will just need to learn that specific variation, which will allow them to be competitive in what would otherwise be an hours long, painful session!
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