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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
시그넘의 전설 2: 워시어는 오래된 이야기의 연속이자 새로운 미니어처와 재작업된 미니어처, 완전히 개조된 경제, 육각형 격자를 기반으로 한 새로운 전투 역학 시스템을 모두 제공하는 새로운 게임이다. 멋진 전술로 풍경을 바꾸고 상대를 놀라게 하세요. 적의 병력에 새로운 파괴적인 마법을 펼칩니다. 당신의 경제가 당신의 적을 압도하고 자원을 얻기 위해 당신의 적을 교살하도록 힘을 실어라. 영리하고 기만적이며 적을 예측하라.
레전드 오브 시그넘 II: 워시어에서 구현된 근본적인 변화 중 하나는 헥사곤 그리드의 도입이다.
이전 버전의 시그넘 플레이어들은 거리를 측정하기 위해 다양한 게임 내 자를 사용해야 했다. 이제 모든 유닛은 각각의 타일이 고유한 경관적 특징과 효과를 가진 특별한 육각 타일에 배치된다. 육각형이 최고의 용이라는 것에 대한 반박의 여지가 없는 사실 외에도, 이것은 움직임과 사격장 측정을 매우 단순화하고 게임에 훨씬 더 유기적이고 직관적인 느낌을 준다.
전투 역학은 단순화되었고 더욱 단순해졌다.
모든 유닛은 이제 게임이 시작될 때 당신의 캠프에서 사용할 수 있고 필요에 따라 전장으로 가지고 나갈 수 있다. 과거에는 플레이어가 무작위로 카드를 얻었지만 이제 전략을 적절하게 계획하고 적에 대응하기 위해 이동할 수 있습니다. 게다가, 지금은 공격하는 선수만 주사위를 굴리면 된다. 이것은 많은 사람들이 중복적이라고 간주하는 요소를 제거하여 게임 플레이를 상당히 단순화시켰다.
경제가 전면 개편돼 수익이 쌓이는 방식이 바뀌고 전술카드도 무료로 만든다.
이전 버전의 시그넘에서는 턴당 수익이 항상 고정되어 있었지만, 이제는 파괴되고 사용된 카드가 수입을 증가시켜 게임이 진행될수록 더욱 역동적이고 강렬해진다. 당신의 전술 카드는 이제 무료이고, 적은 당신이 준비한 것을 알아낼 수 없어 게임 플레이에 추가적인 긴장감을 더해준다.
—출판사의 설명
레전드 오브 시그넘 II: 워시어에서 구현된 근본적인 변화 중 하나는 헥사곤 그리드의 도입이다.
이전 버전의 시그넘 플레이어들은 거리를 측정하기 위해 다양한 게임 내 자를 사용해야 했다. 이제 모든 유닛은 각각의 타일이 고유한 경관적 특징과 효과를 가진 특별한 육각 타일에 배치된다. 육각형이 최고의 용이라는 것에 대한 반박의 여지가 없는 사실 외에도, 이것은 움직임과 사격장 측정을 매우 단순화하고 게임에 훨씬 더 유기적이고 직관적인 느낌을 준다.
전투 역학은 단순화되었고 더욱 단순해졌다.
모든 유닛은 이제 게임이 시작될 때 당신의 캠프에서 사용할 수 있고 필요에 따라 전장으로 가지고 나갈 수 있다. 과거에는 플레이어가 무작위로 카드를 얻었지만 이제 전략을 적절하게 계획하고 적에 대응하기 위해 이동할 수 있습니다. 게다가, 지금은 공격하는 선수만 주사위를 굴리면 된다. 이것은 많은 사람들이 중복적이라고 간주하는 요소를 제거하여 게임 플레이를 상당히 단순화시켰다.
경제가 전면 개편돼 수익이 쌓이는 방식이 바뀌고 전술카드도 무료로 만든다.
이전 버전의 시그넘에서는 턴당 수익이 항상 고정되어 있었지만, 이제는 파괴되고 사용된 카드가 수입을 증가시켜 게임이 진행될수록 더욱 역동적이고 강렬해진다. 당신의 전술 카드는 이제 무료이고, 적은 당신이 준비한 것을 알아낼 수 없어 게임 플레이에 추가적인 긴장감을 더해준다.
—출판사의 설명
Legends of Signum II: Warseer is both a continuation of the old story, and a new game offering both new and reworked miniatures, a completely revamped economy, and a new battle mechanics system based on a hexagonal grid. Change the landscape and stun your opponent with brilliant tactics. Unleash new devastating magic upon the enemy’s forces. Empower your economy to overwhelm your foe and strangle your opponent for resources. Be clever, deceitful, and predict your foe.
One of the fundamental changes implemented in Legends of Signum II: Warseer is the introduction of the Hexagon Grid.
In the previous versions of Signum players had to use various in-game rulers to measure distances. Now all units are placed in special hexagon tiles with each tile having its own landscape feature and effects. Aside from the undisputed fact that the hexagon is the bestagon, this immensely simplifies measuring movement and shooting range, and gives the game a much more organic and intuitive feel.
Combat mechanics have been simplified and made more straightforward.
All units are now available in your camp at the start of the game and can be brought out into the battlefield as needed. While in past, players would get their cards at random, you can now properly plan out your strategy and move to counter the enemy. In addition, only the attacking player has to roll dice now. This has removed an element many considered redundant, simplifying gameplay considerably.
The economy has been completely revamped, changing the way profit is accumulated and making tactic cards free.
Whereas in the previous versions of Signum, profit per turn was always a fixed amount, now your destroyed and used cards increase your income, making the game even more dynamic and intense as it progresses. Your tactic cards are now free, and the enemy won’t be able to find out what you’ve prepared, adding an additional layer of tension to the gameplay.
—description from the publisher
One of the fundamental changes implemented in Legends of Signum II: Warseer is the introduction of the Hexagon Grid.
In the previous versions of Signum players had to use various in-game rulers to measure distances. Now all units are placed in special hexagon tiles with each tile having its own landscape feature and effects. Aside from the undisputed fact that the hexagon is the bestagon, this immensely simplifies measuring movement and shooting range, and gives the game a much more organic and intuitive feel.
Combat mechanics have been simplified and made more straightforward.
All units are now available in your camp at the start of the game and can be brought out into the battlefield as needed. While in past, players would get their cards at random, you can now properly plan out your strategy and move to counter the enemy. In addition, only the attacking player has to roll dice now. This has removed an element many considered redundant, simplifying gameplay considerably.
The economy has been completely revamped, changing the way profit is accumulated and making tactic cards free.
Whereas in the previous versions of Signum, profit per turn was always a fixed amount, now your destroyed and used cards increase your income, making the game even more dynamic and intense as it progresses. Your tactic cards are now free, and the enemy won’t be able to find out what you’ve prepared, adding an additional layer of tension to the gameplay.
—description from the publisher
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