-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Damien Chauveau
-
아티스트
Oscar Casel, Stefano Collavini, Luc-David Garraud
-
인원
게임 소개
'히브리스', '질서 없는 우주' 사건이 일어난 지 100년이 지난 지금, 고대 그리스는 다시 한번 혼란에 빠져 있습니다. 이지스는 남아있지 않고, 제우스가 이끄는 아카이아인들은 닉스의 눈 유물의 마지막 요새를 공격합니다: 트로이.
그러나 이 요새는 제우스의 광기를 뿌리뽑기를 원하는 다른 올림포스 사람들에 의해 지켜지고 있다. -트로이 도시는 함락되어서는 안 된다! 그러나 그것은 어느 쪽도 선택하지 않고 그저 무표정하게 지켜만 보는 신비주의자들의 이 전설적인 전쟁에 대한 관찰에 기대를 걸지 않고 있다.
Hybris, Twilight in Olympus>는 2024년 크라우드 펀딩으로 예정된 2~6명의 플레이어를 위한 지역 통제의 서사적인 게임이다.
이 게임은 트로이의 10년 공성전에 해당하는 10라운드로 진행된다. 턴을 하는 동안 각 플레이어는 자신의 게임 시스템을 통해 비밀리에 자신의 행동을 프로그래밍한다:
아카이아인은 카드 시스템을 이용하여 자신의 행동을 프로그래밍한다.
트로이아인은 노동자 배치 시스템을 이용하여 자신의 행동을 프로그래밍한다.
미스틱스는 다른 두 선수의 잠재적인 행동을 프로그램한다!
이후 액션 단계가 시작되는데, 아카이아 선수가 자신의 첫 번째 카드를 공개한 후 시간을 들여 액션을 수행한다. 다른 플레이어들은 자신의 행동을 수행하기 위해 Achaean\의 시간 값을 사용할 것이다.
트로이가 무너지거나 벽을 부수거나 닉스아이를 훔치거나 10턴 전에 트로이가 경제적으로 무너지면 아카이아인들이 이긴다.
트로이잔은 10회전만 살아남으면 이긴다.
미스틱은 다른 두 선수 중 한 명이라도 승리하기 전에 비밀 목적을 달성하면 승리한다.
—디자이너의 설명
그러나 이 요새는 제우스의 광기를 뿌리뽑기를 원하는 다른 올림포스 사람들에 의해 지켜지고 있다. -트로이 도시는 함락되어서는 안 된다! 그러나 그것은 어느 쪽도 선택하지 않고 그저 무표정하게 지켜만 보는 신비주의자들의 이 전설적인 전쟁에 대한 관찰에 기대를 걸지 않고 있다.
Hybris, Twilight in Olympus>는 2024년 크라우드 펀딩으로 예정된 2~6명의 플레이어를 위한 지역 통제의 서사적인 게임이다.
이 게임은 트로이의 10년 공성전에 해당하는 10라운드로 진행된다. 턴을 하는 동안 각 플레이어는 자신의 게임 시스템을 통해 비밀리에 자신의 행동을 프로그래밍한다:
아카이아인은 카드 시스템을 이용하여 자신의 행동을 프로그래밍한다.
트로이아인은 노동자 배치 시스템을 이용하여 자신의 행동을 프로그래밍한다.
미스틱스는 다른 두 선수의 잠재적인 행동을 프로그램한다!
이후 액션 단계가 시작되는데, 아카이아 선수가 자신의 첫 번째 카드를 공개한 후 시간을 들여 액션을 수행한다. 다른 플레이어들은 자신의 행동을 수행하기 위해 Achaean\의 시간 값을 사용할 것이다.
트로이가 무너지거나 벽을 부수거나 닉스아이를 훔치거나 10턴 전에 트로이가 경제적으로 무너지면 아카이아인들이 이긴다.
트로이잔은 10회전만 살아남으면 이긴다.
미스틱은 다른 두 선수 중 한 명이라도 승리하기 전에 비밀 목적을 달성하면 승리한다.
—디자이너의 설명
100 years after the events of Hybris, Disordered Cosmos, Ancient Greece is once again in turmoil: no Aegis remains and the Achaeans, led by Zeus, attack the last stronghold of the Eye of Nyx artifact: Troy.
But this fortress is protected by other Olympians who wish to eradicate Zeus\' madness - the city of Troy must not fall! But that\'s without counting on the observation of this legendary war by the Mystics, who choose no side and simply watch, impassive.
Hybris, Twilight in Olympus is an epic game of area control for 2 to 6 players, scheduled for crowdfunding in 2024.
The game is played in 10 rounds, corresponding to the 10-year siege of Troy. During a turn, each player secretly programs his actions through his own game system:
The Achaeans program their actions using a card system
The Trojans program their actions using a worker placement system.
The Mystics program the potential actions of the other two players!
The action phase then starts, with the Achaean player revealing his first card, then spending a time value to carry out his action. The other players will use the Achaean\'s time value to carry out their actions.
The Achaeans win if Troy falls, either by breaking the wall, stealing the nyx eye, or if Troy falls economically before the 10 turns.
Trojans win if they survive 10 turns.
Mystics win if they achieve their secret objectives before either of the other two players win.
—description from the designer
But this fortress is protected by other Olympians who wish to eradicate Zeus\' madness - the city of Troy must not fall! But that\'s without counting on the observation of this legendary war by the Mystics, who choose no side and simply watch, impassive.
Hybris, Twilight in Olympus is an epic game of area control for 2 to 6 players, scheduled for crowdfunding in 2024.
The game is played in 10 rounds, corresponding to the 10-year siege of Troy. During a turn, each player secretly programs his actions through his own game system:
The Achaeans program their actions using a card system
The Trojans program their actions using a worker placement system.
The Mystics program the potential actions of the other two players!
The action phase then starts, with the Achaean player revealing his first card, then spending a time value to carry out his action. The other players will use the Achaean\'s time value to carry out their actions.
The Achaeans win if Troy falls, either by breaking the wall, stealing the nyx eye, or if Troy falls economically before the 10 turns.
Trojans win if they survive 10 turns.
Mystics win if they achieve their secret objectives before either of the other two players win.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
613
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18