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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Mike Forbes, Sean Ross (I)
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아티스트
-
인원
게임 소개
폰드 하키는 6명으로 구성된 두 팀이 얼어붙은 연못에서 하는 비공식 하키 경기를 시뮬레이션하는 추상적이고 고도의 전술적인 게임이다.
각 선수는 두 개의 하키 팀 중 하나의 코치로 활동합니다. 두 감독 모두 10장의 카드를 가지고 있다. 턴이 시작될 때 데크 위에서 뽑은 카드는 코치가 한 명 이상의 선수를 움직이거나 퍽을 움직일 때 사용할 수 있는 이동 포인트의 수를 결정한다. 추첨 덱이 모두 소진된 후, 뽑은 카드를 섞어서 새로운 카드를 만듭니다. 경기는 무승부가 세 번째로 소진된 후 종료되므로 30 "분" 또는 3 "기간"이 지난 후 종료된다. 가장 많은 골을 넣은 감독이 승리합니다. 동점이 되면 경기는 "서든 데스" 연장전에 돌입할 수 있으며, 여기서 가장 먼저 골을 넣은 팀이 승리한다.
이 게임의 움직임 시스템은 콘é van Moorsel의 StreetSoccer에서 영감을 받았으나 축구공이 어떻게 이동할 수 있는지와 하키 퍽이 어떻게 이동할 수 있는지에 대한 차이를 다루기 위해 개조되었다. 다른 선수가 함께 이동하거나 다시 패스하거나 얼음 표면과 인접한 보드에서 굴절될 경우 방향 지정. 이 게임은 또한 찜 검사, 신체 검사, 벌칙 평가를 허용하는 규칙을 추가했다.
각 선수는 두 개의 하키 팀 중 하나의 코치로 활동합니다. 두 감독 모두 10장의 카드를 가지고 있다. 턴이 시작될 때 데크 위에서 뽑은 카드는 코치가 한 명 이상의 선수를 움직이거나 퍽을 움직일 때 사용할 수 있는 이동 포인트의 수를 결정한다. 추첨 덱이 모두 소진된 후, 뽑은 카드를 섞어서 새로운 카드를 만듭니다. 경기는 무승부가 세 번째로 소진된 후 종료되므로 30 "분" 또는 3 "기간"이 지난 후 종료된다. 가장 많은 골을 넣은 감독이 승리합니다. 동점이 되면 경기는 "서든 데스" 연장전에 돌입할 수 있으며, 여기서 가장 먼저 골을 넣은 팀이 승리한다.
이 게임의 움직임 시스템은 콘é van Moorsel의 StreetSoccer에서 영감을 받았으나 축구공이 어떻게 이동할 수 있는지와 하키 퍽이 어떻게 이동할 수 있는지에 대한 차이를 다루기 위해 개조되었다. 다른 선수가 함께 이동하거나 다시 패스하거나 얼음 표면과 인접한 보드에서 굴절될 경우 방향 지정. 이 게임은 또한 찜 검사, 신체 검사, 벌칙 평가를 허용하는 규칙을 추가했다.
Pond Hockey is an abstract, highly tactical game for 2 players that simulates an informal hockey match played by two teams of 6 players on a frozen pond.
Each player acts as a coach for one of the two hockey teams. Both coaches have a draw deck of 10 cards. A card drawn from the top of the deck at the beginning of a turn, determines the number of movements points the coach will have available to move one or more players and/or to move the puck (be it by passing or by shooting the puck on goal). After the draw deck has been exhausted, the drawn cards are shuffled to form a new one. The match ends after the draw deck has been exhausted for the third time; so, after 30 "minutes" or 3 "periods" of play. The coach whose team has scored the most goals wins the game. If the scores are tied, the game can go into "sudden death" overtime, where the first team to score a goal will win the game.
The game's movement system was inspired by Corné van Moorsel's StreetSoccer but adapted to handle the difference in how a soccer ball can travel versus how a hockey puck can travel: more than one player can be moved on a turn; players can move with and retain possession of the puck; the puck travels in a straight line and it may only change direction if it comes into possession of another player who moves with it or passes it again or if it is deflected off the boards bordering the ice surface. The game also adds rules to permit poke-checking, body-checking, and assessing penalties.
Each player acts as a coach for one of the two hockey teams. Both coaches have a draw deck of 10 cards. A card drawn from the top of the deck at the beginning of a turn, determines the number of movements points the coach will have available to move one or more players and/or to move the puck (be it by passing or by shooting the puck on goal). After the draw deck has been exhausted, the drawn cards are shuffled to form a new one. The match ends after the draw deck has been exhausted for the third time; so, after 30 "minutes" or 3 "periods" of play. The coach whose team has scored the most goals wins the game. If the scores are tied, the game can go into "sudden death" overtime, where the first team to score a goal will win the game.
The game's movement system was inspired by Corné van Moorsel's StreetSoccer but adapted to handle the difference in how a soccer ball can travel versus how a hockey puck can travel: more than one player can be moved on a turn; players can move with and retain possession of the puck; the puck travels in a straight line and it may only change direction if it comes into possession of another player who moves with it or passes it again or if it is deflected off the boards bordering the ice surface. The game also adds rules to permit poke-checking, body-checking, and assessing penalties.
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