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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Carol Townsend
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아티스트
-
인원
게임 소개
E, 마션 차이니즈 체커스 게임(E = mc² - get it?)은 플레이어당 하나의 아이스하우스 보관함과 특별히 배치된 육각 보드가 필요합니다. 그 보드는 큰 육각형으로, 그 위에 올라갈 피라미드와 일치하도록 6개의 부분이 색칠되어 있다 - 중국의 체커들과 일치한다. "home" 영토 사이의 경계를 이루는 육각형 선은 인접한 영토와 일치하는 다양한 색이다. E를 특별하게 만드는 것은 아이스하우스 조각의 자연적 크기 적층성을 사용하여 중국 체커를 크게 향상시킨다는 것입니다. 한 가지 예로, 조각들은 그들이 핍을 가지고 있는 만큼 정확하게 움직이거나 점프해야 한다.
플레이에 미치는 주요 영향은 스택 가능성에서 비롯된다.
한 조각은 심지어 한 발자국도 자신의 색상에 직접 쌓이지 않을 수 있다. (가드 교환의 결과 제외)
만약 여러분이 물건을 움직이지 않고 물리적으로 물건을 만질 수 있다면, 여러분은 그것을 옮길 수 있습니다, 비록 그 위에 있는 조각들이 무료 탑승을 해야 한다는 것을 의미할지라도 말입니다.
만약 당신이 당신의 작품을 물리적으로 만질 수 없다면, 그것은 갇힌 것입니다.
한 조각을 본거지에는 가둘 수 없습니다. 다양한 색상의 육각형이 여기에 작용하여 조각을 위한 다소 안전한 영역을 만듭니다. 중앙 공간은 모두에게 안전합니다.
갇힌 부분을 해방시키고, 가드를 순간이동시킬 수 있으며, 가드 교환을 수행함으로써 "자신에게 직접 스택을 쌓지 말 것" 규칙을 위반할 수 있습니다.
그렇지 않으면 게임은 중국 체커스와 똑같다.
게임 시스템
아이스하우스 조각
플레이에 미치는 주요 영향은 스택 가능성에서 비롯된다.
한 조각은 심지어 한 발자국도 자신의 색상에 직접 쌓이지 않을 수 있다. (가드 교환의 결과 제외)
만약 여러분이 물건을 움직이지 않고 물리적으로 물건을 만질 수 있다면, 여러분은 그것을 옮길 수 있습니다, 비록 그 위에 있는 조각들이 무료 탑승을 해야 한다는 것을 의미할지라도 말입니다.
만약 당신이 당신의 작품을 물리적으로 만질 수 없다면, 그것은 갇힌 것입니다.
한 조각을 본거지에는 가둘 수 없습니다. 다양한 색상의 육각형이 여기에 작용하여 조각을 위한 다소 안전한 영역을 만듭니다. 중앙 공간은 모두에게 안전합니다.
갇힌 부분을 해방시키고, 가드를 순간이동시킬 수 있으며, 가드 교환을 수행함으로써 "자신에게 직접 스택을 쌓지 말 것" 규칙을 위반할 수 있습니다.
그렇지 않으면 게임은 중국 체커스와 똑같다.
게임 시스템
아이스하우스 조각
E, the Game of Martian Chinese Checkers (E = mc² - get it?) requires one Icehouse stash per player and a specifically laid out hex board. The board is a large hexagon, with its six sections colored to match the pyramids that will go on it - consistent with Chinese Checkers. The line of hexes that forms the border between "home" territories is multi-colored, matching the adjacent home territories. What makes E special is that it uses the natural size stackability of the Icehouse pieces to enhance Chinese Checkers significantly. For one thing, pieces must move precisely as many steps and/or jumps as they have pips (i.e. Smalls go 1; mediums, 2; larges, 3).
The major effect on play comes from the stackability.
A piece may never - not even for a step of a move - stack directly on its own color. (except as the result of a guard exchange)
If you can physically touch your piece (without shifting things about), you may move it, even if that means pieces atop it will take a free ride.
If you can't physically touch your piece, it is trapped.
You may never trap a piece in its home territory. The multicolor hexes come into play here, creating a somewhat safe zone for pieces. The center space is safe for everyone.
You may liberate a trapped piece of yours, teleport a guard (a trapping piece of yours), and violate the "never stack directly on yourself" rule by performing a guard exchange.
The game is otherwise exactly like Chinese Checkers.
Game System
Icehouse Pieces
The major effect on play comes from the stackability.
A piece may never - not even for a step of a move - stack directly on its own color. (except as the result of a guard exchange)
If you can physically touch your piece (without shifting things about), you may move it, even if that means pieces atop it will take a free ride.
If you can't physically touch your piece, it is trapped.
You may never trap a piece in its home territory. The multicolor hexes come into play here, creating a somewhat safe zone for pieces. The center space is safe for everyone.
You may liberate a trapped piece of yours, teleport a guard (a trapping piece of yours), and violate the "never stack directly on yourself" rule by performing a guard exchange.
The game is otherwise exactly like Chinese Checkers.
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