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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Davis (II)
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아티스트
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인원
게임 소개
화이트 노이즈는 깊은 우주에서의 생존과 모험의 카드 게임이다. 당신은 길을 잃고 집으로 가는 길을 찾아야 하는 우주 여행자입니다. 하지만 그 여행은 위험과 미스터리로 가득 차 있다. 여러분은 여러분을 기다리고 있는 도전과 장애물들을 극복하기 위해 여러분의 지혜, 기술, 그리고 운을 사용해야만 합니다.
이 게임은 점프 번호, 챌린지 번호, 위치 맛 텍스트 및 이벤트가 포함된 100장의 카드로 구성된 덱으로 진행된다. 1번 카드를 놀이 공간에 엎어 놓고 나머지 카드들을 휘젓고 두 개의 더미로 나눈다. 하나의 파일을 플레이 데크로 선택합니다(다른 파일은 이 게임에 사용되지 않습니다).
당신은 또한 캐릭터 카드를 선택해서 당신 앞에 놓는다. 각 문자에는 4개의 통계가 있습니다: 건강, 평판, 에너지 및 지능. 원하는 대로 이 통계량 사이에 분배할 6개의 문자 점이 있습니다.
당신의 차례에, 당신은 플레이 덱에서 상단 카드를 뽑아 플레이 영역의 이전 카드 옆에 놓는다. 새 카드의 점프 번호가 이전 카드의 점프 번호보다 높은지 낮은지 추측해야 합니다. 추측이 맞다면 새 카드의 이벤트를 따라갑니다. 추측이 틀리면 1 헬스를 잃고 새 카드에서 챌린지에 직면해야 합니다. 챌린지를 통과하려면 주사위 2개를 굴리고 통계 중 하나의 값을 (금) 주사위에 추가하고 챌린지 번호를 이벤트(화이트 다이)에 추가해야 한다. 결과가 Challenge 번호보다 높으면 성공합니다. 그렇지 않으면 1개의 건강을 잃습니다.
다음 중 하나가 발생하면 게임이 종료됩니다.
홈 카드는 플레이 데크에서 찾을 수 있습니다. 네가 이겼다!
건강이 바닥났다. 넌 죽는다!
화이트 노이즈는 서스펜스, 전략, 찬스의 게임이다. 집에 살아서 갈 수 있어요?
—출판사의 설명
이 게임은 점프 번호, 챌린지 번호, 위치 맛 텍스트 및 이벤트가 포함된 100장의 카드로 구성된 덱으로 진행된다. 1번 카드를 놀이 공간에 엎어 놓고 나머지 카드들을 휘젓고 두 개의 더미로 나눈다. 하나의 파일을 플레이 데크로 선택합니다(다른 파일은 이 게임에 사용되지 않습니다).
당신은 또한 캐릭터 카드를 선택해서 당신 앞에 놓는다. 각 문자에는 4개의 통계가 있습니다: 건강, 평판, 에너지 및 지능. 원하는 대로 이 통계량 사이에 분배할 6개의 문자 점이 있습니다.
당신의 차례에, 당신은 플레이 덱에서 상단 카드를 뽑아 플레이 영역의 이전 카드 옆에 놓는다. 새 카드의 점프 번호가 이전 카드의 점프 번호보다 높은지 낮은지 추측해야 합니다. 추측이 맞다면 새 카드의 이벤트를 따라갑니다. 추측이 틀리면 1 헬스를 잃고 새 카드에서 챌린지에 직면해야 합니다. 챌린지를 통과하려면 주사위 2개를 굴리고 통계 중 하나의 값을 (금) 주사위에 추가하고 챌린지 번호를 이벤트(화이트 다이)에 추가해야 한다. 결과가 Challenge 번호보다 높으면 성공합니다. 그렇지 않으면 1개의 건강을 잃습니다.
다음 중 하나가 발생하면 게임이 종료됩니다.
홈 카드는 플레이 데크에서 찾을 수 있습니다. 네가 이겼다!
건강이 바닥났다. 넌 죽는다!
화이트 노이즈는 서스펜스, 전략, 찬스의 게임이다. 집에 살아서 갈 수 있어요?
—출판사의 설명
White Noise is a card game of survival and adventure in deep space. You are a space traveler who is lost and must find your way home. But the journey is full of dangers and mysteries. You must use your wits, skills and luck to overcome the challenges and obstacles that await you.
The game is played with a deck of 100 cards, each featuring a Jump number, a Challenge number, location flavor text and an event. Card number 1 is placed face up in the play area, and the rest of the cards are shuffled and divided into two piles. You choose one pile as your playing deck (the other pile is not used this game).
You also choose a character card and place it in front of you. Each character has four statistics: Health, Reputation, Energy and Intelligence. You have 6 character points to distribute among these statistics as you wish.
On your turn, you draw the top card from the playing deck and place it next to the previous card in the play area. You must guess whether the Jump number on the new card is higher or lower than the Jump number on the previous card. If you guess correctly, you follow the event on the new card. If you guess wrong, you lose 1 Health and must face the Challenge on the new card. To pass the Challenge, you must roll 2 dice and add the value of one of your statistics to your (gold) dice and add the challenge number to the event (white die). If the result is higher than the Challenge number, you succeed. If not, you lose 1 health.
The game ends when one of the following happens:
You find the Home card in the playing deck. You win!
You run out of Health. You die!
White Noise is a game of suspense, strategy and chance. Can you make it home alive?
—description from the publisher
The game is played with a deck of 100 cards, each featuring a Jump number, a Challenge number, location flavor text and an event. Card number 1 is placed face up in the play area, and the rest of the cards are shuffled and divided into two piles. You choose one pile as your playing deck (the other pile is not used this game).
You also choose a character card and place it in front of you. Each character has four statistics: Health, Reputation, Energy and Intelligence. You have 6 character points to distribute among these statistics as you wish.
On your turn, you draw the top card from the playing deck and place it next to the previous card in the play area. You must guess whether the Jump number on the new card is higher or lower than the Jump number on the previous card. If you guess correctly, you follow the event on the new card. If you guess wrong, you lose 1 Health and must face the Challenge on the new card. To pass the Challenge, you must roll 2 dice and add the value of one of your statistics to your (gold) dice and add the challenge number to the event (white die). If the result is higher than the Challenge number, you succeed. If not, you lose 1 health.
The game ends when one of the following happens:
You find the Home card in the playing deck. You win!
You run out of Health. You die!
White Noise is a game of suspense, strategy and chance. Can you make it home alive?
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