-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-8 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.60 / 5
-
디자이너
John Buckmaster, Nick Pilon
-
아티스트
Greg Perkins
-
인원
게임 소개
액션 포인트 기반 미니어처 자이언트 로봇 게임은 컴바인 암즈 방식을 통해 승리를 쟁취합니다. 게임의 모든 유닛은 무기 발사, 전방 관찰, 최고 속도로 움직이거나 전자전을 할 수 있는 1~N의 액션 포인트를 얻는다. 이동에는 작업 지점이 필요하지 않습니다.
이 게임은 또한 오토콤 반경 내에 있거나 통신 이벤트를 사용할 경우 지휘부로부터 자동으로 이전될 수 있는 명령 포인트 풀을 플레이어들에게 제공한다. 통신 이벤트는 ECM 장비가 있는 유닛에서 전자전기의 전자 대응 수단을 사용하여 중지할 수 있습니다. 전자전, 공격, 방어는 반대되는 기술 롤에 기초한다. 스킬 등급은 주사위를 굴린 횟수로 환산하며, 가장 높은 숫자가 결과이다. (6개)로 환산하면 7개, 3개 (6개)로 환산하면 8개)이다.
이 게임은 DP9과 팬들의 지지를 받고 있다. DP9 웹사이트에서 사용할 수 있는 디자인 도구가 있습니다. 게임에 사용할 수 있는 미니어처는 최고 품질이며 실제로 수상 후보에 올랐다. 이 게임은 항공기와 포병 지원을 위한 시스템을 제공하고 추상화한다. 헤비기어 블리츠 2.0이라고 할 수도 있었지만 2.0 대신 록앤로드 자막을 얻을 수 있다는 점에서 오리지널 헤비기어 블리츠와는 충분히 다르다.
원본과의 주요 차이점은 다음과 같다.
1) 두 개 이상의 동작이 있더라도 한 번에 하나의 무기만 사용할 수 있습니다.
2) 이제 최고 속도 이동을 위해서는 조치 지점이 필요합니다.
3) 깜짝 놀란 파일럿의 결과를 나타내는 STUN 카운터입니다.
4) 드론은 단순화되었고 이제 제어 장치의 추가적인 특징이 되었다.
5) 군대 건물은 이제 특정 우선순위 레벨에 허용된 유닛을 기반으로 합니다.
6) 우선순위 레벨은 또한 항공기, 포병, 방어 구조물 또는 더 많은 명령 포인트를 구입하는 데 사용할 수 있는 지원 지점을 정의합니다.
규칙집은 매우 잘 구성되어 있고 DP9 웹사이트의 포럼의 지원은 초보 플레이어들에게 매우 큰 도움을 준다.
이 게임은 또한 오토콤 반경 내에 있거나 통신 이벤트를 사용할 경우 지휘부로부터 자동으로 이전될 수 있는 명령 포인트 풀을 플레이어들에게 제공한다. 통신 이벤트는 ECM 장비가 있는 유닛에서 전자전기의 전자 대응 수단을 사용하여 중지할 수 있습니다. 전자전, 공격, 방어는 반대되는 기술 롤에 기초한다. 스킬 등급은 주사위를 굴린 횟수로 환산하며, 가장 높은 숫자가 결과이다. (6개)로 환산하면 7개, 3개 (6개)로 환산하면 8개)이다.
이 게임은 DP9과 팬들의 지지를 받고 있다. DP9 웹사이트에서 사용할 수 있는 디자인 도구가 있습니다. 게임에 사용할 수 있는 미니어처는 최고 품질이며 실제로 수상 후보에 올랐다. 이 게임은 항공기와 포병 지원을 위한 시스템을 제공하고 추상화한다. 헤비기어 블리츠 2.0이라고 할 수도 있었지만 2.0 대신 록앤로드 자막을 얻을 수 있다는 점에서 오리지널 헤비기어 블리츠와는 충분히 다르다.
원본과의 주요 차이점은 다음과 같다.
1) 두 개 이상의 동작이 있더라도 한 번에 하나의 무기만 사용할 수 있습니다.
2) 이제 최고 속도 이동을 위해서는 조치 지점이 필요합니다.
3) 깜짝 놀란 파일럿의 결과를 나타내는 STUN 카운터입니다.
4) 드론은 단순화되었고 이제 제어 장치의 추가적인 특징이 되었다.
