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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
2-3 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael W. Kennedy
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아티스트
José Ramón Faura
-
인원
게임 소개
실로 솔리테어는 1862년 4월 6일 실로 전투에서 남군을 지휘하는 한 명의 선수가 경기를 하도록 설계되었다. 솔리테어 규칙은 연합 측의 행동을 지배한다.
게임에는 보병 및 기병 반중대, 사단 포병, 북군 포병 등 4가지 유형의 전투 카운터가 있다.
게임은 오전 5시에 시작해서 오후 8시에 끝나는 16번의 1시간 턴이 있다.
남부 연합 측은 처음 5회전에 대한 주도권을 가지고 있다. 제6 턴 및 그 후 매 턴마다, 주도권을 갖는 측은 각 측에 대해 6면 다이(1D6)를 압연함으로써 무작위로 결정된다. 동점이 되면 차례에서 남부연합 쪽이 먼저 행동한다.
주도권을 가진 측은 먼저 표시된 순서대로 다음과 같은 조치 단계를 수행합니다. 주도권을 가진 쪽이 공격 전투 단계를 마치면 다른 쪽도 똑같이 한다.
연합캠프 활성화(연합측만 해당)
집회
운동
전투
포병폭격전투
돌격전투
아이디어는 이 주제에 대한 활동의 필요성을 충족시킬 수 있는 양질의 예술로 전투의 빠른 플레이와 솔리타이어 게임을 만드는 것이다.
—디자이너로부터의 설명
게임에는 보병 및 기병 반중대, 사단 포병, 북군 포병 등 4가지 유형의 전투 카운터가 있다.
게임은 오전 5시에 시작해서 오후 8시에 끝나는 16번의 1시간 턴이 있다.
남부 연합 측은 처음 5회전에 대한 주도권을 가지고 있다. 제6 턴 및 그 후 매 턴마다, 주도권을 갖는 측은 각 측에 대해 6면 다이(1D6)를 압연함으로써 무작위로 결정된다. 동점이 되면 차례에서 남부연합 쪽이 먼저 행동한다.
주도권을 가진 측은 먼저 표시된 순서대로 다음과 같은 조치 단계를 수행합니다. 주도권을 가진 쪽이 공격 전투 단계를 마치면 다른 쪽도 똑같이 한다.
연합캠프 활성화(연합측만 해당)
집회
운동
전투
포병폭격전투
돌격전투
아이디어는 이 주제에 대한 활동의 필요성을 충족시킬 수 있는 양질의 예술로 전투의 빠른 플레이와 솔리타이어 게임을 만드는 것이다.
—디자이너로부터의 설명
Shiloh Solitaire is designed to be played by one player who commands the Confederate army at the battle of Shiloh on April 6, 1862. Solitaire rules govern the actions of the Union side.
There are four types of combat counters in the game: infantry and cavalry demi-brigades, division artillery, and Union gunboats.
There are 16 one-hour turns in the game, starting at 5 AM and ending with the 8 PM turn.
The Confederate side has the initiative for the first five turns. For the sixth turn and every turn thereafter, the side with the initiative is randomly determined by rolling a six-sided die (1D6) for each side. If there is a tie, the Confederate side acts first in the turn.
The side with the initiative conducts the following action phases first in the order shown. Once the side with the initiative has finished with the Assault Combat phase, the other side then does the same.
Union Camp Activations (Union Side Only)
Rally
Movement
Combat
Artillery Bombardment Combat
Assault Combat
The idea is to create a fast-play, solitaire game of the battle with quality art, which would fill a need in the activity for this subject.
—description from the designer
There are four types of combat counters in the game: infantry and cavalry demi-brigades, division artillery, and Union gunboats.
There are 16 one-hour turns in the game, starting at 5 AM and ending with the 8 PM turn.
The Confederate side has the initiative for the first five turns. For the sixth turn and every turn thereafter, the side with the initiative is randomly determined by rolling a six-sided die (1D6) for each side. If there is a tie, the Confederate side acts first in the turn.
The side with the initiative conducts the following action phases first in the order shown. Once the side with the initiative has finished with the Assault Combat phase, the other side then does the same.
Union Camp Activations (Union Side Only)
Rally
Movement
Combat
Artillery Bombardment Combat
Assault Combat
The idea is to create a fast-play, solitaire game of the battle with quality art, which would fill a need in the activity for this subject.
—description from the designer
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