-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-150 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Judson Cowan
-
아티스트
Judson Cowan
-
인원
게임 소개
바다에서 점점 더 끔찍한 것들을 끌어내는 불행한 낚시 게임.
무엇을 먹을지, 무엇을 팔지, 얼마나 많은 후회를 안고 갈 것인지, 그리고 당신이 스스로를 너무 멀리 밀어내고 짜릿한 결론을 향해 나선다면 얼마나 세상을 미치게 할 것인지를 결정하라.
이 게임에서 당신은 각 턴의 시작에 주사위를 굴려서 그 라운드에 대한 당신의 힘을 결정한 후에 당신이 바다에 머무를지 항구로 돌아가 물고기를 팔고 식량을 사고 당신의 에너지를 충전할지를 결정할 것이다.
낚시는 카드 뒷면에 표시된 크기가 다양한 카드 9개가 쌓여 있는 격자무늬에서 골라 뒤집어서 드러난 물고기를 휘감을 수 있는 힘이 있는지 알아보는 것으로 구성된다. 주사위는 물고기를 잡기 위해 쓰이지만 매 라운드 시작할 때마다 새로워진다.
많은 물고기들이 드러났을 때 효과가 있는데, 예를 들어 세계의 광기 수준을 끌어올리는 것은 정상적인 물고기의 가치를 떨어뜨리고 공포에 대한 수요를 증가시키는 것이다.
그러나 매번 역겹거나 짜증나는 것을 관찰하거나 잡기 위해 후회 카드를 얻게 되기 때문에 물고기를 너무 많이 뒤집는 것은 골치 아픈 일이 될 수 있다. 경기가 끝나면 후회가 가장 많은 선수는 상당한 점수를 잃는다!
당신은 가장 가치 있는 물고기를 잡고, 당신에게 유리한 경제를 조종하고, 게임의 마지막에 가장 많은 점수를 얻기 위해, 바다에 머무를 때와 항구를 만들 때에 대한 전략적인 결정을 신중하게 해야 할 것이다.
—디자이너의 설명
무엇을 먹을지, 무엇을 팔지, 얼마나 많은 후회를 안고 갈 것인지, 그리고 당신이 스스로를 너무 멀리 밀어내고 짜릿한 결론을 향해 나선다면 얼마나 세상을 미치게 할 것인지를 결정하라.
이 게임에서 당신은 각 턴의 시작에 주사위를 굴려서 그 라운드에 대한 당신의 힘을 결정한 후에 당신이 바다에 머무를지 항구로 돌아가 물고기를 팔고 식량을 사고 당신의 에너지를 충전할지를 결정할 것이다.
낚시는 카드 뒷면에 표시된 크기가 다양한 카드 9개가 쌓여 있는 격자무늬에서 골라 뒤집어서 드러난 물고기를 휘감을 수 있는 힘이 있는지 알아보는 것으로 구성된다. 주사위는 물고기를 잡기 위해 쓰이지만 매 라운드 시작할 때마다 새로워진다.
많은 물고기들이 드러났을 때 효과가 있는데, 예를 들어 세계의 광기 수준을 끌어올리는 것은 정상적인 물고기의 가치를 떨어뜨리고 공포에 대한 수요를 증가시키는 것이다.
그러나 매번 역겹거나 짜증나는 것을 관찰하거나 잡기 위해 후회 카드를 얻게 되기 때문에 물고기를 너무 많이 뒤집는 것은 골치 아픈 일이 될 수 있다. 경기가 끝나면 후회가 가장 많은 선수는 상당한 점수를 잃는다!
당신은 가장 가치 있는 물고기를 잡고, 당신에게 유리한 경제를 조종하고, 게임의 마지막에 가장 많은 점수를 얻기 위해, 바다에 머무를 때와 항구를 만들 때에 대한 전략적인 결정을 신중하게 해야 할 것이다.
—디자이너의 설명
An unfortunate fishing game about pulling progressively more horrifying things out of the ocean.
Decide what to eat, what to sell, how many regrets you\'re willing to carry, and how much you want to drive the world mad as you push yourself too far and spiral towards a thrilling conclusion.
In this game you\'ll roll dice at the start of each turn to determine your strength for that round and then decide whether you\'ll stay at sea or return to port to sell fish, buy provisions, and recharge your energy.
Fishing consists of choosing from a grid of 9 piles of cards at various depths and with various sizes indicated on the back of the cards and flipping them over to see if you have enough strength to reel in the revealed fish. Dice are spent to catch fish but refreshed at the start of each round.
Many fish have effects when revealed, such as driving the madness level in the world up - reducing the value of normal fish and increasing demand for horrors.
Flipping too many fish can be troublesome, however, as you\'ll gain regret cards each time to observe or catch something disgusting or maddening. At the end of the game, the player with the most regrets will lose significant points!
You\'ll need to carefully manage resources and make strategic decisions about when to stay at sea vs. when to make port in order to catch the most valuable fish, manipulate the economy in your favor, and have the most points at the end of the game!
—description from the designer
Decide what to eat, what to sell, how many regrets you\'re willing to carry, and how much you want to drive the world mad as you push yourself too far and spiral towards a thrilling conclusion.
In this game you\'ll roll dice at the start of each turn to determine your strength for that round and then decide whether you\'ll stay at sea or return to port to sell fish, buy provisions, and recharge your energy.
Fishing consists of choosing from a grid of 9 piles of cards at various depths and with various sizes indicated on the back of the cards and flipping them over to see if you have enough strength to reel in the revealed fish. Dice are spent to catch fish but refreshed at the start of each round.
Many fish have effects when revealed, such as driving the madness level in the world up - reducing the value of normal fish and increasing demand for horrors.
Flipping too many fish can be troublesome, however, as you\'ll gain regret cards each time to observe or catch something disgusting or maddening. At the end of the game, the player with the most regrets will lose significant points!
You\'ll need to carefully manage resources and make strategic decisions about when to stay at sea vs. when to make port in order to catch the most valuable fish, manipulate the economy in your favor, and have the most points at the end of the game!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
616
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
393
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18