5) 군대 건물은 이제 특정 우선순위 레벨에 허용된 유닛을 기반으로 합니다.
6) 우선순위 레벨은 또한 항공기, 포병, 방어 구조물 또는 더 많은 명령 포인트를 구입하는 데 사용할 수 있는 지원 지점을 정의합니다.
규칙집은 매우 잘 구성되어 있고 DP9 웹사이트의 포럼의 지원은 초보 플레이어들에게 매우 큰 도움을 준다.
Action point based miniatures Giant Robot game that encourages a Combined Arms approach to attaining victory. Every unit in the game gets a 1 to N action points that allow it to fire a weapon, do forward observation, move at top speed or even do electronic warfare. Movement does not require action points.
The game also provides the players with a pool of Command Points that can be transferred from the commander unit automatically if within Auto Comms radius or by using a communications event. Communications events can be stopped by using Electronic Warfare's Electronic Counter Measures with a unit that has ECM equipment. Electronic Warfare, Attacks and Defense are based on opposed skill roll. The skill ratings translate to the number of dice rolled with the highest number being the result (two sixes translate to seven, three sixes to 8, etc.).
The game is well supported by DP9 and its fans. There are design tools available in the the DP9 website. The miniatures available for the game are of the highest quality and they have actually been nominated for awards. The game provides and abstracted system for aircraft and artillery support. It could have been called Heavy Gear Blitz 2.0, but it is sufficiently different from the original Heavy Gear Blitz to merit the Locked and Loaded subtitle instead of a 2.0.
Major differences from the original are:
1) Only one weapon per unit per turn even if it has more than one action.
2) Top speed movement now requires an action point.
3) STUN counters to signify results of a stunned pilot.
4) Drones have been simplified and now become extra characteristics of the controlling unit
5) Army building is now based on the allowed units for a particular Priority Level.
6) Priority Levels also define Support Points that can be used to buy Aircraft, Artillery, Defensive Structures or even more Command Points.
The rulebook is very well organized and the support in the forums in the DP9 websites help the neophyte players immensely.
The game also provides the players with a pool of Command Points that can be transferred from the commander unit automatically if within Auto Comms radius or by using a communications event. Communications events can be stopped by using Electronic Warfare's Electronic Counter Measures with a unit that has ECM equipment. Electronic Warfare, Attacks and Defense are based on opposed skill roll. The skill ratings translate to the number of dice rolled with the highest number being the result (two sixes translate to seven, three sixes to 8, etc.).
The game is well supported by DP9 and its fans. There are design tools available in the the DP9 website. The miniatures available for the game are of the highest quality and they have actually been nominated for awards. The game provides and abstracted system for aircraft and artillery support. It could have been called Heavy Gear Blitz 2.0, but it is sufficiently different from the original Heavy Gear Blitz to merit the Locked and Loaded subtitle instead of a 2.0.
Major differences from the original are:
1) Only one weapon per unit per turn even if it has more than one action.
2) Top speed movement now requires an action point.
3) STUN counters to signify results of a stunned pilot.
4) Drones have been simplified and now become extra characteristics of the controlling unit
5) Army building is now based on the allowed units for a particular Priority Level.
6) Priority Levels also define Support Points that can be used to buy Aircraft, Artillery, Defensive Structures or even more Command Points.
The rulebook is very well organized and the support in the forums in the DP9 websites help the neophyte players immensely.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
707
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
498
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
400
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
622
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
635
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
745
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
946
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1030
-
2024-11-13
-
Lv.11
-
[자유]
축하합니다, 코리아보드게임즈.
-
Lv.27
WALLnut
-
8
-
603
-
2024-11-12
-
Lv.27
-
[자유]
서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
-
Lv.19
라이클럽
-
11
-
521
-
2024-11-13
-
Lv.19
-
[자유]
응원합니다.
-
Lv.27
방장
-
10
-
699
-
2024-11-11
-
Lv.27
-
[자유]
그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
-
Lv.34
크로스21
-
8
-
371
-
2024-11-12
-
Lv.34
-
[자유]
해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
-
Lv.35
로보
-
15
-
748
-
2024-11-12
-
Lv.35
-
[자유]
임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
-
Lv.13
존예수지니
-
12
-
440
-
2024-11-12
-
Lv.13